eskhyo Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg får de samme symptomene når jeg opplever hardt psykisk stress, og da blir det bare verre jo mer jeg tenker på det. Jeg har også diagnosen migrene, og opplever stressvimmelheten som akkurat lik den jeg får før et migreneanfall. Jeg tenker derfor for meg selv, uten at jeg skal si noe sikkert, at svimmelheten jeg opplever har sammenheng i migrenen, bare at den påfølgende hodepinen og lysømfintligheten ikke oppstår. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Tusen takk for tre flotte, informative innlegg Jeg både trener og bruker linser, så det kan ikke være det. En ting - når jeg er på jobb så merker jeg ikke noe særlig til svimmelheten egentlig. Kan det være fordi jeg er veldig fokusert? Uansett, jeg skal ikke utelukke at det kan være migrene. Jeg opplever stress i tide og utide, så det er kanskje en mulighet. Idag tidlig, f.eks., var jeg skikkelig svimmel og slapp på skolen + vondt i hodet, og stressa som faen etter skolen fordi jeg måtte rekke jobb osv. og jeg var ikke i humør til å jobbe, men når jeg kom på jobb var jeg en smule stressa i begynnelsen, men sannelig så kom det seg etterhvert. Ja, jeg sitter mye fremfor datamaskinen, og da jeg hadde skrevet mitt forige innlegg hadde jeg sittet nesten hele dagen fremfor maskinen. I hverdagen, derimot, blir det som regel kun om kveldene at jeg sitter fremfor datamaskinen. Uansett, det er gjerne blandt store folkemengder og på skolen at dette inntrer. I offentlighet også. Men nå har det seg slik at jeg jobber på en jobb med mye kunder også (elkjøp), og må hjelpe dem hele tiden. Merkelig. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg og legen fant sannsynligvis ut hva som feilte meg igår. Tydeligvis har jeg agorafobi. Endret 4. januar 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg og legen fant sannsynligvis ut hva som feilte meg igår. Tydeligvis har jeg agorafobi. Agorafobi? Hørtes overhodet ikke sånn ut i det hele tatt.. Eller er det kun når du er ute blant folk eller er alene at du er svimmel? Endret 6. januar 2008 av Yoshi Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Forsterkes kraftig når jeg er ute blandt folk, særlig når jeg er alene uten nære venner eller familie. Men er likevel ofte svimmel når jeg er alene også, men som regel er det en lavere angst når jeg vet at jeg kan slappe av og har god tid til dette. Til å være agorafobisk må jeg si at jeg har klart meg veldig bra hittil ved å kurere dette selv. Har sett flere filmer på youtube fra agorafobikere som har seriøse problemer med å kommer seg ut og sitter gjerne inne flere måneder i slenger med få utetider. Det er ikke det at jeg opprinnelig er redd for store folkemengder, men når agorafobien utløste seg (noe som trolig skjedde i løpet av to-tre dager i midter av oktober) fikk jeg plutselig en angst for dette. Håper så inderlig at jeg kommer meg fort utav dette. Er en helt fryktelig fobi til tider. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Husk at det av alle sinnslidelser finnes forskjellige grader samtidig som det også alltid er en vei ut av lidelsen om den ikke skyldes noe fysisk. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ja, er full klar over det. I det siste har jeg bare utsatt meg for det som får meg til å føle meg redd. Det skal visst være en måte som fungerer veldig bra for å kurere dette. Men det tar nok lang tid. Dersom jeg fikk en type agorafobi som var en del kraftigere en den jeg har ville jeg sannsynligvis ha foretrukket en haug med andre sykdommer isteden. Kurerbar kreft over agorafobi anyday. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Okay, jeg kommer ikke over dette. Etter en lang ferie virker alt så mye lysere og det er lettere å jobbe med problemet, men etter en stund gir jeg rett og slett bare opp. Jeg føler meg litt fanget akkurat nå. Har dermed tenkt litt på medisiner, og sannsynligvis blir det til at jeg skal til psykolog. Diskuterte litt det med medisiner mer mora mi som er sykepleier. Hun sier at jeg kommer til å bli psykisk syk av det og at jeg aldri får lov å ta medisiner, siden hun har sett hva som skjer med folk som tar medisiner. Bør jeg høre på henne? Det er tross alt ikke så forferdelig at jeg ikke kommer meg utav huset. Jeg går på skolen, jobb osv., men det hemmer jeg liekvel stort i hverdagen. Usikkerheten og svimmelheten, samt nervøsiteten gjør meg utrolig giddaløs, trøtt og sløv. Jeg tør rett og slett ikke å gjøre småting som jeg eller ville ha gjort før, og jeg klarer ikke å takle situasjoner slik jeg ville ha gjort før. Dette ødelegger rett og slett meg. Skal innrømme at en dæsj av vinterdepresjon sannsynligvis også er inne i bildet, og at det påvirker meg. Kjørte et par turer på motorsykkel her om dagen, selv om det var kaldt, og det var deilig og føltes ut som og det kunne har en god effekt på meg. Men når jeg kommer tilbake i det vanlige liv, uten sykkelen, så er jeg den samme som ellers. Etter å ha sett bilder av meg selv fra tiden nå og fra tiden rett før dette kan jeg tydelig se at agorafobien påvirker meg. Jeg virker utbrent og blek. Noen som har erfaring med medisiner? Er det verdt å prøve ut, eller gjør jeg alt bare verre? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Må bare bumpe denne tråden litt. Jeg er fortsatt svimmel og rar. Er EKSTREMT frustrerende. Hva faen skal jeg gjøre? Sliter du med bihulene? "Trykk" i ørene? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Nei, er agorafobi. Endret 16. februar 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Er drittlei nå og utrolig oppgitt. Har søkt i ren desperasjon etter flere kureringsmetoder på internett men ingenting fungerer skikkelig. Snart må jeg begynne med å konkludere at alt kommer til å gå til helvette. Lenke til kommentar
Jinarg Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Godt å komme hjem søke opp "kaffe og svimmelhet" på google og finne denne tråden. Jeg hadde eksamen idag og det gikk mindre enn bra fordi jeg måtte avbryte halvveis ut i den. Det er vanskelig å beskrive følelsen, men det var selvforsterkende. Det startet bra, men så begynte det å prikke i kroppen min med et forsiktig sus i hodet. Og det ble sterkere og sterkere desto mer jeg tenkte på det. Jeg har besvimt en gang og det var på vgs på nikotinsjokk og følelsen var ganske lik. Så jeg satt og var redd for å svime av. Kjenner meg igjen i det du sier med å være full, men det er ikke sånn svimmel at jeg mister balansen. Det prikker i kroppen og suser sterkere og sterkere i hodet så alt blir litt utydelig. Tilslutt tenkte jeg kun på hvordan jeg hadde det. Følte frykt for å besvime i eksamenslokalet rett og slett. Så kjente jeg på hjertet mitt som jeg der og da mente slo alt for svakt. Da følte jeg panikken treffe og med en siste kraftanstrengelse pakket jeg sakene mine og leverte det jeg hadde skrevet. Har hatt lignende episoder før på en flyplass, på kjemilab og når jeg skal holde fremføringer. Har tenkt lite på det frem til idag for det var aldri så alt for ille. Men idag.. galskap.. krise Jeg må nesten le litt av det nå, men da var det helt texas i hodet mitt. Fellesnevnere er: drukket mye kaffe, spist havregrøt, store folkemengder og kunstig spesielt lys. Høres det jeg forteller om ut som det du har blitt diagnotisert med? Har aldri i mine levedager tenkte at det kan være psykisk. Mye gode tips om livsstilsforandring som jeg skal prøve meg på. Har begynt å spille League of Legends så det er blitt noe datatitting, har også drukket mye kaffe så det er noe å ta tak i første omgang. Dersom det skulle vise seg å være agorafobi hva har du fått av råd fra lege/psykolog? Har aldri problemer på kjøpesenter o.l, men det kan tyde på at når jeg føler meg utsatt for for mye oppmerksomhet fra mange samtidig eller at noen dømmer eller vurderer meg. Hadde jeg ikke sett denne tråden hadde jeg aldri tenkt meg det, så takk for gode innspill til alle. Tar gjerne imot noe tips og vink Ellers håper jeg det går bedre. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Er du litt stiv\og eller har vondt i nakken\skuldrene? Svimmelhet og hodepine kan komme av muskulære spenninger i skulder- og nakkeregionen. Isfåall kan jeg linke til noen øvelser og komme med anbefalinger. EDIT: En vanlig forklaring på såkalt "virus på balansenerven" kan foruten muskulære spenninger være: http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm Om man kjenner seg igjen i den artikkelen ville jeg vurdert en tur til lege\fysiotereapeut eller kiropraktor (OBS: ikke alle behandlere kan denne manøveren så ring og hør på forhånd). Kan du sende de linkene? Har problemer/stiv med nakke og skuldre. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå