Hotel Papa Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei På Fredag kommer Leopard (oppdatering til OSX) og tenkte at jeg skulle kjøpe meg Orange Box (half life). Men siden jeg ikke har så mye plass igjen på MacBooken, så tenkte jeg at jeg kunne instalere steam og HL på en ekstern harddisk. Men vil det funke bra å spille Half Life via en ekstern harddisk? Det er en forholdsvis ny og grei ekstern harddisk. Mvh EvenruD Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hvis du spiller via eSATA vil det funke toppers. Tror ikke det vil funke noe særlig bra via USB2 siden det er så treigt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Hvis jeg bruker firewire da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har jeg gått glipp av noe? Vil det bli mulig å spille Half Life (eller noen av de andre spillene fra Orange Box) i Leopard, uten å installere Windows? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Neida Bare bootcamp som blir integrert i Leopard eller no.. Men som jeg sa, så har jeg ikke så mye plass på harddisken, og har mine tvil om at jeg vil få plass til Steam m/spill. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hvis jeg bruker firewire da? Tror ikke den heller er rask nok. Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Er det ikke bedre å legge en god del av det som tar opp plass på Macbooken over på den eksterne harddisken? Du må jo fortsatt ha en god del plass til windows partisjonen som bootcamp lager for Windows Xp / Vista. Hvorfor ikke rydde opp, og så lage windows partisjonen stor nok til å ta Windows + Orange Box? Husk at du ikke trenger Leopard for Bootcamp. Fram til Januar tror jeg, vil Bootcamp fortsatt være i fri bruk uten å måtte oppgradere til Leopard. Og eksisterende Windows partisjoner vil også funke etter det. Du må ha Leopard for å legge til nye partisjoner eller forandre på gamle etter Januar. Endret 21. oktober 2007 av Phoenixs Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Kom i tanke om at jeg spilte COD2 via en ekstern harddisk på den gamle PC-en min.. Men kan det ha noe med formatet å gjøre? Kjører HFS+ og FAT32 nå, sånn at noe er treigere enn annet? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det går jo selfølgelig, men hvis harddisken ikke er koblet via eSATA vil det nok gå ganske treigt å loade. USB2 er i hvert fall seks ganger tregere en eSATA. Er ikke sikker på hvor rask firewire er. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Altså eg spiller Orange box på min MyBook Western Digital 500 Gig. Å det første eg merka etter at eg heiv steam mappa mi på den eksterme hardisken er at loading tiden tar mye lenger tid en vanligt. Men selve spillinga merker du ingenting, bara på lasting av map og starte opp. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvis det ikke går ut over spillinga så spiller det ingen rolle for meg.. Kan gjerne vente litt lengere hvis det er det som skal til! Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Skal funke fint det, har gjort tilsvarne før... Går tregere og laste inn, men ellers så er det ok Lenke til kommentar
jezper Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Går helt greit, det eneste er at du må lagre spillet på den vanlige harddisken først for så å bytte over til den eksterne. Skjønner ikke hvorfor, men det måtte til for en venn av meg Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har steam på min eksterne, funker helt fint her. Ingen problem =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå