FedoraHelper Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Storage capacity: blu-ray hd-dvd dvd single layer 25 GB 15 GB 4.7 GB dual layer 50 GB 30 GB 8.5 GB Så kaken, infoen om at en hd-disk (antar du mener HD-dvd disc) er 70 gb er feil sry Endret 21. oktober 2007 av Funmaker Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 For hvis X360 bruker DX, hva bruker da PS3? Ikke siter meg på dette, men jeg tror PS3 bruker en variant av OpenGL eller noe sånt. (EDIT: Noen andre postet det tidligere i tråden). Uansett, begge konsollene har sine fordeler og ulemper. 360 er bedre konstruert enn PS3 mtp. minne, men har mindre lagringsplass på platene. 360 har også en prosessor som er enklere å programmere for pr. i dag, men når utviklere får mer peiling på hvordan Cell-prosessoren fungerer, så kan vel prosessoren i PS3 vise seg å være kraftigere enn den i 360. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 bedre er eit veldig farlig ord og bruke innpå konsoll delen av forumet... minnestrukturen på ps3 kan seies og vere annerledes enne x360 strukturen..om den er bedre vil tiden vise om nokre år..att det er vanskligere og lage spill til den er ingen hemmeligheit.. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Begge konsollene har sine styrker og svakheter, PS3 kommer til å jevne ut den eventuelle forskjellen som er mellom konsollene i dag. Hvem som blir "best" er det vanskelig å si, tror også selv at vi kommer ikke til å se noen radikale ytelsesforskjeller mellom konsollene på lang sikt. Enhver gamer som ikke har hodet for godt plassert opp i ræva bør helt klart ha begge konsollene, begge har sine gullkorn på vei eller allerede ut på markedet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har ikke huet i ræva, men kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe xbox 360. Hvorfor? Fordi jeg har spill pc, og kommer til å fortsette å oppgradere cpu og skjermkort en gang i året. Og da når jeg i tillegg skal ha ps3 og alle spill som kommer til den så er det ikke tid til å investere i ennå en konsoll. En ekte gamer med millioner på konto og all verdens tid burde vel strengt tatt ha alle konsoller. Wii, Ps3, xbox 360, ps2, psp, ds, Gamecube osv osv osv Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Nå må dere ikke glemme at Blue Ray ikke bare har en skyggeside i pris, men også i hastighet. PS3 sin BR spiller leser 9MB/sekund mens X360 leser 16MB/sekund. Nesten dobbelt så raskt med andre ord! Personlig mener jeg bestemt at Microsoft har valgt rett ved å prioritere et kraftig grafikkort, rask leserhastighet og god minneintegrering. Mens PS3 har satset på stor disc-kapasitet (som kan omgås ved hjelp av kompresjon og caching) og kraftig men uprøvd og lite utviklet prosessorteknologi. Prosessorarkitekturen resulterer også i at spillene foreløpig er mye dyrere å lage samminlignet med konkurrentene som igjen betyr færre spill. Endret 22. oktober 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har ikke huet i ræva, men kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe xbox 360. Hvorfor? Fordi jeg har spill pc, og kommer til å fortsette å oppgradere cpu og skjermkort en gang i året. Og da når jeg i tillegg skal ha ps3 og alle spill som kommer til den så er det ikke tid til å investere i ennå en konsoll. En ekte gamer med millioner på konto og all verdens tid burde vel strengt tatt ha alle konsoller. Wii, Ps3, xbox 360, ps2, psp, ds, Gamecube osv osv osv Å påstå at du trenger å oppgradere CPU og skjermkort en gang i året er å sette ting veldig på spissen, har selv en Pc som helt klart ikke er av nyere dato, men som klarer å dra det meste av spill. Mener du seriøst at du skal kjøpe alle spillene som kommer til PS3? Så du planlegger å kjøpe alt som kommer på PS3, også alle drittspillene. Hvis du da altså velger å ikke kjøpe ca 8 av de dårligste spillene som kommer/er på PS3, så kan du faktisk kjøpe deg X360 og Wii. Du må da for all del gjøre hva du vil, men synes det virker som en dårlig unnskyldning. