RamGuy Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har nettopp klart å fått installert både XP Pro 32bit og Vista Ultimate 64bit vellykket. Det har tatt meg hele 5dager, Vista 64bit har vist seg utrolig kresen på hvordan jeg setter opp partisjonene mine, men tilslutt fikk jeg installert XP først også Vista. Etter å ha sliten med BSOD problemer, på grunn av at jeg hadde 4096MB RAM med Vista 64bit fikk jeg endelig startet opp. Så viser deg seg at Vista har tuklet litt med partisjonene mine. Jeg hadde delt det inn slik: C = XP D = XP Programmer E = Downloads og musikk F = SWAP XP G = SWAP Vista H = Vista Men etter å ha installert Vista, sto det plutselig slik når jeg lastet Acronis: C = Vista D = XP Programmer E = Downloads og musikk F = SWAP XP G = SWAP Vista Også har partisjonen med XP blitt "hidden" og hadde ikke blitt tildelt noen "bokstav" (husker ikke navnet på det) Så jeg tar å "unhide" XP partisjoner, og den får tildelt "H:". Alle filene ligger jo inne der enda, og alt er helt fint. Men når jeg nå starter Vista Boot Pro i Vista, for å prøve å få aktivert slik at jeg kan velge mellom å starte opp Vista eller XP ved oppstart, så er det ikke noe XP valg der. Det er bare Vista som finnes i listen. Hvordan kan jeg legge til XP i Vista Boot Pro, slik at jeg kan velge mellom Vista og XP under oppstart? Håper noen forsto hva jeg ville frem til Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 RamGuy, du har valgt litt vanskelig partitionering, som kan skape problemer. Problemet vil bli synlig når du skal feilsøke eller prøve å forandre ting utenfør Oset. Og det på grunn at du har valgt over 4 partitioner på disken, som betyr at noen av dine partitioner vil være å finne på en utvidet partition. Allerede nå så har du faktisk 7 partitoner og ikke 6. Den nr 7 er den utvidet partition. Hvordan acronis oversetter alt dette vet jeg ikke. Og den hidden partition---hvordan i all verden ble den hidden? Uansett Jeg tror at du må bruke noe timer til (hehe--ikke dager) for å få et system som det går å leve med. Å plassere swap filene slik du har, gir deg ingen gevinst. Til du får oversikt over omfanget av det har utført, så må du prøve å se om du får XP på beina igjen. Siden partitioner oppreholder plassen på disken, men ikke Bokstaver, så jeg tror ikke boot.ini er forandret, og Vista skriver ikke over den. Prøve fra Vista: -kjør cmd as administrator skrive....bcdedit /set {legasy} device boot skrive....bcdedit /set {legacy} path \ntldr skrive....bcdedit /displayorder {legacy} /addlast Se hvor langt du kommer. Ikke prøve å editere boot.ini. I tillegg skal du se på dine partitioner fra Vistas Diskbehandling. Ikke blande bokstaver med partitions nr. hvis du skal arbeider videre med feilsøking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå