Gå til innhold

Monster-kabler til Xbox360: Noe forskjell?

Goliath

Anbefalte innlegg

Tror du at Monster-komponentkabelene til Xbox 360 gir noe bedre bilde enn de som følger med?

Edit:

Jeg ønsker mer utfyllene svar enn kun ja og nei. Begrunn svarene, gjerne med eksterne lenker som man baserer evnt. svaret sitt på.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min 42" plasma syns jeg fargene blei litt skarpere, mens refleksjonene ble nesten litt vel mye. I Forza 2 skinner bilpansrene vel mye faktisk. Men optisk lyd, som også følger med i kabelen, ga et solid løft på lydsiden. Siden jeg har brukt såpass med penger på denne kabelen, har jeg hvertfall ingen behov for HDMI kabel til 360. Så stor forskjell tror jeg ikke det er..

Lenke til kommentar

Kjøpte også disse rimelig (underkant av 500 for komponent og optisk i pakke). Det er merkbar forskjell på projektoren på 92", i forhold til standard original komponent. Hadde en del støy og blåskjær, samt antydning til ghosting.

Men på 32" LCD-TV er det null problem med originalkomponent. Det er kun på virkelig store skjermstørrelser at man ser forskjell, er min erfaring.

Får du den rimelig på Ebay eller modnet, - go for it - må du kjøpe til blodpris til over 1000-lappen enkelte steder - let i be!

Lenke til kommentar

Jeg har selv prøvd både MS sin VGA kabel og Monster sin VGA, og det ER forskjell. Spesielt er kontrasten bedre med Monster sin kabel, det sorte blir sortere og det hvite blir hvitere. Gjengivelsen av detaljer er også hakket bedre, og fargene mer saturerte.

Måten dette kan sjekkes opp på er f.eks. i cutscenen i begynnelsen av Gears of War inne i helikopteret hvor kameraet sveiper over ansiktene til soldatene. Man ser mange flere detaljer i ansiktene med Monster sin kabel. Hvis man ser ned i bakken på landingsplassen til helikopteret etter cutscenen ser man også mer forskjell mellom hvitt og sort i teksturene.

Men selvfølglig, hvis man på forhånd har bestemt seg for ikke å se noen forskjell vil man heller ikke se noen.

Lenke til kommentar

Har testet en god del component kabler på projektor - både lcd og crt.

Testet blant annet en billig Biltema variant opp mot en til 10k - ingen forskjell å se på 110" lerret. Dette var 3m lange kabler. Det var HD og vanlig dvd kilde som ble testet.

Jeg har ikke selv prøvd Monster varianten til Xboxen så det kan være forskjell - som noen nevner her. Men jeg tviler på det...... :)

Derimot er HDMI en klar fordel hvis du kan kjøre det.

Under alle kombinasjoner jeg har vært borti, så er det en synlig forbedring ved bruk av HDMI.

Kjører min Elite på projektor og HDMI er uten tvil bedre enn component.

Lenke til kommentar

Med denne tråden i tanke surfet jeg på nettet i går kveld etter erfaringer med Monster kabelen vs MS original.

Det er veldig mange som skriver at de ser en bedring i bildekvalitet ved bruk av Monsters kabel. Spesielt gjelder dette skjermstørrelser fra 50" og oppover.

Men det var også mange som fortalte om veldig små eller ingen forbedring ved bruk av denne kabelen.

Noe i prinsipp alle var enige om var at kabelen er utrolig overpriset :mad:

Var faktisk noen få som faktisk mente MS sin kabel var best??

Sammenfattet blir vel dette slik:

Har du råd - kjøp og prøv - har du flaks, så vil du se en klar forbedring, men forbered deg på at forskjellen blir liten eller kanskje ingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...