UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har merket at Sony har begynt å fokusere mer på deres kjerne virksomheter, blant annet ved å selge unna div forsikringselskaper, solgt andeler av Sony's CELL chip fabrikker til Toshiba osv osv. Dette er positivt da det viser at SONY nå tar grep om selskapet sitt og øker fokuset sitt på PS3, spillene og PSN. Alt i alt meget positivt for gamere. At det står i en blogg at en 3 person har hørt at Sony bønnfaller utviklere osv osv er jo ganske så tynt spør du meg. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Er jo tydeleg at marknaden har endra seg. Slik som eg ser det, har Playstation faktisk konkurranse denne generasjonen. Noko dei ikkje akkurat har slitt med i tidlegare generasjonar av konsollar. Det er tydeleg at utviklarar vurderar andre plattformar meir no - men Takashi synsar berre, men det er jo ingen lov mot akkurat det. Kan jo ta med sitatet som blir sikta til i siste post på side 4; Source: Sony asking developers to stick with PS3A new report published Friday by the Mercury News suggests that Sony may already be scrambling to keep third-party developers aboard the PlayStation 3, which has struggled to keep pace with the Wii and Xbox 360. "One piece of news that came out this week was that Sony pleaded with third-party developers not to abandon its struggling [PS3] platform," wrote Dean Takahashi of the San Jose Mercury News. "That change in attitude is a marked difference compared to the arrogance of past years," the game journalist added. "The argument is that the PS3 will show its strength as developers learn how to make games for it." Takahashi cited "insider information" when contacted by GamePro for source clarification. In August, Sony admitted in a report by GamePro that the PS3 can be more difficult to develop for given its propriety and complex Cell processor. Subsequently, several PS3 ports get released several weeks, if not months after an Xbox 360 counterpart. Often times the PS3 version receives significantly lower review scores than Xbox 360 versions. Assuming Takahashi is right, it's easy to see how developers could be frustrated with the PS3 thus far. It hasn't sold well, which makes it difficult to sell games on. And development requires more money (for now at least) given the console's finicky technology. In related news, Video Business reported earlier this month that the newly announced 40GB PS3s will be in short supply as Sony purportedly makes more money when selling higher-end models. kjelde Hvis det er noko i dette, så lurar eg på kva for utviklar(ar) det er snakk om. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) I realiteten vil 360 sin drive være kjappere ved smart filplassering, mens PS3 kan overgå dette med å bruke harddisk-caching (noe det hittil har vært påkrevd å greie seg uten på 360, siden ikke alle har HD). Utviklerene kan benytte seg av harddisk-caching på Xbox360 og likvel beholde kompabiliteten med core utgaven. Jeg regner med du mener "så lenge de beholder kompatibilteten med core utgaven". Altså, at spillet skal være spillbart uten harddisk også. Det er som regel en god del real-time-film blandet inn i kuttsekvensene til MGS. Snakker vi f.eks. en time FMV i HD-kvalitet har vi vel alllerede sprengt DVD-grensen. En time med 720p med WMV9-HD kan ligge på 2-3GB med ganske grei kvalitet. Jeg tenkte 1080p (men spillet benytter kanskje 720p?) med HD-kodekene man bruker på HD-filmer. Uansett hva som er tilfellet er også 2-3GB vesentlig mye diskplass i forhold til en DVDs kapasistet. Endret 22. oktober 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg regner med du mener "så lenge de beholder kompatibilteten med core utgaven". Altså, at spillet skal være spillbart uten harddisk også. Det er så vidt jeg vet ikke et krav Microsoft stiller. Jeg tenkte 1080p (men spillet benytter kanskje 720p?) med HD-kodekene man bruker på HD-filmer. Uansett hva som er tilfellet er også 2-3GB vesentlig mye diskplass i forhold til en DVDs kapasistet. Dem kunne ha gått ned til 720p for en eventuell/hypotetisk Xbox360 versjon (hvis det er 1080p dem bruker) og spillet er vel såpass linært at spillet kunne vært satt over flere DVD plater uten for mye bry for brukeren. Men ja, en masse HD FMW er definitivt et punkt der DVD raskt kommer til kort. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg regner med du mener "så lenge de beholder kompatibilteten med core utgaven". Altså, at spillet skal være spillbart uten harddisk også. Det er så vidt jeg vet ikke et krav Microsoft stiller. Vet jeg har lest det flere steder, men den eneste kilden jeg finner er denne tråden hos Beyond3d. Det slår meg også som svært sannsynlig at Microsoft vil at spillene skal kunne kjøre på alle modellene. Jeg tror forøvrig spillet hadde latt seg porte til 360 relativt greit, og ser det ikke som totalt usannsynlig at det kan skje, dog en god stund etter PS3-releasen. Endret 22. oktober 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Dem skriver ihvertfall dette på xbox.com: While most games do not require the use of the hard drive to work, many harness its streaming capabilities and data-caching features to improve performance. In other words, your games play smoother, often with shorter load times. Men mulig disse spillene (Premier Manager 2006 som det eneste jeg vet om) har fått særbehandlig. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Vil i alle fall tro de pusher dem til å ta hensyn til dem uten harddisk. Microsoft pusher jo ut enda flere maskiner uten harddisk nå med den nye Arcade-modellen sin. Lenke til kommentar
kaken Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Storage capacity: blu-ray hd-dvd dvd single layer 25 GB 15 GB 4.7 GB dual layer 50 GB 30 GB 8.5 GB Så kaken, infoen om at en hd-disk (antar du mener HD-dvd disc) er 70 gb er feil sry Ifølge Assassin's Creed utviklerne så sliter de med å få AC på en HD-DVD disc, og sier følgende:" Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. " Hvorfor bare 8 gigabyte? Og hvorfor ikke bruke dual layer? to put five languages Dette irriterer meg, jeg hater at spill må 'dubbes'/skrives om til fransk/spansk/italiensk bare fordi noen udugelige jævler ikke klarer å forstå ett ord engelsk. Må være ufattelig mye problemer og forsinkelse pga. ting som dette, jeg skjønner ikke hvorfor de gidder engang. (dette tilhører egentlig et annet tema, men jeg måtte kommentere det) Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ifølge Assassin's Creed utviklerne så sliter de med å få AC på en HD-DVD disc, og sier følgende:" Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. " Har du skjønt at 360 benytter DVD, ikke HD-DVD? Dette irriterer meg, jeg hater at spill må 'dubbes'/skrives om til fransk/spansk/italiensk bare fordi noen udugelige jævler ikke klarer å forstå ett ord engelsk. Mener du det samme om de japanske spilltitlene på markedet? Lenke til kommentar
Northland Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Dette er ren gjetting fra min side. Men jeg vil tro at om det eventuelt kommer spill som krever HDD, er disse spillene rettet mot folk som nesten garantert har en HDD. I mitt hode ser jeg for meg at de fleste som ikke har HDD er små unger eller folk som mer eller mindre ikke er så interesert i spill. La oss si at f.eks Mass Effect hadde krevd HDD. Jeg vil tro at de fleste som sikler etter dette spillet også sitter med en HDD. No offence til noen, og som sagt dette er ren gjetting fra min side. Jeg kan vær fullstendig på jordet. Som andre også har nevnt, syns jeg det er helt rart at folk enda blindt mener at snart skrur utviklerene på "super insane reallife grafikk" når de utvikler for ps3`en. Som om 360 allerede holder på å dø ut, og ikke kan yte noe mer. Da helst siden den ikke har CELL. Hvor lenge skal folk godta trenden der spill ofte ser bedre ut på 360`en samt at spill ofte blir utsatt på ps3? Det blir hele tiden forsvart med at "snart", når utviklerene får mer peiling på udyret CELL så booster ps3`en fra alt. Jeg sier ikke at 360 er feilfri, langt i fra.. (Bokstavelig talt:P). Men har inntrykk av at de fleste 360 eiere lever mer i nåtid. I det siste har det virkelig vært glansdager for 360, og det ser ikke akkuratt ut til å stoppe. Det er ikke noe tvil om at spillene som er rundt gjørne ser meget bra ut. For min del kunne godt kappløpet om best grafikk stoppet nå, om ikke mindre roet seg litt, slik at utviklerene kunne fokusert litt mer på fysikk, AI osv.. Det er hvertfall ikke noe tvil om at dette er spennende å følge med på, for oss som har interesse for dette! Lenke til kommentar
kaken Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Har du skjønt at 360 benytter DVD, ikke HD-DVD? Det er vel ikke mye å skjønne, heller å vite. Svaret er nei, jeg trodde de brukte HD-DVD. Når Microsoft ser et lagringsproblem allerede så tidlig etter release, så må jo noe gjøres før eller siden. Mener du det samme om de japanske spilltitlene på markedet? Forstår ikke helt hvordan du klarte å komme med en så idiotisk kommentar, det er vel forskjell mellom å dubbe et spill til 5 forskjellige språk og 2? Når det gjelder min egen mening om japanske spilltitler så bryr jeg meg ikke, er lenge siden jeg har sett et kvalitetsspill som faller innenfor min interesse fra det japanske spillmarkedet. Endret 22. oktober 2007 av kaken Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Dette stiller jeg meg tvilende til bare se på Ratchet And Clank og Uncharted som ser så lekkert ut att det er nesten til å grine av Men mine tanker om Killzone 2 ser flottere ut en alle spill som kommer til konsoller og pc, og det jeg har sett av Killzone 2 er alphabuild trodde jeg Alt handler ikke bare om mest muligt piksler, artistisk er og like viktigt En eller annen dag så vil PS3 ha bedre grafikk, men jeg vet ikke når det kan skje. Men dem 2 killerspillene som kommer dette året RaC og UDF viser virkelig hva PS3 er laget av Men Killzone 2 til PS3 kommer til å gjøre det samme som GeoW gjorde til 360 for ett år siden snart og vise hva kraft som bor i PS3en Endret 22. oktober 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ifølge Assassin's Creed utviklerne så sliter de med å få AC på en HD-DVD disc, og sier følgende:" Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. "to put five languages Dette irriterer meg, jeg hater at spill må 'dubbes'/skrives om til fransk/spansk/italiensk bare fordi noen udugelige jævler ikke klarer å forstå ett ord engelsk. Må være ufattelig mye problemer og forsinkelse pga. ting som dette, jeg skjønner ikke hvorfor de gidder engang. (dette tilhører egentlig et annet tema, men jeg måtte kommentere det) Problemet er vel heller at de insisterer på å ha alle språkene på en disc. Kan da ikke være så vanskelig å lage DVD-er for hver region (antar at coverene uansett kommer til å være forskjellige). Alle andre utviklere gjør jo dette... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det har vel noe med å gjøre at lokaliserte språk versjoner gjør at spillet selger bedre, og selger spillet bedre så tjener utviklerene mer. Det er også billigere å lage 1-2 versjoner av spillet, enn å lage f.eks 10-15. Alle andre utviklere gjør jo dette... Var mer enn jeg viste, synes de fleste spill har x-antall språk tilgjengelig. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Var mer enn jeg viste, synes de fleste spill har x-antall språk tilgjengelig. Ergo min bruk av ordet regioner og ikke språk. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Problemet er vel heller at de insisterer på å ha alle språkene på en disc. Kan da ikke være så vanskelig å lage DVD-er for hver region (antar at coverene uansett kommer til å være forskjellige). Det gjøres jo? Kjøper du spillene dine fra USA slipper du jo språkene, men det endrer ikke det faktum at engelsk, fransk, italiensk osv. må være på den europeiske versjonen. En versjon per land som må ha sitt eget språk blir nok alt for dyrt å produsere. Faste kostnader er mye bedre enn variable Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Men, det kommer ned til språk uansett om du sier regioner eller språk. Du mener kanskje at det hadde holdt å lage en engelsk versjon for norge? At f.eks. USA, CANADA, ENGLAND og Norge hadde fått samme versjon? Men, som jeg igjen sa, så selger spill (i følge statstikk laget for utviklere) bedre om spillet er tilgjengelig på det lokale språket. Lenke til kommentar
kaken Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Det gjøres jo? Kjøper du spillene dine fra USA slipper du jo språkene, men det endrer ikke det faktum at engelsk, fransk, italiensk osv. må være på den europeiske versjonen. En versjon per land som må ha sitt eget språk blir nok alt for dyrt å produsere. Faste kostnader er mye bedre enn variable Nå som flere og flere spill benytter seg av voice acting, vil det ikke gjøre 'dubbing'/omteksting langt vanskeligere? Har spill som Oblivion spansk tale? Omteksting er nok ikke noe problem, men å recorde hundrevis av timer med ny voice acting må være vanskeligt å få til. Hvis Bethesda ikke gjør dette, så ser jeg ingen grunn til at noen andre skal gidde heller. Endret 23. oktober 2007 av kaken Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvis man ser på PS3-eksklusive spill så dubbes jo mange av de til norsk til og meg. Ratchet and Clank, Heavenly Sword og sikkert flere. Dette kan jo ha noe med at blu-ray har plass til dette. Lenke til kommentar
kaken Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Nå er det vel også litt forskjell fra å dubbe Ratchet and Clank iforhold til Oblivion. Tror nok vi snakker om mangedoblet plass av det Ratchet and Clank ville tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå