vk2elev Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva betyr det at en person går i store sko, og hva symboliserer blå øyne? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Google er der ute...Use it Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Blå øyne er vel et typisk trekk for uskyldighet? Selv mener jeg sånne tolkningsoppgaver bare er tull, ser ikke poenget hvorfor alt skal representere noe. Javel, han hadde blå øyne. Shit, fantastisk, han kan da ikke være skurken. Han har jo BLÅ øyne. Oj han har store sko, da må jo han være (sett inn egen tolkning). Uansett, gjør som meg, bare si noe piss som høres smart ut og høres ut som du har tolka kjempemye. Hva tenker du når du hører om en med store sko? Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Google er der ute...Use it Har prøvd det smarting. Takk for svarene Chokke! Ja, merker selv at når jeg analyserer så får alt en mening og jeg tror egentlig ikke forfatteren har hatt så mye bak det h*n skrev. Flere har ment det med blåe øyne og usyldighet ja, så det er nok riktig. Men det med store sko er verre. For det står bare at han har store sko, ikke for store sko. Det eneste jeg kommer på her er at da er han kanskje velutrustet andre plasser, men kommer jeg med det på en novelleanalyseoppgave så daler nok karakteren. Endret 21. oktober 2007 av vk2elev Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Sant nok. Men "store sko" er ganske deffust. Når du nevner store tenker jeg på gummistøvler, og dermed en villmarksmann, stor, kraftig, bamsekar. Uansett, verste tolkningen jeg har vært borti på skolen var en novelle eller utdrag om en person som alltid snakka sant, bortsett fra en gang. Og da hadde visstnok forfattern tenkt på Peer Gynt. Jeg mener, man må ikke tenke på alle tidligere tekster dersom man skriver noe som noen kan analysere til helvete og kanskje finne en bitte liten sammenheng med en tilfeldig tekst. Blir oppgitt jeg. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Google er der ute...Use it Har prøvd det smarting. Takk for svarene Chokke! Ja, merker selv at når jeg analyserer så får alt en mening og jeg tror egentlig ikke forfatteren har hatt så mye bak det h*n skrev. Flere har ment det med blåe øyne og usyldighet ja, så det er nok riktig. Men det med store sko er verre. For det står bare at han har store sko, ikke for store sko. Det eneste jeg kommer på her er at da er han kanskje velutrustet andre plasser, men kommer jeg med det på en novelleanalyseoppgave så daler nok karakteren. Godt å høre at du var like smart da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå