genialt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 For en liten stund siden prøvde jeg å overklokke ramen i min 3-4 år gamle stasjonere pc, for å få litt mere flyt i spillene. Men jeg møtte på et problem. Etter at overklokkingen var overstått startet jeg maskinen på nytt og fikk se en sort skjerm. Jeg ventet litt og det kom fortsat ingenting fram, bortset bra en høylytt piping fra PC-en. Hva kan jeg gjøre for å stille BIOS tilbake og finnes det noen annen måte for å få den til å funke normalt igjen? Lenke til kommentar
Frikken Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva kan jeg gjøre for å stille BIOS tilbake (...) ? Dersom hovedkortet ditt har en jumper eller en slags bryter kan du benytte deg av denne for å tilbakestille BIOS. Dersom hovedkortet ditt ikke har en jumper eller en slags bryter kan du ta ut BIOS-batteriet, la det være ute noen minutter, og deretter sette det tilbake, for så å starte opp igjen. finnes det noen annen måte for å få den til å funke normalt igjen? Dersom du kommer inn i BIOS kan du stille alle innstillinger tilbake slik som det var før du begynte å overklokke, eller du kan velge "Load defaults" i BIOS-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå