DHM Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Nå skjønte jeg ingenting av hva du mente? Fatta det som om han snakka om å ta bildet lengre fra og bare croppe det ? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 31. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2007 Okey, mine kunnskaper og erfaringer med forskjellige objektiver er svært begrenset. Men effekten ved å gjøre dette vil ikke bli den samme. Du vil få en helt annen dybdefølelse. Og kan ha en mer "actiionfylt" fish-eye effekt, dersom det skjer i objektivet. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 1. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2007 Du vil at jeg skal gå for enn kortere brennevidde enn 50 mm. Da kan jeg jo enkelt og greit bare gå nærmere? Eller så kan jeg vell bare croppe det i PS? Hva er det som blir så forskjellige? Nå har jeg fått en jobb også så kan vell gå for en bedre linse. Hvilken linse tenker du at jeg burde gå for? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. november 2007 Rapporter Del Skrevet 1. november 2007 Du vil at jeg skal gå for enn kortere brennevidde enn 50 mm. Da kan jeg jo enkelt og greit bare gå nærmere? Eller så kan jeg vell bare croppe det i PS? Hva er det som blir så forskjellige? Nå har jeg fått en jobb også så kan vell gå for en bedre linse. Hvilken linse tenker du at jeg burde gå for? Forskjellen blir at med en vidvinkel linse så får perspektiv fordreininger som gjør at det som er nærme virker enda nærmere og det som er langt unna virker enda lenger unna, du får også med mere enn det øye ser til vanlig i bilde, og alt dette satt sammen gir bilder bedre / mer spennende dynamikk. Sigma 30mm f1,4 eller 20mm f1,8 er verdt å sjekke ut. Begge to er gode objektiver med kjapp AF (USM). Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 1. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2007 Virka litt digg den første ja. Ikke så dyr heller. http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...;ProduktID=3617 Den andre http://www.fotomagasinet.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=11238 Ikke så forskjell på pris. Men hvilke lønner seg mer enn den andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå