Gå til innhold

FSC Amilo si 1520 - 1/4 av pekeplata er hypersensitivt scrollefelt med Vista

enden

Anbefalte innlegg

Da jeg først kjøpe 1520-en med Vista Home Premium irriterte jeg meg over at det ikke var scrollfelt på pekeplata. Etter en manuell reinstallasjon (gadd ikke bruke recovery da det var et par småfeil jeg ikke liker der) er problemet snudd rundt.

Nå er nesten 1/4 av pekeplata blitt vertikal scroll. Denne er greit sensitiv når man setter scrollhøyde til 1 i musegenskaper i kontrollpanelet. Det virker som om det er en eller annen form for akselerasjon på den, for hvis fingern er litt for rask så er jeg milevis unna der jeg startet. Resultatet er at scrollen er langt hissigere enn vanlig musbruk. Dette kombinert med at det designerte området er alt for stort gjør pekeplata til et stort irritasjonsmoment i hverdagen. Det er nesten umulig å ikke scrolle når man bruker pekeplata.

Er det mulig å justere disse to parameterne noe sted? Jeg har ikke funnet noe innebygget i Vista, og det ser ikke ut til at FSC-driverne har gitt noe tillegg i kontrollpanelet eller eget sturingsprogram Finnes det 3. parts programvare som kan hjelpe meg til å krympe området og senke sensitiviteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende jeg setter deg på vilspor, men regedit fungerer forsatt i vista, eller ble den fjernet?

I allefall, så husker jeg vi som var CS-geeker en gang i tiden, satt inne og konfigurerte musen rett inn i registerfilene, og der var det mulig å stille på nesten uendelig med forskjellige parametere.

Det er godt mulig du kan stille på det der inne, så lenge det ikke er en fysisk layout på pekeplaten som gjør at scrollen er der hvor den er.

Caio!

Btw. Jeg kjøpte den PC-en, men skal sende den tilbake i morgen pga. tastaturet bråker så mye når jeg skriver. Har du opplevd noe lignende? Viften skulle visst bråke så mye, men jeg la ikke engang merke til viften.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Når du har lastet ned toutcpad driverene fra fujitsu siemens hjemmeside ,innstallerer du disse , restarter pcèn og går inn på enhetsinnstilinger , derretter innstillinger og aktiver skrolling vertikal og horisontal under virtual rulling, da fungerer alt så meget bedre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...