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva er best blondiner eller brunetter. Kommer helt ann på øyet som ser og samme konklusjonen kan man dra ut av denne tråden også. Grafikk og lagringsplass er ikke alt, det som faktisk teller til syvende og sist er faktiskt gameplay og hva som er bra her blir også en smaksak. Skjønner ikke helt hvorfor noen hele tiden må ta opp ting som faktiskt ikke er i nærheten av release en gang. tenker mest på de som drar fram GT5 og MGS4, det ene skal jeg ha det andre er ikke verdt en femmer engang, men igjen mitt syn. Glad jeg har begge stående side om side, men det er helt klart 360 som blir mest brukt hos meg til spill og hadde det ikke vært for att PS3 ikke hadde hatt BR så hadde jeg venta med å skaffe den. Så spørsmålet man til syvende og sist må stille seg selv. Hva liker du best av blondiner og brunetter Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 http://www.n4g.com/ps3/News-76123.aspx glem mgs4 til 360 god damn it, dette er også et svar til: HVA SKAL JEG MED BLU-RAY? Svar: Take a look at mgs4 I MGS4 så er det "timer på timer" med video cut scenes, og nær ukomprimerte lydfiler som eter opp plass. Og klart, en slik versjon av MGS4 ville ikke gå på en vanlig DVD plate. Men at 360'n ikke skulle greie å generere samme grafikk som PS3 i MGS4 tror jeg neppe. Dog, skulle spillet kommet til 360'n måtte de komprimert lydfilene - mista litt av godlyden/lydkvaliteten som de skryter av (som jeg gleder meg til å høre også) og løst problemet med store video cut scenes på ett eller annet vis. Hva man skal med Blu-ray? Se film. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har ikke huet i ræva, men kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe xbox 360. Hvorfor? Fordi jeg har spill pc, og kommer til å fortsette å oppgradere cpu og skjermkort en gang i året. Og da når jeg i tillegg skal ha ps3 og alle spill som kommer til den så er det ikke tid til å investere i ennå en konsoll. En ekte gamer med millioner på konto og all verdens tid burde vel strengt tatt ha alle konsoller. Wii, Ps3, xbox 360, ps2, psp, ds, Gamecube osv osv osv Å påstå at du trenger å oppgradere CPU og skjermkort en gang i året er å sette ting veldig på spissen, har selv en Pc som helt klart ikke er av nyere dato, men som klarer å dra det meste av spill. Mener du seriøst at du skal kjøpe alle spillene som kommer til PS3? Så du planlegger å kjøpe alt som kommer på PS3, også alle drittspillene. Hvis du da altså velger å ikke kjøpe ca 8 av de dårligste spillene som kommer/er på PS3, så kan du faktisk kjøpe deg X360 og Wii. Du må da for all del gjøre hva du vil, men synes det virker som en dårlig unnskyldning. For en tone du legger opp til, akkurat stått opp eller? Pc bygging er like mye hobby som det er behov for å spille, så det slutter jeg ikke med. Synes faktisk det er morsomt å invistere i cpu og skjermkort, så det er ikke det at jeg MÅ oppgradere, men at jeg ønsker. Og det jeg mente videre er at om jeg skal kjøpe de gode pc spillene som kommer, Alan Wake, Crysis, Far Cry 2 og andre spill som C&C o.l som passer best på pc og i tillegg skal kjøpe alle de GODE spillene som kommer på Ps3 fremover, Assassins Creed, GT5, GTA4, NFSPS, Final Fantasy, Killzone, MGS4, Burnout, LBP, UT3(muligpc), L.A.Noire, RE5, Uncharted: Drake's Fortune, Ratchet and Clank osv osv osv så har jeg ikke tid til mer enn akkurat det. Så når man jobber, har kjæreste, hus man skal pusse opp osv osv så er det begrenset med tid i hverdagen, og ser ikke en god grunn til at jeg skal få enda ett tidssluk i huset. Gjør du? http://www.n4g.com/ps3/News-76123.aspx glem mgs4 til 360 god damn it, dette er også et svar til: HVA SKAL JEG MED BLU-RAY? Svar: Take a look at mgs4 I MGS4 så er det "timer på timer" med video cut scenes, og nær ukomprimerte lydfiler som eter opp plass. Og klart, en slik versjon av MGS4 ville ikke gå på en vanlig DVD plate. Men at 360'n ikke skulle greie å generere samme grafikk som PS3 i MGS4 tror jeg neppe. Dog, skulle spillet kommet til 360'n måtte de komprimert lydfilene - mista litt av godlyden/lydkvaliteten som de skryter av (som jeg gleder meg til å høre også) og løst problemet med store video cut scenes på ett eller annet vis. Hva man skal med Blu-ray? Se film. Dr.Peedee, disse timene med cutscenes er realtime, slik de alltid har vært på MGS spillene, men sant det med lyden, tar plass å ha god lyd. Lurer bare på når man skal investere i utstyr for å få utnyttet denne lyden til det fulle. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Nå må dere ikke glemme at Blue Ray ikke bare har en skyggeside i pris, men også i hastighet.PS3 sin BR spiller leser 9MB/sekund mens X360 leser 16MB/sekund. Nesten dobbelt så raskt med andre ord! En sannhet med store modifikasjoner. X360 har ulik hastighet på single- og dual-layer og i tillegg variabel diskhastighet på de ulike disksegmentene. Sannheten er at 360 leser kjappere på de ytterste lagene, men tregere på de innerste. I realiteten vil 360 sin drive være kjappere ved smart filplassering, mens PS3 kan overgå dette med å bruke harddisk-caching (noe det hittil har vært påkrevd å greie seg uten på 360, siden ikke alle har HD). Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fint å ha en litt tregere blu-ray rom i stedet for en jet motor som står i 360'en. 2-3-4 sekunder mer loading>lydnivå til xbox 360 Lenke til kommentar
Walts Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fint å ha en litt tregere blu-ray rom i stedet for en jet motor som står i 360'en. 2-3-4 sekunder mer loading>lydnivå til xbox 360 helt klart, startet opp xboxen i går for å spille litt GeoW... skulle tro det var et helikopter jeg startet opp. Litt mer On topic: Tror at etterhvert kommer plassen på blu-ray og være veldig viktig.. Vet ikke hva dere mener men jeg har ikke lyst til å bytte dvd for vært løp jeg skal kjøre i bilspill, har heller ikke lyst til å måtte bytte dvd hver gang jeg går inn i en ny by del i GTA. I spill som er Rett frem som f.eks en del skytespill, RPG spill etc går det egentlig helt greit med en dvd, men spill som er litt mer "sandbox" vil jeg tro de vil få problemer Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 <a href="http://www.n4g.com/ps3/News-76123.aspx" target="_blank">http://www.n4g.com/ps3/News-76123.aspx</a> glem mgs4 til 360 god damn it, dette er også et svar til: HVA SKAL JEG MED BLU-RAY? Svar: Take a look at mgs4 I MGS4 så er det "timer på timer" med video cut scenes, og nær ukomprimerte lydfiler som eter opp plass. Og klart, en slik versjon av MGS4 ville ikke gå på en vanlig DVD plate. Men at 360'n ikke skulle greie å generere samme grafikk som PS3 i MGS4 tror jeg neppe. Dog, skulle spillet kommet til 360'n måtte de komprimert lydfilene - mista litt av godlyden/lydkvaliteten som de skryter av (som jeg gleder meg til å høre også) og løst problemet med store video cut scenes på ett eller annet vis. Hva man skal med Blu-ray? Se film. Dr.Peedee, disse timene med cutscenes er realtime, slik de alltid har vært på MGS spillene, men sant det med lyden, tar plass å ha god lyd. Lurer bare på når man skal investere i utstyr for å få utnyttet denne lyden til det fulle. Jeg tenkte vel egentlig det jeg også (at det er realtime) etter å ha sett videoene som til nå er ute fra MGS, men det var omtrent det uttrykket en av utviklerne brukte da han ble spurt om de kunne gitt ut spillet uten Blu-ray. Og da var det "timer på timer" med video en av tingene han nevnte. Pluss lyden da. Og han sa vel noe som at han da var glad de kunne bruke BD25 eller BD 50 plate. Ellers gleder jeg meg til lyden jeg også. Vi snakker oftest om grafikk her på forumet, men hvordan et lydbilde kan bygge opp stemningen i et spill er vel så viktig. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er som regel en god del real-time-film blandet inn i kuttsekvensene til MGS. Snakker vi f.eks. en time FMV i HD-kvalitet har vi vel alllerede sprengt DVD-grensen. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 helt klart, startet opp xboxen i går for å spille litt GeoW... skulle tro det var et helikopter jeg startet opp. Litt mer On topic: Tror at etterhvert kommer plassen på blu-ray og være veldig viktig.. Vet ikke hva dere mener men jeg har ikke lyst til å bytte dvd for vært løp jeg skal kjøre i bilspill, har heller ikke lyst til å måtte bytte dvd hver gang jeg går inn i en ny by del i GTA. I spill som er Rett frem som f.eks en del skytespill, RPG spill etc går det egentlig helt greit med en dvd, men spill som er litt mer "sandbox" vil jeg tro de vil få problemer Helikopter? Den var ny.. trodde det var Jetmotor? Fortell meg om et bilspill som har en Bane pr. Disk? Fortell meg om et bilspill som har kommet på mer enn en disk.. Du beskriver et problem som ikke eksisterer på xbox360.. Tviler sterkt på at noen spill har mer "spillkode" en det som får godt med plass på en DVD.. det er HD-video og lyd som tar plass! Og hva er så kjent med denne typen media?? Video og lyd er som oftest plassert ganske linært gjennom de fleste spill.. Også i GTA som er sandbox er det en historie du kan jobbe deg gjennom fra begynnelse til slutt... og om spillet kommer på 2 DVD eller 5 for den saks skyld så trenger du ikke bytte DVD før du kommer så så langt gjennom Historien.. Det de gjør er at de legger all spillkode og modeller på alle DVDene.. mens det er historie ellementene som blir fordelt.. Se på Blue Dragon.. Spill i 15 timer på en bytt.. spill i 15timer på neste .. og 15 timer på siste.. Bytter oftere hvilket spill jeg spiller! Om en spillutvikler lager et spill over flerer DVD-er som man må bytte hele veien er det et problem.. Men eg har ennå ikke opplevd dette.. og med smarte utviklere blir det heller aldri et problem! Lenke til kommentar
Amored Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Fint å ha en litt tregere blu-ray rom i stedet for en jet motor som står i 360'en. 2-3-4 sekunder mer loading>lydnivå til xbox 360 360n min har da aldri vært et støyproblem. Mulig det er fordi jeg er dauhørt eller fordi jeg er blitt så vant til støyen fra PC-en min, som høres ut som et trykkluftsbor i flittig bruk. Men jeg vil nå heller tro at Xbox 360 i bråker så mye som mange skal ha det til. Eller no sånn... Edit: Endra litte bitt. Endret 22. oktober 2007 av Amored Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Bare vet hvordan dvd-rommer som spinner en dvd høres ut fra PC-en min. Skulle gjerne ha kjørt Blu-Ray drive i PC-en min. Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) PS3 ville vært noe helt annerledes i dag om Sony ikke hypet maskinen i hytt og pine før maskinen kom (E3 2005) Tviler på det er noen her som ikke er enig med meg det var tråder her inne som "PS3 knuser Xbox 360" "PS3 kjører 1080p/120 FPS på alle sine spill" Alle ventet mer eller mindre på at det var det som skulle skje. Jeg vet ikke om det er mulig å spore opp gamle tråder fra forumet her, men mye morsomt å lese nå i etterkant hvor mye hype PS3 fikk. Så kom virkeligheten over oss. Vi alle vet hvordan den er og da blir det en stor skuffelse for mange. Endret 22. oktober 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Alle produkter som forventes å bli sinnsykt hyper enormt super bra(Ps3, GT5, MGS4, GTA4, HALO3, FORZA 2, PGR4 får alt for mye HYPE, noe som kan ødelegge litt av opplevelsen når spillet, konsollen kommer ut. Det vil si, bare dersom man faller for all hypen. F.eks. hvem fan trodde at spillene skulle kjøre på 120 fps? Noen svelger alt, uten ettertanke, mens at andre bruker sunn fornuft. Du ser ut som en PC kar, og du vet vel helt sikkert hvordan ATI og NVIDIA hyper next gen kortene sin. ShaderUBER clock, og pipestreamlines med extra power cap turbo osv osv. Morsomt å se disse konferansene fra NVIDIA og ATI der det virker som en revolusjon hver gang det kommer ett nytt grafikkort, men når man har installert det så kan man kjøre med høyere oppløsning og mer AA og AF, men det ser egentlig ganske så likt ut, og spilles akkurat på samme måte. Slik er det bare. Endret 22. oktober 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå