Gå til innhold

Iron Maiden - Albumguide og Diskusjonstråd V.2

T-ooT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Særdeles uenig i karaktene på Killers, Piece of Mind og Somewhere in Time, men hjertens enig i karakteren på Fillerslave.

Hvorfor liker du ikke Powerslave? Fantastiske riff på 2 Minutes to Midnight, Aces High og Powerslave. Soloene er også flotte på de fleste sangene. Skjønner ikke hva som er så fælt. Powerslave har jo et helt utrolig driv gjennom hele!

Lenke til kommentar
Særdeles uenig i karaktene på Killers, Piece of Mind og Somewhere in Time, men hjertens enig i karakteren på Fillerslave.

Hvorfor liker du ikke Powerslave? Fantastiske riff på 2 Minutes to Midnight, Aces High og Powerslave. Soloene er også flotte på de fleste sangene. Skjønner ikke hva som er så fælt. Powerslave har jo et helt utrolig driv gjennom hele!

Fordi jeg synes plata har altfor mange gørr kjedelige fillerspor, og er generelt sett et kjedelig album (Piece of Mind lider litt av det samme, men har mindre andel traurige sanger). De eneste sangene jeg ser på som virkelige toppsanger er Aces High, Back In the Village og Rime Of the Ancient Mariner, mens Powerslave er en OK sang, men den blir fort kjedelig. Resten av sangene klarer jeg meg helt fint uten (og jeg har ærlig talt aldri skjønt hva som er så spesielt med 2MTM). Jeg ser på Powerslave som den svakeste av 80-tallsplatene til Maiden. Det merkes at de hadde turnert og spilt inn plater 4 år på rad.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Her var det mye rare karakterer. Jaja, smaken er som rævva osv.... Etter mitt syn er det ALT FOR LAVE karakterer på både Killers, Powerslave, Somewhere in time og Brave new world. Killers fortjener minst en 8'er, mens Powerslave og Somewhere in time er mine 80-talls favoritter sammen med Seventh son... og fortjener full score. Og det gjør også det glimrende comeback albumet BNW. Helt klart det beste albumet av nye Maiden, hakket foran AMOLAD mens DoD er en 7/10 på min skala.

Lenke til kommentar
Rock In Rio er en helt fantastisk konsert. Stemningen og atmosfæren der er ubeskrivelig.

Det sier jeg meg helt enig i. Fantastisk fra begynnelsen til slutt, og gamlegutta viser en energi på scenen som mange yngre band kan misunne. Bruce'rn er til tider helt propell, og han synger bedre enn noen gang. Og du verden så gode de to låtene fra Blaze albumene ble med en skikkeig vokalist. spesielt The Clansman er en høydare, og min nye Maiden favoritt. Helt klart bandets beste live video/cd.

Lenke til kommentar
Rock In Rio er en helt fantastisk konsert. Stemningen og atmosfæren der er ubeskrivelig.

Og du verden så gode de to låtene fra Blaze albumene ble med en skikkeig vokalist.

Bortsett fra Lord Of The Flies. IMO passer ikke Bruce til å synge den sangen. Men The Clansman planker han lett.

Lenke til kommentar

Og du verden så gode de to låtene fra Blaze albumene ble med en skikkeig vokalist.

Bortsett fra Lord Of The Flies. IMO passer ikke Bruce til å synge den sangen. Men The Clansman planker han lett.

Sign of the Cross mener du...:)

Lenke til kommentar

Sign of the Cross mener du...:)

Åha. Bomma litt der :!: Men fortsatt halvveis korrekt, jeg synes ikke Bruce passer til å synge LOTF. SOTC takler han greit (men jeg foretrekker å høre Blaze synge den), mens Clansman er fullt på høyde med Blaze. Men så er jo sanger som LOTF og SOTC skrevet for en helt annen stemme enn den Bruce har, akkurat som Blaze ikke akkurat taklet f.eks. The Trooper spesielt bra (men Afraid To Shoot Strangers gjorde han langt bedre enn Bruce IMO).

Faen, nå fikk jeg lyst til å høre på Maiden. Må vel finne fram samlinga igjen.

Lenke til kommentar
Gleder meg til Live After Death blir offisielt lansert på DVD, til neste år vel?

Knallfeit skive. Synes eg las at Maiden England også skulle få release på DVD?

Jo, de kommer vel til neste år, tror jeg. Begge er å få tak i på uoffisielle DVD-er (samme med 12 Wasted Years), men de offisielle utgavene blir nok langt bedre mtp. lyd- og bildekvalitet.

BTW, om noen er i besittelse av bootleg-DVD-er fra SiT-turneen, så send meg en PM, da jeg muligens er interessert i en trade-deal (jeg har DVD-en fra Paris '86, men om det finnes flere videoer med god kvalitet, så er det av interesse).

