compesce mentem Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei.. Snuser en del borti det med å importere bil. Men skal jeg legge 200000-300,000 kr i bil så er det jo kjekt noe man man får solgt igjen. Så ramlet jeg borti Honda NSX som kostet 260.000kr ferdig impotert mens i norge koster samme model 440.000kr. Noen så vett om det er noe marked for den type bil i norge? Eller om det er noe porblem å få den reggistrert? Takker for alle innlegg. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Skal ikke være noe problem å få registrert NSX i Norge, er flere her på skilter. Problemet er vel at det er en meget dyr bil å ha, derfor blir det tilsvarende vanskelig å selge den igjen etterpå. Det er jo et market for slike biler i et land hvor mange folk har mye penger, allikevel blir det jo vanskeligere å selge en slik enn f.eks en Ford Sierra. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 den er nok noe dyr ja, den 3L motorn koster flesk og få skilter på. Civic og Accord, med 2.2L er kanskje bedre japansk bil Om du skal ha super sports bil så er jo Skylines, som er billigere og få skilter på, men sikkert dyrere og forsikre. Samme med Supra. En japansk kult bil som du garantert får solgt igjen er jo den poppulære Toyota Trueno AE86 (Panda) [også kalt Toyota Corolla GTS Sprinter i USA], for 86 model og være så lager både Toyota og TRD enda deler til denne rakkeren. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Om du skal ha super sports bil så er jo Skylines, som er billigere og få skilter på Det er visst ikke mulig å få norske skilter på skyline lengre, siden dem ikke er typegodkjent. Om NSX er det vet jeg heller ikke, men vet det finnes noen registrerte av dem også her til lands Endret 22. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 er det ikke bare og få den typegodkjent i england med høyreratt også importere hit? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) er det ikke bare og få den typegodkjent i england med høyreratt også importere hit? Nei. Biltilsynet & Co har bestemt at Toyota Supra, Nissan Skyline og lignende ikke skal kunne registreres på hvite skilter i Norge. Dette er følgene av at bilen ikke er typegodkjent for det europeiske markedet, og at det har forekommet juks med papirer etc for å få dem godkjent her til lands. Dermed sitter vi med en situasjon som ikke er særlig ålreit til BT har funnet på en løsning for å få dem registrert. Sjekk bilforumet.no for mer info, i denne tråden forklares problemet. EDIT: Her her var det mer om temaet. Trådstarter; etter hva jeg vet gjelder ikke disse reguleringene for Honda NSX da dette er en bil som ble solgt på det europeiske markedet og har papirer for typegodkjenning osv. Dette er bare for å legge fakta på bordet ang. Skyline og dens likemenn. Endret 22. oktober 2007 av Fisk1 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fy faen jeg er glad det er mildere regler her i Sverige :-)) Idiotisk Norsk Byrråkrati strikes again. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Vuderte lenge Skyline å Supra, men siden det er nesten umulig å få regget ble NSX mer intresann, den er også litt billigere å få tak i en f.eks en supra eller skyline med allerede skilter på. Noen andre Sports biler jeg burde vudere som kan reggestreres? Ps: Kjører nå en Toyota Celica 1.8 Sport. Takk for mange gode svar.. Er også helt enig med Fritz0r.. Bare norge så kommer med disse helt tåplige reglene. Sverge her gjort dette bedre enn oss på alle måter. Endret 22. oktober 2007 av stalker Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis jeg fikk foreslå en bil ville jeg også satt en knapp på Toyota Corolla AE86! De fantes i to modeller, Levin og Trueno. Søk etter Corolla AE86 på Wikipedia, så finner du nok noe relevant. Disse er i tillegg råpopulære blant Toyota- og driftingfantaster i Norden, så videresalg burde ikke være noe problem. For tiden tror jeg det ligger én eneste en av dem på Autodb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå