Cocytor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Hallo Har kjøpt en HD som angitt over. Bruker den til backup, men er ellers lite inne på den. Når jeg koplet den til ble jeg litt overrasket over at den sto og vibrerte hele tiden. Ikke kraftig men nok til at det forplanter seg i bordet og at det bråker lite granne. (Jeg er litt sensitiv for lyd fra utstyr. Liker det ikke) Det var imidlertid ikke mer en jeg kunne leve med og det var jo også bare å skru den av hvis det ble for plagsomt. Jeg trodde egentlig at det var slik det skulle være. MEN så... Etter å ha stått på i hele dag ble den plutselig stille. Oh hvilken fryd. Håper den forsetter sånn neste gang jeg skrur på dataen. Men hvorfor bråkte den sånn i utgangspunktet og hvordan kan jeg unngå at den gjør det igjen? Noen tips?? Forresten: den er formatert i NFTS og koplet til via USB 2 Endret 22. oktober 2007 av Cocytor Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Etter å ha aktivert disken bråker den igjen og den ser ikke ut til å bli stille. Er det noen vet om det skal være slik? Er plagsomt når jeg vet at den kan være stille. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Disse diskene skal spinne seg ned (disken går i standby) når det ikke har foregått noe lese/skriveaktvitet mot den på 10 minutter eller noe slikt. Det kan være det som har skjedd, men det virker som det er applikasjoner på PC-en din som hele tiden "poller" disken slik at den ikke spinner seg ned. Jeg mener WD har et utility på hjemmesiden sin som lar deg manuelt sette disken i standby. Legg noe absorberende (gjerne noe mykt) under den for å stoppe resonansen som vibrasjonene genererer. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Tja, jeg har instalert spindown fra WD nå. Men da må jeg manuelt gå inn og sette den i Standby hvergang. Finnes det ikke en slags timerfunksjon for dette? Når jeg satte den i standby sto den blå knappen og blinket. Dette gjorde den ikke når den selv gikk i standby den ene gangen. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tror utfordringen din er å finne ut hvilke programmer som hele tiden poller disken din og dermed hindrer den fra å gå i standby. Jeg har opplevd at disker har en tendens til å bli pollet ganske ofte hvis du har windows utforsker-vinduer oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå