Gå til innhold

Er dette et bra gamer-oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken oppløsning skal du spille i? spørs om RAMen på skjermkortet er vits?

PSU er bra den, heller en overdimmensjonert en som ikke trenger å stresse enn en som koster mindre men som kjører nær peak hele tiden :) (oi, ser du har moderert deg ned til 620W nå...bra uansett)

Jeg ville hatt 4GB ram, men det er bare meg. Det kommer jo litt ann på om du skal kjøre vista eller ikke også, men med tanke på crysis og bioshock, så skal du vel kanskje det?

harddisken var vel litt liten? får billige 500giggere i dag `?

Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning skal du spille i? spørs om RAMen på skjermkortet er vits?

PSU er bra den, heller en overdimmensjonert en som ikke trenger å stresse enn en som koster mindre men som kjører nær peak hele tiden :) (oi, ser du har moderert deg ned til 620W nå...bra uansett)

Jeg ville hatt 4GB ram, men det er bare meg. Det kommer jo litt ann på om du skal kjøre vista eller ikke også, men med tanke på crysis og bioshock, så skal du vel kanskje det?

harddisken var vel litt liten? får billige 500giggere i dag `?

For å være helt ærlig har jeg ikke så veldig peiling på skjermkort, men hvor mye kan jeg spare på å gå ned på ramen på skjermkortet?

Lenke til kommentar
Jeg ville byttet ut hovedkort, minne og cpu til Asus p5k, Crusial BallistiX minne og firekjerners Q6600 cpu. Og kanskje en litt større harddisk.

Handlevogn

vises ikke.

Jeg hadde også vurder q6600 og evt. overklokket om du skal det. om ikke så kan e6850 være ett bedre valg i dag...

Hmm, jeg er ikke sikker på besparelsene, men jeg regner det er noen hundrelapper... men som sagt det kommer litt ann på hvilke skjermoppløsninger du kommer til å drive med det...

Lenke til kommentar

Sånn, nå skal den være leselig.

Hvorfor snakker dere om RAM på grafikkortet. Alle GTX er 786MB. Hvis du skal ha mindre ram må du ned på GTS..

Men med den skjermen han skal ha med er nok GTX å foretrekke - hvis det skal være en skikkelig "gaming-pc".

e6850 vs q6600 kan selvsagt diskuteres, men flere og flere av de nyere spillene har/vil komme med støtte for firekjerners prosessor - så hvis du tenker fremtidsrettet er nok dette veien å gå. Ellers er jo e6850 et helt greit velg det også. Spørs hva en vektlegger. :)

Lenke til kommentar
Sånn, nå skal den være leselig.

Hvorfor snakker dere om RAM på grafikkortet. Alle GTX er 786MB. Hvis du skal ha mindre ram må du ned på GTS..

Men med den skjermen han skal ha med er nok GTX å foretrekke - hvis det skal være en skikkelig "gaming-pc".

e6850 vs q6600 kan selvsagt diskuteres, men flere og flere av de nyere spillene har/vil komme med støtte for firekjerners prosessor - så hvis du tenker fremtidsrettet er nok dette veien å gå. Ellers er jo e6850 et helt greit velg det også. Spørs hva en vektlegger. :)

Jeg veit ikke hvordan man overklokker, er det enkelt eller må jeg gjøre en masse dritt?

Lenke til kommentar

Oi å ikke skjermen i oppsettet. Joda, sikkert bra skjermkort til jobben da.

Hvis du ikke vet hvordan man overklokker så hadde jeg heller kjøpt E6850 og heller oppgradert senere når det blir mer aktuellt med quad cores for å holde tritt med utviklingen. Tipper E6850 ikke blir en sinke med det første heller....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...