Lock-Aze Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Det en eneste problemet du har, som jeg kan se er CS. Test det litt ut, streamingen får du til hvis du prøver litt. (Ps: Du har ikke winamp i Linux, men mange fullgode alternativer) XMMS er den som ligner mest på winamp, kan ikke si noe mer om den, da jeg ikke bruker XMMS selv. Bruker en spiller som heter totem (ligger bare lagret som filmavspiller i ubuntu) den synes jeg er topp, da den henter det den trenger av updates for at du skal få se film ol. direkte fra nettet (no a-la det mediaplayer forsøker på, bare det at i totem, så virker det) Amarok er den desidert beste spilleren jeg har vært borti, men den fungerer best under KDE og synes ikke den fungerer like bra under gnome Endret 28. oktober 2007 av Lock-Aze Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det en eneste problemet du har, som jeg kan se er CS. Det burde vel egentlig ikkje være noe problem. Har selv spilt mye CS - og andre spill via Steam - helt fint, uten det store dropp i fps heller. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Spilling er ikke et must. Kjøpte ikke akkuratt denne maskinen med tanke på spill Installering, er det bare å laste ned fra ubuntu.com, brenne på cd, å reboote? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Installering, er det bare å laste ned fra ubuntu.com, brenne på cd, å reboote? Jepp. Da starter hele operativsystemet opp. Så kan du leke deg litt rundt før du installerer, eller så kan du installere med én gang. Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Men hvordan er det med streaming fra en Linux pc til Xbox? Spør siden jeg ikke vet og det ikke har kommet noe konkret om dette i tråden, selv om det er viktig for trådstarter. Jeg har jo lagt det inn i server howto'en for en halv evighet siden. Eneste issuet jeg vet om er konvertering av filer til et format xbox håndterer. Flott om noen tester dette, og poster i sticky tråden, så får jeg lagt inn en optimal løsning. ve, når det gjelder CS og spilling så kan du jo vurdere alternativer fra Id Software istedet. Doom, Quake og UT seriene kan kanskje dekke behovet på en god måte. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Installering, er det bare å laste ned fra ubuntu.com, brenne på cd, å reboote? Jepp. Da starter hele operativsystemet opp. Så kan du leke deg litt rundt før du installerer, eller så kan du installere med én gang. Prøvd på dette litt nå.. Først med DVD-plate, da jeg ikke hadde CD selv.. Funka ikke. Så fikk jeg en kompis til å brenne det på en CD-plate.. Funka ikke. Har en Dell maskin, når den booter, trykker jeg på F12 for Boot-menu. Velger valg nummer 4: IDE CD-drive. Så kommer Windows skjermen opp. Prøvd begge ROM'ene jeg har i PC-en. Hva er galt? Er det boot-setupen? Platene? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du brukte et program som brenner ISO'et på platen ikke sant? Ikke bare kopierte over ISO'et og brant? ImgBurn funker bra til dette og er gratis: http://www.imgburn.com/ Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvis du åpner CD plata i utforsker og det ligger en .iso fil der har du gjort det feil. Alle vanlige brennerprogrammer kan brenne iso filer med "burn image" eller tilsvarende opsjoner. Jeg er stor tilhenger av gratis programvare, og bruker CdburnerXP Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er stor tilhenger av fri programvare, og kan anbefale BwgBurn eller InfraRecorder.. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Pakka ut fila "manuelt" jeg.. (trodde det var en vanlig .zip/.rar fil), så brant jeg innholdet på en CD.. Men jeg fikk et valg i boot menyen som het "IDE Diagnostics". Kjørte den, og på DVD-ROMEN fikk jeg "Diagnostics Failed". Pga innholdet på plata, eller er det noe feil med boot-oppsettet mitt? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Du må bruke "Burn image"-funksjonen i et brenneprogram. EDIT: https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto Endret 29. oktober 2007 av PHPdude Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Får sikkert litt pepper for å ikke gjøre som dere sier nå, meeen: På CD-en jeg brant, har jeg en wubi-winboot fil, som installerer noe fra windows. Bår jeg rebooter, får jeg valget mellom windows, eller linux. Velger linux, så virker det som om ubuntu installeres, men så plutselig stopper alt opp, og jeg må holde inne powerknappen for å restarte maskinen. Kan installasjonen gjøres på denne måten, eller må jeg krype til korset? Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Det en eneste problemet du har, som jeg kan se er CS. Det burde vel egentlig ikkje være noe problem. Har selv spilt mye CS - og andre spill via Steam - helt fint, uten det store dropp i fps heller. Det finnes gode spill til Linux som er gratis og open source, pluss noen store gode kommersielle. Om man skal bruke Linux bør man egentlig støtte utviklere som gidder å ta seg tid til å utvikle for Linux og ikke de som legger alt ansvaret over til brukeren. Får sikkert litt pepper for å ikke gjøre som dere sier nå, meeen: På CD-en jeg brant, har jeg en wubi-winboot fil, som installerer noe fra windows. Bår jeg rebooter, får jeg valget mellom windows, eller linux. Velger linux, så virker det som om ubuntu installeres, men så plutselig stopper alt opp, og jeg må holde inne powerknappen for å restarte maskinen. Kan installasjonen gjøres på denne måten, eller må jeg krype til korset? Vet ikke om det går ann å pakke ut ISO-fila og brenne innholdet over på en CD, men det er ikke værre enn å velge "burn image", som regel ved å høyreklikke på fila og velge "åpne i (brenneprogrammet du bruker)" eller "burn image". Om du skriver det i samme rekkefølge som du har gått frem så skal du ikke trenge å installere noe i windows først. I menyen som kommer opp fra live-CD-en skal du etter hva jeg husker fra Ubuntu ha mulighet til å velge "start or install Ubuntu" eller "boot from first hard-drive" pluss et par andre, ikke valget mellom Windows eller Ubuntu før operativsystemet det er installert. I og med at det er en Live-CD som installeres fra skrivebordet i Ubuntu så er det ikke noe som installeres før du klikker på Install når du sitter i Gnome (GUI'et til Ubuntu). Det står sikkert et eller annet når det stopper opp? Blir sikkert lettere for noen å hjelpe deg om de vet hvor det stopper opp. Du har lasta ned riktig versjon av Ubuntu? Greieste er "ubuntu-7.10-desktop-i386" om du har PC. Det vil si ikke for power-pc, ubuntu-server, 64-bit versjonen, alternate-CD, også videre. Endret 30. oktober 2007 av Woolly Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vet ikke om det går ann å pakke ut ISO-fila og brenne innholdet over på en CD, men det er ikke værre enn å velge "burn image", som regel ved å høyreklikke på fila og velge "åpne i (brenneprogrammet du bruker)" eller "burn image". Man må bruke "Burn Image", ja. Å pakke ut innholdet i i ISOen og kopiere det over funker ikke, siden man ikke får med den delen av CDen som gjør at den kan bootes fra. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Før du installerer linux så vil jeg be deg om å lese denne artikkelen. Den gjør en god jobb i å rydde opp i veldig mange vanlige misforståelser rundt linux. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg vet hvordan man brenner et image, men er tom for CD-R plater og for lat til å kjøre og kjøpe. ...I menyen som kommer opp fra live-CD-en skal du etter hva jeg husker fra Ubuntu ha mulighet til å velge "start or install Ubuntu" eller "boot from first hard-drive" pluss et par andre, ikke valget mellom Windows eller Ubuntu før operativsystemet det er installert. ... Jeg installerte noe fra CD-en i windows og rebootet, først da fikk jeg valget mellom windows eller ubuntu. Men ser ut til at jeg må krype til korset og dra å handle CD-R plater. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Mye mas på meg her nå.. Men har da endelig fått brunnet en skikkelig imageplate. MEN, når jeg velger "start or install ubuntu" i menyen, begynner den å loade, og sjekke diverse ting. Så stopper det bare opp.. Svart skjerm, står [ OK ] på 4-5 punkter, og ingenting mer, og ingenting skjer (venta ca 5 minutter, så restarta jeg). Hva gjør jeg feil nå da? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjør verify disc integrity i oppstartmenyen på ubuntu-platen. Ellers kan du prøve å starte i «Safe mode» eller med noapic acpi=off Hvis det viser at platen er i orden, kan du prøve å starte live-CD-en med: ubuntu noacpi noapic Evt. bruke 32-bit alternative-CD-en til å installere med isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå