mske Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg bruker Windows Vista, og har tenkt å installere Ubuntu 7.10. Jeg vil ha muligheten til å kunne velge hvilket operativsystem jeg vil starte, men når jeg prøver å boote med Ubuntu-cden, får jeg aldri opp valget til å gjøre det. Har satt innstillingene i BIOS slik at den skal boote fra CD/DVD-ROM, men den bare starter Vista med en gang. Noen som vet hva jeg gjør feil / Hva jeg kan gjøre for å kunne ha Ubuntu på en partisjon, og Vista på en annen? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hvis du ikke får opp Ubuntu-logoen ved oppstart er enten BIOS ikke satt til å starte fra CD eller det er noe feil på CD-en. SIkker på at du har brent riktig? https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto Lenke til kommentar
mske Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg brukte Nero og la ISO-filen til CD-en og startet brenneprosessen, så fikk jeg beskjed om at alt var vellykket. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når du sier "la ISO-filen til CD-en" høres det veldig ut som om du brente det som en data-cd. Eller? Lenke til kommentar
mske Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ja, når du sier det så tror jeg det var det jeg gjorde... Har jeg gjort noe feil kanskje`? hehe... edit: Argh...ser det nå. Jeg skulle selvfølgelig brenne en imagefil.. Umulig å brenne på nytt med en CD-R plate? Må jeg finne meg en ny en? Endret 21. oktober 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå