Bear^ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ettersom man ikke kjenner til kapasiteten til X360 og PS3 er det ikke mulig å si hvem som får hva i fremtiden. Hm? Selvfølgelig kjenner man til kapasiteten, maskinvaren bestemmer kapasiteten og den har vært kjent ganske lenge nå, eller hva? Tenk på Playstation 2 et par ganger, så kommer vi tilbake til det utsagnet. Lenke til kommentar
kaken Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det var et svar til en post hvor det stod at Assassins Creed folka hadde problemer med minne blablabla spill som GTA = sandkassespill altså spilldesignere osv kan lage større og rikere verdenener på ps3 uten å bekymre seg for minneplass prob i fremtiden.. Tror aldri det problemet blir så stort at de dropper å lage spillet til konsollen, de ofrer nok en liten innsats ekstra for å heller lage spillet til en konsoll som selger mer av spillet dems. (slik situasjonen er foreløpig) Men, hvis jeg ikke tar helt feil så er de 3 mest solgte spillene til PS2: GTA3, GTA3 Vice City og GTA3: San Andreas - deretter kom resten. Synes det er merkelig at Sony ikke har gjort mer for å holde på serien, ettersom det er kanskje det aller viktigste spillet de noensinne har hatt. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Tenk på Playstation 2 et par ganger, så kommer vi tilbake til det utsagnet. Hva med Playstation 2? Hvis du tenker på at spillene ser bedre ut etterhvert så har det å gjøre med bedre programmering og optimalisering å gjøre, det betyr ikke det samme som at man ikke kjente til kapasiteten. Maskinvare er vitenskapelige fakta, man veit hvor stor minnebåndbredde man har, hvor mange teraflops prosessoren teoretisk kan yte. Hvor mye data man kan lagre på (i konsollenes tilfelle) DVD/Blu-Ray. Kapasitet er noe som er kjent så fort man veit den spesifikke maskinvaren. Endret 21. oktober 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bedre optimalisering øker tilgjengelige resurser, og optimalisering får man kun ved kjennskap til hardwaren man jobber med og den kunnskapen kommer over tid. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Nå begynner du å skjønne. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Dumt spørsmål kanskje, men det er aktuelt. Over alt leser jeg at spill ser bedre ut på X360. Er det på grunn av DirectX? Vil det alltid være slik? En velkjent API er en del av det, men også bedre utvikler verktøy, unified minne og symmetrisk CPU gjør Xbox360 mindre vanskelig å utnytte. Men også markedsandeler og erfaring er i Xbox360 sitt favør. Det vil nok jevne seg mer ut med multiplattform spill og for eksklusive spill vil begge partner vise til ting den andre ikke kan gjøre, kanskje mer i favør av PS3 etter noen år når utviklerene har fått skikkelig dreisen på Cell og nye måter å utnytte lagringskapasiteten til Blu-ray. Endret 21. oktober 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
117 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Først så skulle PS3 knuse X360 fra dag en, så kom dagen og da måtte man visst vente en par måneder før PS3 skulle griseknuse X360. Par måneder fremover så ble det sagt når spill som Lair & HS kom, da var 360 den nye Dreamcast... I dag får man beskjed om å vente på GT5 & MGS4.. Hvordan folk kan være så bastante på at denne hardware'n i PS3 er så ufattelig mye bedre enn 360 sin skjønner ikke jeg. Har sitti å sett på GT5 & MGS4 gameplay videoer i dag og kan ikke si at det ser ut som noe som er 'umulig' på 360. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bedre optimalisering øker tilgjengelige resurser, og optimalisering får man kun ved kjennskap til hardwaren man jobber med og den kunnskapen kommer over tid. Men dem vil nok ikke sitte i ettertid å si "hmm.. dette var ikke vanskelig alikevel". Så spørsmålet dem stiller seg er ikke så mye hvorfor, men heller hvordan kan vi takle det på best mulig måte. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når det kommer til multiplattformspill ? Ja der vil Xbox360 trekke lengste strået siden det utvikles for Xbox360 først og så PS3. Men har ikke sett noen Xbox360 spill som er i nærheten av Heavenly Sword, Motorstorm og ihvertfall ikke nye GT5: Prologue demoen som nettopp ble sluppet. Det var faen meg sykt :o Lenke til kommentar