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
Gleder meg til Live After Death blir offisielt lansert på DVD, til neste år vel?

Knallfeit skive. Synes eg las at Maiden England også skulle få release på DVD?

Begge disse er nok med på den neste History DVD-en. Vet ikke hvor langt tidsrom den kommer til å ta for seg, men hadde vært jævla bra og fått med Donington konserten fra 92 i tillegg til Live after death og Maiden England.

Lenke til kommentar
Åha. Bomma litt der :!: Men fortsatt halvveis korrekt, jeg synes ikke Bruce passer til å synge LOTF. SOTC takler han greit (men jeg foretrekker å høre Blaze synge den), mens Clansman er fullt på høyde med Blaze. Men så er jo sanger som LOTF og SOTC skrevet for en helt annen stemme enn den Bruce har, akkurat som Blaze ikke akkurat taklet f.eks. The Trooper spesielt bra (men Afraid To Shoot Strangers gjorde han langt bedre enn Bruce IMO).

Faen, nå fikk jeg lyst til å høre på Maiden. Må vel finne fram samlinga igjen.

Blaze sin Afraid to Shoot Strangers er mye dårligere enn Bruce sin. Derimot synger Blaze mye bedre på The Clansman og Don't Look to the Eyes of a Stranger. Sistnevnte er en av Maidens mest undervurderte låter. Den er ekstremt bra.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hmm, en del rare karakterer her, ja, syns jeg. :whistle:

Tror jeg selv hadde gitt følgende karakter på hver album:

Iron Maiden - 7/10

Anbefalte: Prowler, Phantom of the Opera, Transylvania, Remember Tomorrow

Killers - 7/10

Anbefalte: Ides of March, Wrathchild, Murders in the Rue Morgue, Killers, Another Life

The Number of the Beast - 9/10

Anbefalte: Hallowed be thy Name, 22 Acacia Avenue, Children of the Damned, Run to the Hills, The Number of the Beast, The Prisoner

Piece of Mind - 9.5/10

Anbefalte: Alle unntatt Quest for Fire og Sun and Steel (men de er så korte uansett, så det tåler vi)

Powerslave - 8.5/10

Anbefalte: Aces High, 2 Minutes to Midnight, Flash of the Blade, Powerslave, Rime of the Ancient Mariner

Somewhere in Time 10/10

Anbefalte: Alle (med Deja Vu som en liten anelse svakere enn de andre låtene)

Seventh Son of a Seventh Son - 9.5/10

Anbefalte: Alle unntatt The Prophecy og Only the Good Die Young (men ikke misforstå - disse to er også veldig bra)

No Prayer for the Dying - 6.5/10

Anbefalte: No Prayer for the Dying, Run Silent Run Deep, Bring Your Daughter... To The Slaughter, Mother Russia

Fear of the Dark - 3.5/10 - for dere ferske Maiden-fans som kun har hørt tittellåta: Ikke la dere lure! Resten av albumet er langt fra samme nivå

Anbefalte: Fear of the Dark, Afraid to Shoot Strangers

Styr unna: Fear is the Key, Chains of Misery, The Apparition

The X Factor - 9/10 - meget undervurdert album. Jeg likte det heller ikke før, men jeg gav det en sjans, og etter en god del flere gjennomhøringer har jeg nå virkelig begynt å digge det! Steve's favorittalbum - etter Piece of Mind - også faktisk. Og jeg mener at Blaze synger både Man on the Edge, Sign of the Cross og Lord of the Flies bedre enn Bruce (selv om SOTC er fantastisk på Rock in Rio).

Anbefalte: Alle utenom The Unbeliever

Virtual IX - 4.5/10

Anbefalte: When Two Worlds Collide, The Clansman (bedre med Bruce dog), Don't Look to the Eyes of a Stranger

Styr unna: The Angel and the Gambler, The Educated Fool

Brave New World - 8.5/10

Anbefalte: The Wicker Man, Ghost of the Navigator, Blood Brothers, Brave New World, Dream of Mirrors, The Nomad

Dance of Death - 8/10

Anbefalte: Paschendale, Dance of Death, Face in the Sand, Rainmaker, No More Lies, The Gates of Tomorrow + Journeyman for de som liker mer rolige sanger

A Matter of Life and Death - 8.5/10

Anbefalte: Alle sangene er jevnt bra, med For the Greater Good of God som "flaggskipet" på albumet.

Lenke til kommentar
Etter å ha hørt AMOLAD en del ganger, så må jeg med sorg meddele at det er det verste mølet jeg har hørt fra Maiden. 1/10 blir sluttkarakteren fra meg. Forhåpentligvis får Harris & co. ut finger'n og gjør det bedre på neste album.

Noen som hvet når det kommer? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...