kd82 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg en Dlink trådløs router. Jeg kobla den opp og alt var iorden - trodde jeg. Jeg har en online epostadresse som jeg bruker gjennom Outlook. Med den nye routeren får jeg plutselig ikke lov til å sende epost fra outlook lengre! Utrolig frustrerende! Jeg har kontaktet Dlink, men de kunne ikke hjelpe meg. Å motta mail er ikke noe problem. Jeg vet at epost oppsettet i Outlook er rett, så det må være noe med routeren. Noen som kan hjelpe meg? Blir meget takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det første jeg ville ha gjort er å resette routeren. Dette gjøres normalt ved å stikke inn en pennespiss bak ved strømpluggen til lysdiodene foran blinker. Lenke til kommentar
kd82 Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja har selvfølgelig gjort det. Det er noe med default-settingene på routeren som gjør at dette ikke går. Tror det er noe med sikkerhetsinnstillinger .. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Fungerer det uten routeren nå? Jeg vet at Telenor abuse stenger porter hvis nettverket ditt har sendt ut trafikk pga infeksjon. Hvilken router er det og er det port 25 eller en annen? Får du til å bruke andre programmer som krever åpne porter (f.eks bittorrent?). Lenke til kommentar
kd82 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ja det funker uten routeren. Det er en Di-624. Prt 25? Hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Aldri vært borte i at rutere har stengt for utgående e-post. Sikker på at du bruker smtp.online.no som smtp server? Hvilket modem du bruker sammen med ruteren? Lenke til kommentar
kd82 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jepp 100% sikker!! Sjekka de innstillingene mange ganger for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Oppgrader firmware hvis mulig. Du kan jo også prøve å disable SPI i routerens firewall, men dette bør ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå