Gå til innhold

Internettet faller ut ofte i perioder- Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

I perioder har jeg problemer med Internettet, faller ut hele tiden. Når jeg detter ut så går jeg inn på kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> trykker på Lokal tilkobling, trykker aktiver dersom den er deaktivert og så på reparer ( ofte må jeg gjøre dette flere ganger) . Deretter skrur jeg av PC-en helt. Jeg aner ikke hvorfor jeg skal gjøre det, men det er en datafyr som har sagt at jeg kan prøve det. Og det funker jo hver gang, men i enkelte perioder må jeg gjøre det _mye_ / _ofte_. Det er svært irriterende. Hva bør jeg gjøre?

Det virket lenge heldigvis nå, men jeg forstår ikke hvorfor den skal være slik i perioder, og vil jo helt slippet alt det stresset.

Endret av Niella
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere ting som kan forårsake utfall av nettet ditt.

Har du trådløst bør du bruke WPA-kryptering for å beskytte mot andre brukere.

Bruker du bittorrent bør du begrense antall forbindelser til f.eks 20 globalt for å ikke overbelaste nettet ditt (antallet avhenger sterkt av type router du har).

Har du trådløs forbindelse til routeren fra din maskin så kan nettet falle ut pga støy eller varierende signalstyrke. Det blir mange spekulasjoner her når du ikke skriver noe om hvordan nettet ditt er koblet opp og hvilken type trafikk som går når det faller ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...