Gå til innhold

Vil Xbox360 ha bedre grafikk en PS3, for alltid?

Selvin

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål kanskje, men det er aktuelt. Over alt leser jeg at spill ser bedre ut på X360. Er det på grunn av DirectX? Vil det alltid være slik?

PS3 er etter min mening mye mer framtidsrettet når det gjelder hardware, kraftigere og med mye bedre potensiale. Tiden vil vise det!

Men hva mener dere?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert ikke, for isåfall faller jo poenget med all den kraftige HWen hardt i bakken.

Det er det jeg og tenker!

Jeg forstod at utviklerene hadde problemer med Assasins Creed, det var noe minnegreier. Er det et problem utviklere også vil ha problemer med i framtiden?

Lenke til kommentar

Ja,

Ps3 sin blu-ray disc har mye større lagringsplass

så spill som GTA i fremtiden kommer nok til å komme til ps3 og ikke 360,

er noen videoer på youtube som kan hjelpe deg

er en fyr som har laget bra video, litt feil fakta osv, men det er fordi han babler i vei :p

Endret av Funmaker
Lenke til kommentar

Ettersom man ikke kjenner til kapasiteten til X360 og PS3 er det ikke mulig å si hvem som får hva i fremtiden.

Men om man funderer litt på det så ser du at det er mange utviklere som har problemer med å utnytte det PS3 har, og har enda større problemer med å oppnå et brukbart resultat. Dette ser man i utsettelser av mange multiplatformspill, som kommer senere på PS3 enn X360 grunnet problemer med portingen. Det er grunnet dette at GTA 4 ikke kommer før til neste år.

Lenke til kommentar

Det er et spørsmål utviklerne og stiller seg Selvin, og funderer på. Ingen her har svaret på det, og om det er noen som tror de har svaret råder jeg dem til å heller reise til utviklerne og fortelle det fremfor å proklamere kunnskapen her på forumet.

Lenke til kommentar

Sony jobber på spreng med å inntrodusere PS3 til utviklerne, men det tar tid og koster penger. Men ettersom jeg har hørt er det flere utviklere som er misfornøyde med SDK pakken til Sony, noe jeg egentlig kan lett skjønne siden Sony ikke er noe software selskap.

Med tid og stunder blir man nok å se mer og mer til det PS3 kan takle, samtidig som man ser mer og mer til hva X360 kan takle. Mass Effect som kommer neste månde til X360 er et meget lovende spill fra Bioware som kan vise styrke fra X360, på et spill laget av et selvstendig selskap (frem til årsskifte that is).

Lenke til kommentar

Er det ikke også sånn at Xbox 360 faktisk bruker DirectX så derfor kan man bruke mange Pc prinsipper for å lage spill, mens på Ps3 er alt nytt og derfor enda vanskligere. Xbox 360 har jo også vært ute lengere enn Ps3 så derfor har jo utviklere fått mer tid og flere mennesker kan Xbox 360, men hvis spill som Ratchet and Clank og Uncharted klarer å slå igjennom vil jo Ps3 vise hva den kan.

Lenke til kommentar

For hvis X360 bruker DX, hva bruker da PS3? La PS3 få ett år på seg så snakker vi nok andre boller. Da kan nok utviklerene maskinen mye bedre og Sonys SDK vil kanskje også være bedre.

Ratchet and Clank kommer til å bli et kongespill, det ser jeg virkelig fram til! :)

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje, men det er aktuelt. Over alt leser jeg at spill ser bedre ut på X360. Er det på grunn av DirectX? Vil det alltid være slik?

Jeg tror det - at det vil være slik. Men betyr det noe som helst? Begge konsollene kan levere såpass bra grafikk at det er jo spillbarheten ellers som blir viktig.

Lenke til kommentar

Jeg tror det - at det vil være slik. Men betyr det noe som helst? Begge konsollene kan levere såpass bra grafikk at det er jo spillbarheten ellers som blir viktig.

Da er det ingen tvil om at Sony har driti på draget - om det blir slik altså. Noe jeg ikke tror...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Da er dte ingen tvil om at Sony har driti på draget - om det skjer altså. Noe jeg ikke tror...

Dette har jo vært diskutert så mye på dette og andre forumer, Selvin. Og egentlig veit jo ingen av oss, det blir synsinger uansett i et par år framover. Men om det blir slik så har ikke Sony driti på draget uansett synes jeg. Det har laget en konsoll som gir en bra spill og multimediaopplevelse for svært, svært mange fornøyde kunder. Og da er jo bare å drite i om den skulle yte noe mindre grafikkmessig i en del spill. Sitter man ikke på den andre Boxen, så ville man jo ikke merket det. Så - som jeg nevnte - betyr det noe for PS3 brukerne?

Lenke til kommentar

Takk! Dette har vi sett allerede, GOW, Mass Effect, Killzone 2, MGS 4 osv.

Nå må vi tenke på spillbarheten som du sier, og rett og slett drite i hvilken av konsollene som klarer å spy ut mest piksler i millisekundet.

Ingen kan si hvem som vil levere "best" grafikk, ikke de som lager spillene, og ikke de som har laget konsollene.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Da er dte ingen tvil om at Sony har driti på draget - om det skjer altså. Noe jeg ikke tror...

Så - som jeg nevnte - betyr det noe for PS3 brukerne?

Vel, ikke for min del ivertfall!

Lenke til kommentar

Så - som jeg nevnte - betyr det noe for PS3 brukerne?

Vel, ikke for min del ivertfall!

Betyr null for meg også. Bare håper at når Ratchet Og Clank kommer så kan jeg inverte Y-aksen på kameraet. Hehe.

Lenke til kommentar
Ps3 sin blu-ray disc har mye større lagringsplass så spill som GTA i fremtiden kommer nok til å komme til ps3 og ikke 360

Kanskje noe av det teiteste jeg har hørt så langt. Dette kommer aldri til å bli et tilfelle, den dagen de dropper Xbox360 pga. lagringsplass på diskene kommer vi nok ikke til å se. Tviler på at feks. GTA 4 vil ta mer kapasitet enn hva Oblivion GOTY gjør nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...