117 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 har ikke sett noen Xbox360 spill som er i nærheten av Heavenly Sword, Motorstorm og ihvertfall ikke nye GT5: Prologue demoen som nettopp ble sluppet. Det var faen meg sykt :o Regner med du glemte å sette inn noe '/sarcasm' tegn i den settningen der.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Personelig må jeg si at værken Motorstorm eller Heavenyl sword overgår på noen mulige måter Bioshock og Gears of War, men nå er ikke dette en tråd man skal krige eller som omhandler hvem som har best grafikk så den biten kan vi la ligge. Men dem vil nok ikke sitte i ettertid å si "hmm.. dette var ikke vanskelig alikevel". Så spørsmålet dem stiller seg er ikke så mye hvorfor, men heller hvordan kan vi takle det på best mulig måte. Det er klart, men man trenger likevell tid før man kommer dit, og intill da vet man ikke helt hva man kan få ut av hardwaren man jobber med. PS2 er et meget godt eksempel hva tid kan utføre. Jeg har stor tro på at på slutten av livstiden til dagens konsoller blir man å se grafikk utenom det vanlige, ettersom begge konsollene nå har mulighet til full HD og hele sulamitten, er bare snakk om tid før det blir å skje. Endret 21. oktober 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når det kommer til multiplattformspill ? Ja der vil Xbox360 trekke lengste strået siden det utvikles for Xbox360 først og så PS3. Men har ikke sett noen Xbox360 spill som er i nærheten av Heavenly Sword, Motorstorm og ihvertfall ikke nye GT5: Prologue demoen som nettopp ble sluppet. Det var faen meg sykt :o Jeg syns DIRT ser bedre ut enn Motorstorm. GT5: Prologue skuffet med omgivelsene, men bilene ser veldig bra ut. Dette har nok å gjøre med Polyphony er utrolig flinke med lys og farger enn kraftigere hardware. Når det gjelder Heavenly Sword gjør godt mulig PS3 ting her som Xbox360 hadde slitt med, men overall lot jeg meg imponere mer av Gears of War. Det er klart, men man trenger likevell tid før man kommer dit, og intill da vet man ikke helt hva man kan få ut av hardwaren man jobber med. PS2 er et meget godt eksempel hva tid kan utføre. Og penger. Med den brukerbasen PS2 hadde (og har) turde også utviklerene å virkelig satse på den. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Først så skulle PS3 knuse X360 fra dag en, så kom dagen og da måtte man visst vente en par måneder før PS3 skulle griseknuse X360. Par måneder fremover så ble det sagt når spill som Lair & HS kom, da var 360 den nye Dreamcast... I dag får man beskjed om å vente på GT5 & MGS4.. Hvordan folk kan være så bastante på at denne hardware'n i PS3 er så ufattelig mye bedre enn 360 sin skjønner ikke jeg. Det er folk som har blitt lurt av markedsføringen til sony. De sier selvfølgelig at PS3 er overlegen og trekker fram de tallene der PS3 er overlegen også. Da er det noen som går rett på (inkl. meg) og tror at den er mye bedre og så er det de som vet bedre og skjønner at begge to har svakheter og er så flinke å fortelle det til folk (inkl. meg) sånn at vi skjønner at de faktisk er ganske like. Sony hadde aldri sagt at PS3 er kanskje, muligens litt bedre enn Xbox 360, men kommer nok til å vise ganske lik grafikk og faktisk dårligere nå i begynnelsen, men kaaanskje om noen år ha bedre grafikk. Det er ikke god business Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hadde Sony gått rundt å sagt at Ps3 er ca like kraftig som Xbox 360 så hadde det virkelig vært noe galt med dem Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Personelig må jeg si at værken Motorstorm eller Heavenyl sword overgår på noen mulige måter Bioshock og Gears of War, men nå er ikke dette en tråd man skal krige eller som omhandler hvem som har best grafikk så den biten kan vi la ligge. Jeg har stor tro på at på slutten av livstiden til dagens konsoller blir man å se grafikk utenom det vanlige, ettersom begge konsollene nå har mulighet til full HD og hele sulamitten, er bare snakk om tid før det blir å skje. Det er smak og behag, personlig mener jeg Motorstorm og Heavenly Sword har noe av beste grafikken jeg har hittill sett i ett spill, selv om jeg sitter med 8800 Ultra på PC. Var dette så ille av meg å si at du måtte sende en PM med advarsel til meg ? Er ikke enig med siste utsagnet ditt pga jeg mener PS3 sin hardware er mer tiltrettelagt for framtiden enn Xbox360. Vil tipse om at dette er en diskusjon, ikke en diskusjon hvor hver eneste utsagn er fakta. Vi kan bare skrive våre meninger og synspunkter, ingenting annet. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 !:o se på uncharted drake's fortune, se på mgs 4, se på gt5, se på killzone 2.. så har du svar på spørsmålet ditt.. de kommer til å leve ca likt på exclusives og jeg vil tro at 360 trekker det lengste strået på multiplattform, men der er det heller den kontrollen man liker best som kommer inn.. foreksempel skate, ser slightly bedre ut på 360, men jeg syns ps3 kontrollen var mer responsiv.. smak sak alt i alt Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 http://www.n4g.com/ps3/News-76123.aspx glem mgs4 til 360 god damn it, dette er også et svar til: HVA SKAL JEG MED BLU-RAY? Svar: Take a look at mgs4 Lenke til kommentar
Gotham Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Personelig må jeg si at værken Motorstorm eller Heavenyl sword overgår på noen mulige måter Bioshock og Gears of War, men nå er ikke dette en tråd man skal krige eller som omhandler hvem som har best grafikk så den biten kan vi la ligge. Jeg har stor tro på at på slutten av livstiden til dagens konsoller blir man å se grafikk utenom det vanlige, ettersom begge konsollene nå har mulighet til full HD og hele sulamitten, er bare snakk om tid før det blir å skje. Det er smak og behag, personlig mener jeg Motorstorm og Heavenly Sword har noe av beste grafikken jeg har hittill sett i ett spill, selv om jeg sitter med 8800 Ultra på PC. Var dette så ille av meg å si at du måtte sende en PM med advarsel til meg ? Er ikke enig med siste utsagnet ditt pga jeg mener PS3 sin hardware er mer tiltrettelagt for framtiden enn Xbox360. Vil tipse om at dette er en diskusjon, ikke en diskusjon hvor hver eneste utsagn er fakta. Vi kan bare skrive våre meninger og synspunkter, ingenting annet. hva tror du egentlig poenget med PM er? Endret 21. oktober 2007 av Gotham Lenke til kommentar
kaken Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke en HD-disk 70 GB? De fleste backups tar jo 6gb, hva i all verdens slags monster skal ta 200gb? Må være noe jeg misforstår... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 For hvis X360 bruker DX, hva bruker da PS3? OpenGL ES. Forøvrig en god del spill til PC som benytter seg av OpenGL. Multiplattformspillene benytter som regel middleware-motorer uansett (ofte mer eller mindre API-nøytral kode). Personlig tror jeg Playstation 3 vil trekke det lengste strået på sikt, på grunn av en blanding av Cell/Blu-ray og gode utviklere. Erfaringsmessig er folk langt flinkere teknisk i de programmerings-leirene som bruker en vanskeligere teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå