bruker234 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) det har seg slik at det nesten alltid er naboer på mitt nettverk. (ja jeg er sikker) dette gjør nettet utrolig tregt og det er jo helt umulig og spille online spill som f.eks CS, med 800+ i ping. hvordan kan jeg "kicke" de ut fra nettet? vet dette er litt noob spørsmål... edit: er denne feilpostet, så bare flytt.. ikke steng plis.. Endret 21. oktober 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Lag deg et eget passord på nettet ditt, husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette men mener at du må inn på routern. Andre som kan sikkert dette bedre en meg men det skal ikke være så vanskelig. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Du må sette opp passord på trådløst nettet ditt, slik at de ikke kan komme innpå uten å kunne det passordet Haandtverkern wins Endret 21. oktober 2007 av Kimzor_ Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 ok.. hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 åssen type trådløst router har du, ofte så følger det med en manual eller så kan du finne info på internett. hvis du er veldig noob så hjelper det å lese litt der, siden det gjøres litt forskjellig fra merke til merke. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ikke for å være spydig... men manualen til routeren din er vel et sted å starte? Har du den ikke i papirformat, så finnes den garantert i nedlastbar form fra nettsiden til produsenten. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Regner med at du snakker om trådløst? Post router/accesspoint navn og modell.. Det du må få gjort er satt kryptering (WPA2 viss du har) og satt passord på det trådløse nettet. Er det av en eller annen grunn snakk om kablet nettverk, så kan du sette mac adresse filtrering. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 du skal vel også ha muligheten til å sjekke om det er andre inne på nettverket ditt hvis du går inn på routeren og ser på connected eller noe sånt, veit at jeg kan sjekke dette på min zyxel. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Regner med at du snakker om trådløst?Post router/accesspoint navn og modell.. Det du må få gjort er satt kryptering (WPA2 viss du har) og satt passord på det trådløse nettet. Er det av en eller annen grunn snakk om kablet nettverk, så kan du sette mac adresse filtrering. Er det mulig for uvedkommende å koble seg på et kablet nettverk, uten for mye dilldall? Lenke til kommentar
entonic Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Regner med at du snakker om trådløst?Post router/accesspoint navn og modell.. Det du må få gjort er satt kryptering (WPA2 viss du har) og satt passord på det trådløse nettet. Er det av en eller annen grunn snakk om kablet nettverk, så kan du sette mac adresse filtrering. Er det mulig for uvedkommende å koble seg på et kablet nettverk, uten for mye dilldall? Hvis du på en eller annen måte kan få plugget en kabel inn i ruteren eller du spleiser deg inn i en kabel som allerede er i bruk så skulle det vel gå an men det er vel vanskelig hvil jeg tro. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Alt er mulig Selvfølgelig, men det kan vel ikke sammenlignes med hvor enkelt det er å komme seg innpå en usikret trådløst nettverk..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå