dennyha Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når jeg trykker på diagnoser/reparer så kommer det opp att dette er feilen "Kan ikke kommunisere med primær DNS-server(213.239.116.50)" "Nettverksdiagnose pinget den eksterne verten, men mottok ikke noe svar." Noen som har en løysning på problemet? (ps. Jeg har Vista, men har hatt samme problemet med XP) Dette er nettverk fra Tussa. (Jeg kommer på det trådløse nettet noen ganger, men det er svært sjeldent jeg kommer inn uten kabel) Denny Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er litt uklart om det er DNS eller trådløsforbindelsen som er problemet her. Hvis det er DNS så kan du endre til fast ipadresse og sette DNS= 195.159.0.100. Lenke til kommentar
dennyha Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har gjort det, men det fungerer fortsatt ikke, å signalet på nettet er fult:S Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er mulig du har forstyrrelser fra f.eks trådløstelefon eller annet. Endre kanal på router/aksesspunkt til 13 og etterpå til 1 for å se om det funker bedre da. Lenke til kommentar
dennyha Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvordan endrer vi det? xD Lenke til kommentar
ekjr Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. Kan hende wlan er satt til en spesifikk hastighet, feks 54 mbit og at du ikke kan komunisere hvis du ikke signalstyrke nok. Hastigheten står normalt på auto, men det kan være værdt en skjekk. Lenke til kommentar
dennyha Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei. Kan hende wlan er satt til en spesifikk hastighet, feks 54 mbit og at du ikke kan komunisere hvis du ikke signalstyrke nok. Hastigheten står normalt på auto, men det kan være værdt en skjekk. Å hvordan kan vi endre dette? Jeg er ikke så inne på desse nett greiene xD Lenke til kommentar
ekjr Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det skal ligge der du endrer instillingene for wlan inne på ruteren din. Hvilke merke er ruteren? Lenke til kommentar
dennyha Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det skal ligge der du endrer instillingene for wlan inne på ruteren din. Hvilke merke er ruteren? Det er jensen airlink....det er det den trådløse boksen heter... Lenke til kommentar
dennyha Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Å jeg har ikke peiling på hvor jeg endrer innstillingene på ruteren min Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du bør finne fram manualen. Der står det hvordan du logger deg inn. For å logge inn må du skrive inn ipadressen til routeren i adressefeltet til nettleseren din (der det står https://www.diskusjon.no/ nå). Adressen kan være 192.168.0.1 og du må legge inn brukernavn / passord for å logge på. By default both the username and password are blank. Gå så inn på wireless og endre kanal og evt andre parametre du ønsker å endre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå