Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde ved avspilling av video

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet laptopen til tv-en(kasse-tv) min, bildet er ikke særlig skarpt men det fungerer ellers greit. Dette er gjort via s-video og scart.

Problemet er at når jeg spiller av en videofil (avi, mpg, wmv) på pc-en kommer ikke dette bildet opp på tvskjermen. Jeg har prøvd med 3-4 forskjellige videoavspillingsprogrammer men ingenting ser ut til å fungere. Filmene vises på pc-skjermen, men ikke på tv-en. Jeg har også forsøkt å spille av en dvd fra dataen, men det samme problemet oppstår.

Filmer fra internett, feks youtube fungere som det skal, både i vanlig- og fullskjermsmodus, det samme gjelder bilder fra datamaskinen..

Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette, men prøver i hvert fall her.

Håper noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du viser sikkert video via overlay. Overlay vises kun på en skjerm om gangen. Dette styres stort sett av drivere. Det enkleste for deg vil sikkert være å sette TV skjermen som primary display. Ellers kan du ta en titt i driverinnstillingene dine for å se om du kan endre på overlay instillinger der.

Hint: Dersom du trenger mer hjelp fra bedre kvalifiserte enn meg :) så er det lurt å ta med følgende:

Hvilket operativsystem

Merke/modell på laptop

Hva slags skjermkort

Hva slags skjermdrivere

Hvilke program du bruker for å spille av video.

Lenke til kommentar
Du viser sikkert video via overlay. Overlay vises kun på en skjerm om gangen. Dette styres stort sett av drivere. Det enkleste for deg vil sikkert være å sette TV skjermen som primary display. Ellers kan du ta en titt i driverinnstillingene dine for å se om du kan endre på overlay instillinger der.

Hint: Dersom du trenger mer hjelp fra bedre kvalifiserte enn meg :) så er det lurt å ta med følgende:

Hvilket operativsystem

Merke/modell på laptop

Hva slags skjermkort

Hva slags skjermdrivere

Hvilke program du bruker for å spille av video.

Takk for svar:D

Trengte bare å tukle litt med innstillingene til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...