BigJaffa Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det som er saken er at vurderer å kjøpe meg ein eller to gullfisk"er" men det er nokon problermer. Eg er ikkje på hybelen i helgene, eg reiser heim på fredags kveld og kommer igjen søndags kveld. Klarer fiskene seg uten mat i så lengen? Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 det går ann å kjøpe sånne klumper med fiskemat som du bare slipper ned i akvariumet så kan de leve på det i noen dager.. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 får sjå kva dei har på dyrebutikken i morgon... Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fisker greier seg dessuten uten mat et par dager, det er ikke noe problem. De skal ikke ha så sinnsykt mye mat uansett, egentlig, for da blir de feite og vannet blir ekstremt fort skittent. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fisker greier seg dessuten uten mat et par dager, det er ikke noe problem. De skal ikke ha så sinnsykt mye mat uansett, egentlig, for da blir de feite og vannet blir ekstremt fort skittent. har hørt ett sted at fisker ikke har hemninger, og at de rett og slett kan spise seg ihjel om de får for mye mat med engang, men vetke om det stemmer da Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Fisker greier seg dessuten uten mat et par dager, det er ikke noe problem. De skal ikke ha så sinnsykt mye mat uansett, egentlig, for da blir de feite og vannet blir ekstremt fort skittent. har hørt ett sted at fisker ikke har hemninger, og at de rett og slett kan spise seg ihjel om de får for mye mat med engang, men vetke om det stemmer da Gullfisk har faktisk ein hukommelse på nokon sekunder, så dei glømmer sikkert at dei nett åt... Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 At du er borte over helgen har ingen betydning, så lenge du har et friskt kar med litt naturlig slam i bunnen. Mange har det med å overmate fiskene sine, dette er verken sunt for fiskene eller for vannverdiene og filtret i akvariumet. Du er klar over at gullfisker bør i aller høyeste grad ha et akvarium som er større enn 100 liter? Mange som har gullfisker i en bolle, dette er dyreplageri. Les litt om oppstart av akvarium her Lykke til med en ny og spennende hobby Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det med at fisker spiser til det sier stopp er sant, dette fant vi ut når jeg var i 5-års alderen, jeg fikk mate fiskene våre, resulterte vel i 10+++ døde fisker :0 Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hiv oppi Weekend-food eller hva det heter, gidde dem det og stakk bort i en uke, var full guffe og levende da jeg kom hjem..har 2 stk i bolle. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Bare en gullfisk i en bolle er ikke akkuratt spennende da. Det blir mer som pynt etterhvert. Du mater jo den, vasker bollen, men ellers så tenker man ikke så mye på at den er der. Vi har hatt gullfisker siden jeg var liten, er koselig, men ikke akkuratt selskap. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) En gullfisk i bolle lever gjennomsnittlig under ett år. I akvarium kan den leve i over 20 år. En bolle hemmer også veksten til fisken. Kjøp deg et akvarium. De får man kjøpt billige brukt Mye mindre arbeid og lettere å holde fisken i live. Noen linker fra forumet Akvarium-tråden Info om fisk og akvarium Gullfisk uten pumpe? fisk i bolle Endret 30. oktober 2007 av mushi Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 En gullfisk i bolle lever gjennomsnittlig under ett år. I akvarium kan den leve i over 20 år. En bolle hemmer også veksten til fisken. Kjøp deg et akvarium. De får man kjøpt billige brukt Mye mindre arbeid og lettere å holde fisken i live. Noen linker fra forumet Akvarium-tråden Info om fisk og akvarium Gullfisk uten pumpe? fisk i bolle Har lest litt rundt på nokon akvarie og fiske forum og. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Billigere med nye fisker en gang i året enn et svært akvarium.. :!: Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 De siste gullfiskene vi har hatt har levd minst 3-4 år. Alle disse var vanlige oransje gullfisker som levde i bolle. Som oftest har vi bare hatt en, eller maks to i samme bollen. De har også blitt 3 ganger så stor som de er når de selger de i butikken. Gullfisker kan vokse ganske mye, spes vist du har de i mange år som vi har. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Selv om fisken kan overleve i en bolle, vil den ikke trives. Akvarium er ikke så mye dyrere enn bolle heller. En ny bolle koster rundt 500 kr, et komplett akvarium på 100 liter får man brukt til 7-800 kr hvis du leter litt. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Har ikke plass til akvarium, dessuten har vi en ganske stor bolle. Vet ikke hvor mange liter, men den er svær. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Fiskene klarer seg godt uten mat i helgen. Slik weekend for skaper mer forurensing en nytte. PS! Du kan kjøpe mine Zebra pleco L046 , bare 1200,- for stk. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg mener gullfiskbolle er dyreplageri. For det første har de nesten ikke plass til å bevege seg, og bollefunksjonen bryter lyset så det blir forstyrrende, pga den lille plassen blir det ofte helt forvrengte vannverdier. I en bolle uten filtering kan du heller ikke bruke "ferie-fôr", da kan du regne med å komme til en svart gullfiskbolle Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Dummeste jeg har hørt, bruker "feriefor" annen hver helg når jeg er borte, bolla ser helt fint ut den..er bare til å skifte vannet regelmessig. Dyreplageri og dyreplageri, det er gullfisker vi snakker om her.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det et en fisk ikke en stein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå