FrozenFish Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg installerte asus Probe II og fikk umiddelbart disse advarslene (se bildet). Hva er dette? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er nok en konflikt mellom programmet og hovedkortet som gjør at det leses av så sprø verdier Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er nok en konflikt mellom programmet og hovedkortet som gjør at det leses av så sprø verdier Ok, så du tror ikke det er noe alvorlig feil ute å går? FInnes det et program der jeg kan "dobbeltsjekke" dette? Jeg har forresten nettopp oppdatert BIOS, men resultatene er de samme. [10.21.2007 at 11:03 pm] 1.2VHT Voltage Abnormal, 4.08 V [10.21.2007 at 11:03 pm] SB CORE Voltage Abnormal, 4.08 V [10.21.2007 at 11:03 pm] CPU VTT Voltage Abnormal, 4.08 V [10.21.2007 at 11:03 pm] DDR2 TERM Voltage Abnormal, 4.08 V [10.21.2007 at 11:03 pm] NB CORE Voltage Abnormal, 4.08 V [10.21.2007 at 11:03 pm] MEMORY Voltage Abnormal, 4.08 V [10.21.2007 at 11:03 pm] MEMORY Voltage Abnormal, 4.08 V Fra CPU-Z Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Eneste som er alvorlig feil er de avlesningene, og de kan umulig stemme. Når man overklokker f.eks RAM så begynner det å dra seg til rundt 2.0V og oppover. Og din er som du ser 4.08. Du sprenger alle skalaer Jeg bruker Everest Ultimate Edition til å sjekke både hvor mye jeg har overklokket og hva tempen er. Det koster noen kroner, men du finner ut det aller meste om maskinen ved hjelp av det. Og kan også kjøre lettere tester av maskinen (minne og cpu). Et fint program. Det finnes helt sikkert flere gratisprogrammer du kan bruke, men de har jeg ikke oversikt over. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Eneste som er alvorlig feil er de avlesningene, og de kan umulig stemme. Når man overklokker f.eks RAM så begynner det å dra seg til rundt 2.0V og oppover. Og din er som du ser 4.08. Du sprenger alle skalaer Hehe, så egentlig så sitter jeg her og er en råtass av en overklokker Spøk til side, da slår jeg meg til ro med at det er konflikt mellom software og PC. Litt snålt, siden det er både software og hovedkort er asus. Men nå skal det også sies at det har vært/er en del snodige ting med maskinen min. Er ikke så lenge siden jeg bygde den, men sliter med div. Får bl.a. av og til melding fra Dreamweaver om at jeg har lite minne tilgjengelig (har 2gb installert). Har 2 gb RAM liggende som jeg skal installere, men sist jeg prøvde det begynte maskinen å tulle. VIlle lete etter OS på en annen disk.. men det er et annet problem. Lager sikkert ny tråd når jeg igjen skal prøve å installere minne. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det der kan man kalle overklokking ja Du kan gå inn i BIOS og sjekke der du overklokker og se på skalaen for RAM når det begynner å bli rød farge på volten, så ser du at det er heftige verdier du er oppe i Det fulgte et program med til mitt hovedkort (MSI) og det førte bare til uling og alarmer i øst og vest. Så at begge deler er Asus skal du ikke tenke på. Iallfall ikke hvis de er like tullete som MSI med de overvåkningsprogramma sine Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg ser i Everest at SPD - spenninge er på 2.1 V Får sjekke litt rundt her. Men nå er det natta. Jobb i morra tidlig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er garantert en feil i målingen, så høy spenning på feks cpu og minne går ikke med normal kjøling... Går vel ikke da heller vil jeg tro... Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 detter nok en feil med avlesning ja internkonflikt eller lignende , for det første du hadde ikke klart fått så høy volt på noen av de verdien , for det andre alle er like ,, en smule unormalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå