Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen finner ikke CD-spilleren

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny Laptop for Ca. 1 mnd. siden, en HP Pavillion dv9000 laptop. Har funka bra helt til den plutselig en dag ikke lenger fann CD-stasjonen. Så innpå kontrollpanel/enhetsbehandling og der sto det at driverne ikke funket.

Dette stod om driverne: Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19).

Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette, ganske kjedelig å ha en CD-stasjon som ikke funker.

På forhånd takk

Har forresten prøvd å oppdatere driverne, men til ingen nytte

Endret av hoppsann3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hadde samme feilen selv. Virker som om problemet kan komme hvis du bruker Deamon Tools, PowerISO eller lignende program som lager virtuelle dvd-rom.

http://support.microsoft.com/kb/314060 Ser ut til at mange får fikset problemet med denne løsningen. For min del funket verken denne eller mange andre løsninger på forumer.

Løsningen for min del ble å gå inn i BIOS og disable dvd/cd-rom. Når jeg da er i vista funker cd-spilleren helt normalt. Dette hørtes for min del ut som en tåpelig løsning, men det funka selv om jeg ikke aner hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...