Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vinter dekk, trngs det spessiell type.

ulv666

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen felger til bilen min, da jeg hr ubrukte dekk liggende fra tidligere.

Kan jeg kjøpe hvilke som helst alliminiums felger til bilen,(som passer selvsagt), eller trengs det noen spessielle som er beregnet på vinteren, kulde salt osv.

Har det noen å si, om felgene er åpne, eller mest mulig lukket, tenkte på at bremseskiver ligger åpent til for vann, salt, osv .

Eventuelt har dere noen forslag til steder på nettet hvor man kan kjøpe billige felger?

Endret av ulv666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesiell og spesiell, du trenger hvertfall en felg som har god beskyttelse mot salt. Har lagt merke til at endel billigfelger gjerne har dårlig "overflatebehandling" som flasser av og blir generelt stygg etter en tur på vinteren, mens andre ser like strøkne ut.

Uanset hva du velger, så bør du i hvertfall være like flink til å vaske felgene som resten av bilen på vinteren og spesielt ta en skikkelig spyl når det er skikkelig griseste ute.

Lenke til kommentar

Ikke bekymre deg for rust på bremseskivene, det kommer uansett. Men straks du bruker bremsene igjen, forsvinner det :)

Og for å svare på spørsmålet ditt; du kan bruke alle slags felger. Billige alu-felger er gulle gode de, bruk og kast! De er faktisk billigere enn orginale stålfelger, for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...