Spöka Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 ja... du har rett. Han blir ikke den samme "dype" personen når jeg leser på nytt. Verden er altfor sex-fiksert, men kanskje det at homofili blir normalisert litt mer hjelper på det? Lenke til kommentar
jarvoll Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 ...men kanskje det at homofili blir normalisert litt mer hjelper på det? Håper det. I hvert fall ville det være bra at det blir til at det ikke er nødvendig å annonsere en karaktars seksuelle legning, enten homo eller ei. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Men Rowling sa det jo som om det var en selvfølge. " I always thought Dumbledore was gay" Lenke til kommentar
jarvoll Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 å, kritiserer ikke Rowling jeg, men mediene som alltid vil selv være i rampelyset (som for dem betyr: penger). Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 kritiserer ikke Rowling jeg, men mediene som alltid vil selv være i rampelyset mener du at de fikk henne til å si det, eller hva? Jeg skjønte rett og slett ikke det der... :S Kan du forklare? Lenke til kommentar
jarvoll Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ja, selvfølgelig! Mente at det var ingen poeng med å skrive en hel del om emnet i avisene osv. Visst at hun sa det, men jeg mener at vi alle sammen skal si "hva så?", mediene også, akkurat slik at vi skulle si om vi blir fortalt om ei kvinne som velger, eller jobber. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Godt poeng. Men publikum mottok det med applaus: Rowling, 42, said if she had known that would be the response, she would have revealed her thoughts on Dumbledore earlier. Men Fikk dette egentlig så mye oppstyr i mediene? jeg har kun sett disse mindre artiklene i Times osv, og på Potter-fan-sidene rundt om på internett, men jeg har ikke sett at det har blitt gjort noe særlig til oppmerksomhet rundt emnet i norkse medier? Handelstanden gir F i Harry Potter. For noen år siden var det mulig å få kjøpt seg litt HP-stuff uten å måtte spesialbestille det fra sidene til WB. Da jeg skulle på release, var det ikke mulig å oppdrive en enste liten Harry Potter-artikkel som man kunne kle seg ut med e.l. Det er bare HardCore fansen igjen, ser det ut som? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Om det er mindre juggel til salgs i lekebutikkene er da det bare positivt, og Harry Potter ser ikke ut til å ha en spesielt stor skare av "hardcore"-fans uansett. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 JA, lekene er greit nok, de er bare for å lure utav folk penger likevel, men det burde være NOE stuff til salgs. Du ser da hvor populære - de engelske, vaffal - bøkene er? Folk står i kø fra halv åtte til ett over ett på natta for å få tak i ROwlings verk! Her i norge også! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hvorfor bør man selge juggel bare fordi mange liker bøkene? Nei, Rowling har litt å lære av Bill Watterson. Endret 10. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Juggel.. jeg mener ikke tannbørster med bilde av the golden snitch eller noe. Jeg tenker på ting som - jeg i hvertfall, og mange jeg kjenner - den litt mer entusiastiske fansen setter pris på, for eksempel t-skjorter, skjerf, sekker, etc. etc. og det er helt greit for meg om du synes at slikt er dumt, men som fan ville jeg likt å kunne kjøpe sånt uten å betale i dyre dommer for noe på internett, for så å betale summen en gang til i shipping. Jeg ville blitt veldig glad om jeg fikk f.eks. en DA (dumbledores army) messenger bag til jul, men det er det meget liten sansynelighet for, ettersom den ikke akkurat er direkte billig fra før og med shipping og moms og gudvethva i tillegg. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 og det er vel ikke bare rowling som bestemmer. ettersom mange av effektene er en følge av filmatiseringene eier vel WB en god del av rettighetene på stuffet også. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg vil tro gruppen som vil ha slikt ikke er stor nok til å rettferdiggjøre slike innkjøp, da, om du ikke finner noe. Men er du sikker på at det ikke er en eller annen "sær" butikk som selger slike effekter i Norge? Outland og lignende. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Gruppen som skulle ha kjøpt slikt kjøpte ikke slikt da det var mulighet, fordi det som en gang var til salgs var nettopp tannbørster, lego, dukker - ting som barn i alderen 5-12 blir happy for. Det som frustrer meg er at så få personer skjønner at dette er en serie som ikke er kun for barn! Det er sikkert like mange voksne som leser serien og koser seg med den som barn. Og NEI, outland selger ikke slike effekter. Det er muligens en butikk i London som gjør det - uten at jeg er sikker - men jeg har ikke hørt om noen andre. Lenke til kommentar
jarvoll Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Vet ikke om Norga jeg, men kjæresta mi sier at det var store nyheter om dette for noen måneder siden her i Australia. Jeg visst ikke da, og er nok mer glad i serien enn henne. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er utrolig rart at en forfatter går ut ¨å sier sånne ting, jeg har aldri oppfattet han som homofil og da blir det min opplevelse. Hun har ikke noe med å prøve endre på min oppfattelse av karakterene hennes. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 men om hun mener at harry har arret på høyre side av panna, og du mener det skal være på venstre, ville du synes det var rart sagt av henne? for det er vel egentlig aldri nevnt i bøkene? (hvis jeg ikke husker feil..) Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Må bare spørre, hvem var Grindelwald? Er han bare nevnt i den siste boken (som jeg ikke har lest ennå)? Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Mulig han er nevnt på trollmannskortet til Humlesnurr (sammen med sjokoladefroskene), og kanskje Hermine har nevnt ham. Men han kommer ikke fram før i den siste, nei. Og boka er skikkelig bra, men du må lese den på engelsk. den er 11 ganger bedre på engelsk, men om du først har lest den på norsk er løpet kjørt. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Mulig han er nevnt på trollmannskortet til Humlesnurr (sammen med sjokoladefroskene), og kanskje Hermine har nevnt ham. Men han kommer ikke fram før i den siste, nei.Og boka er skikkelig bra, men du må lese den på engelsk. den er 11 ganger bedre på engelsk, men om du først har lest den på norsk er løpet kjørt. Takk for svar. Er den mye bedre på engelsk enn norsk i forhold til de andre bøkene (engelsk enn norsk)? Har liksom lest alle på norsk med de norske navnene osv. Hvordan vet du at det er slik, har du lest på begge språka? Endret 17. desember 2007 av gormers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå