The Stig Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Urk, etter mye klabb og bab med serveren min trodde jeg endelig alt var i orden. Alt som gjensto var å fjerne CD-rom stasjonen og skru igjen kabinettet, som sagt som gjort. Men selvfølgelig skulle noe gå galt, i det jeg startet maskinen igjen kom grub med følgende feilmelding "error 15: File not found". Har søkt litt på Google, og fra hva jeg har lest så langt er det en del arbeid å gjenopprette ting til slik de var. Tenkte jeg skulle høre her før jeg ga opp og gikk tilbake til 2k3 server ... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Er cdromen / harddisken SATA eller IDE? Det skulle være mulig å få den igang igjen ved å sette inn igjen, har du prøvd det? Dette høres ut som om diskene flyttet på seg da du tok ut cd-rom'en, og at grub dermed ikke finnen /boot-mappen, og dermed ikke finner menu.lst. For å få grub til å lete på riktig harddisk kan du sette inn en livecd, modifisere en menu.lst og installere grub på nytt, men innstillinger slik at den leter på riktig disk. Endret 21. oktober 2007 av Kagee Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 CD-romen er SATA. Men jeg har ikke mulighet til å la CD-romen stå i ved bruk, så vil jeg da ikke få samme problemet igjen når jeg trekker den ut? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Boot opp med live-CD, vis oss din /boot/grub/menu.lst og også utskriften fra en ls -la /dev/disk/by-uuid/ og kanskje også sudo fdisk -l , så kan vi sikkert hjelpe deg med å mekke om på menu.lst-fila som Grub bruker til å montere diskvolumer ved oppstart, slik at den ikke lenger addresserer partisjonene som /dev/sda* , men i stedet bruker UUID=<lang-unik-streng-her> , dersom det er det som er problemet. Det samme problemet gjelder kanskje også for /etc/fstab som monterer partisjonene? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det som jeg tipper har skjedd er at en av diskene (den som grub booter fra) har flyttet på seg. Den forventer trolig config og lignende på en partisjon på første harddisken (sda / hda / hd(0) ), og den disken har blitt flyttet til en annen plass ( sdb / hd(1) kanskje). Error 15 betyr som oftest at den ikke finner partisjonen med config og lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå