mercman Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg skal på tur til afrika en periode og skal ha med meg bærbar. Jeg har en HP Compac Nx6325 nå og vurderer å bruke denne, og muligens kjøpe et 12 cellers hp batteri, er det noen som har prøvd dette? En annen ting er varme, hvor godt tåler en bærbar dette? Bør jeg kjøpe en annen som er mer egnet? Tips tas imot med takk. Lenke til kommentar
h3nRIk Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Du må passe på slik at stikkontaktene der passer, og at de har riktig mengde volt. Dersom de ikke har det, må du få deg et "omformer"kit, og der bør det meste være. Lenke til kommentar
sirandrew214 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ta med den billigste du finner, for de stjeler som ravner der nede! Varmemessig bør det ikke være noe stort problem, spørs vel helt hvor og hva du skal. Vil vel tro at støv/sand er minst like store problem. Endret 21. oktober 2007 av sirandrew214 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ta med den billigste du finner, for de stjeler som ravner der nede! Generalisering, anyone? Lenke til kommentar
sirandrew214 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Så det selv, så jeg redigerte den om, for å prøve å få frem mer hva jeg egentlig tenkte. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hvor i Afrika er det trådstarter skal? Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Eneste rådet eg kan gi deg der med afrika er at du ikke tar med deg noe som du ikke har råd å miste, fordi tollere, politi og andre stjeler som ravner der nede. Du vil skjønne hvorfor når du kommer dit. ER ikke akkurat samme levestandar som vi har. Snakker av egen erfaring Ellers er det å sjekke hvilken spenning og stikkontakter som brukes i landet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Spenningen er vanligvis ikke ett problem, fordi strømadaptere til laptop'er fungerer på ett bredt spenningsområde (typisk 100-240 Volt), svært få land har under 100 eller over 240 volt RMS spenning ut av stikkontaktene... Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis det er sant at de stjeler så mye, så får du maile bilder og det du skriver hjem til deg selv så raskt du kan Tenker jeg da. Lenke til kommentar
mercman Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Takk for mange tips, vet det er stor sjans for å miste. Vurderer å forsikre den. Det jeg trenger litt mer tips på er hva jeg må tenke på for å få best mulig batterilevetid? Noen som har prøvd hp sine ekstrabatterier? Har lest at jeg kan få opp til 15 timer! Det virker helt enormt. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Husk å kryper viktige info du har på laptopen, tilfelle du mister noe! http://www.truecrypt.org/ Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 kjøp en hvit laptop da hvit reflektere solys/varme osv, svart suger... jeg mener svart suger solyset og gjør laptopen enda varmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå