Delvis Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er rart å merke hvordan den fysiske bevegelighets-frekvensen var litt lavere i feks krigsdagene. Dette ble kompensert med en litt større allmenn-reaksjonsform, men som vi vet gav mer friksjon og større slitasje. Rundt 1930 sto det meste stillt i forhold til nåværende fysisk bevegelighets-frekvens. Lurer på hvordan det ville være for et nåværende individ å tre inn i den tiden? Hmm Har ofte tenkt på akkurat det, en interessant problemstilling. Man vet at personer fra 1000 år tilbake neppe ville overlevd et minutt i vår tid, og vis verca. Men nesten mer interessant å se på nærliggende fortid som 50 - 100 år tilbake i tid. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Eh? Mulig jeg er treg nå , men kan du forklare dette nærmere? Hva er "den fysiske bev.-frekv."!? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Eh? Mulig jeg er treg nå.. Du er ikke den eneste. bevegelighets-frekvensen? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 er det et spørsmål i innlegget ditt? Og hvor har du fått det fra at tid har frekvenser?! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Må sjekke og komme tilbake til dette senere, er litt syk akkurat nå Endret 22. oktober 2007 av groenn Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Må sjekke og komme tilbake til dette senere, er litt syk akkurat nå Vi kan sjå det. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Ja, fy flate, helt grønn i fjeset mann! Endret 22. oktober 2007 av garanti Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja kan forklare dette nærmere, men problemet er at da må vi utenfor kategori-topic og over på det mentalt medisinske. Derfor kan det dessverre ikke gjøres, sorry.. Resultatet er allmennt i fysisk matriell forstand, mens årsaks-grunnlaget må forklares medisinsk. Har forsøkt finne fram til en omvei for dette uten hell. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tror du med fordel kan forklare hva "Forskyvelse av Fysisk bevegelighet i tid" er for noe. Hvis ikke tror jeg du risikerer å diskutere med deg selv bare. For det ser ikke ut som om det er så mange som helt skjønner hva du mener. Det går jo ikke utover kategori-topic hvis du prater om medisin, det er jo vitenskap det... Lenke til kommentar
thomas™ Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Her tror jeg man må ta i betraktning muligheten for at trådstarter har en "alternativ virkelighetsoppfatning"... Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dead thread should stay dead. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvorfor ville ikke et menneske fra år 1000 overlevd i år 2000? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvorfor ville ikke et menneske fra år 1000 overlevd i år 2000? Han ville ikke forstått språket, rukket opp til disker og generelt blitt en outsider grunnet relativt uvanlig utseende. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Man kan lære seg nye språk. Kortvokste har så vidt meg bekjent ingen problemer med å overleve. Utseendemessig har mennesker sett ganske like ut i 200000 år. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Overgangen teknologisk ville vel vært rimelig stor og dermed ufattelig vanskelig? Foreldre bruker jo grusomt lang tid til å lære seg MSN og SMS så for å få dette 1000 år gamle mennesket til å fungere normalt i samfunnet tror jeg ville blitt vanskelig. I tillegg så vil moralen h*ns være veldig annerledes. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jada, jeg skjønner at det er kulturelle forskjeller. Men å si at han ikke hadde overlevd er jo helt på trynet. Det fins mennesker som bor i områder hvor tiden har stått stille i flere tusen år og jeg skal vedde på at en eller annen har flyttet til en by/sivilisasjon og klart seg. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Han hadde sikkert overlevd, men at de psykiske utfordringene hadde blitt så store at det hadde vært fare for at han ikke hadde klart seg. Såklart kan det hende at han hadde, på samme måte som det kan hende at han ikke hadde klart seg. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ja, det er jeg klar over. Men trådstarter tror at han "ikke hadde overlevd et minutt", noe som er riv ruskende galt. Mennesker er ganske så tilpasningsdyktige. Som mange andre lurer jeg også på hva "den fysiske bevegelighets-frekvensen" er. Som Einstein sa: hvis du ikke kan forklare noe til en seksåring, vet du det ikke selv. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hmm. Trodde han preika om at tida gikk saktere... Eller fortere? Hvordan var det? Jo mer masse på et lite område, jo (fortere, saktere) går tiden i forrhold til feks Jorda.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå