sxs Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har kjøpt meg en golf 2 gti som et leketøyprosjekt. Skal sette inn en vr6 turbomotor. Hvor får jeg tak i disse motorene? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 prøv bruktbildeler.no Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Du finner neppe en ferdig konvertert vr6 turbo motor, så det må du nok bygge selv... Det kommer til å koste deg masse penger, spesiellt hvis du har planer om å få kreftene ned i asvalten Her er det motor: http://www.nbfbildeler.no/templates/PartIn...age_Id=31563622 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 kan hende du får no hos hoggern da? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Tok meg kort tid å finne en motor. Fant en 2.9liters vr6 motor komplett med forsterket girkasse fra gti. Skal hente den i trondheim i dag. Han skal ha 15k for den. Var ikke så vanskelig. Ringte faktisk møllerbil i trondheim btw;) Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 nice, hva skal du gjøre med motoren? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 spioner skrev: nice, hva skal du gjøre med motoren? Overhale den. Den ble solgt så billig fordi at den trengte en liten overhaling + at det var kompressjonssvikt på den ene sylinderen. Men det skal fikses. Etter overhaling skal jeg gjøre følgende: -Bytte kammer -Effektanlegg -KN luftfilter -Kompressor -Chip -Grenrør Ut ifra dette, vil vel motoren være god for 250-300hk. Er på utkikk etter en ladeluft kjøler, pm meg hvis noen vet om noen som har! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Raikard skrev: Tok meg kort tid å finne en motor. Fant en 2.9liters vr6 motor komplett med forsterket girkasse fra gti. Skal hente den i trondheim i dag. Han skal ha 15k for den. Var ikke så vanskelig. Ringte faktisk møllerbil i trondheim btw;) Forsterket girkasse fra GTi? Altså 115HK versjonen? Eller 16v? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Girkassa stammer fra en 1999 mod 1.8liters golf 4. Er vel 20ventiler det. Men skal ikke bruke den medfulgte girkassa, da jeg tror den kommer til å ryke. Girkassa har ikke blitt testet med vr6 motoren. Så er temmelig usikker på det gitt. Lurer litt på hvilken girkasse jeg skal kjøpe. Tror jeg går for en corrado girkasse. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Tåler den originale innmaten opp mot 300 hester altså? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hvilken girkasse mener du? Corradoen eller golfen sin? Corradoen skal være grei til ca 260 hk ifølge en erfaren bilmekaniker hos møllerbil. Skal du ha over det, anbefales det å forsterke drevsats eller finne en generelt sterkere girkasse. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Raikard skrev: spioner skrev: nice, hva skal du gjøre med motoren? Overhale den. Den ble solgt så billig fordi at den trengte en liten overhaling + at det var kompressjonssvikt på den ene sylinderen. Men det skal fikses. Etter overhaling skal jeg gjøre følgende: -Bytte kammer -Effektanlegg -KN luftfilter -Kompressor -Chip -Grenrør Ut ifra dette, vil vel motoren være god for 250-300hk. Er på utkikk etter en ladeluft kjøler, pm meg hvis noen vet om noen som har! kult, du får lage en projekt opdatering når du skal begynne og bygge da Lenke til kommentar
sxs Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 tenke jeg skulle lage en showcase;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå