olavgb Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har en her som har en litt gammel pc, men som var rask nok til han. Nå i det siste har den klikka mye, og er veldig treg. Han har lyst til å formatere, men har ikke driverene som fulgte med, derfor lurer jeg på om det er noen måte å hente ut driverne før jeg formaterer? Og at jeg altså får instalert de etterpå? Så alt funker som det skal. Vet ikke hva slags hovedkort osv det er i den. For jeg skjønner ikke sånne gamle navn og tall.. Og eventuelt hvor/hvordan jeg hadde fått lastet de ned. Hvis du ikke har noen svar til det jeg har spurt om nå vil jeg heller ha tips om hvordan jeg kan gjøre maskinen så rask og god som mulig uten formatering. Om det kommer til å gjøre noen merkbar forskjell om jeg defragmenter, tar diskopprydding..(flere tips)? Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
abze Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Last ner Crap Cleaner Her. Etter på... La den rydde opp i registeret og unødvendig rot. Den kan også brukes for å stoppe programmer fra å automatisk starte med maskinen. Defragmentere er lurt, skru også av System opprettning. Kan også Tweake maskinen for å ikke kjøre bakgrunns programmer som følger med windows, og som er helt unødvendige. Finnes også et program som henter ut alle drivere som finnes på systemet og som kan gjøres om til en iso fil får senere å brennes på cd.. Du får google siden jeg ikke husker hva det heter, men koster penger da Fant dette etter et søk etter "driver collector" på google Driver Collector finds and collects the installed driver files for the hardware you select on your PC. After it collects the files, the program copies to your hard drive, in a specific folder. Authors only tested on Windows 9x and ME. MajorGeeks had success using it on XP Pro. Finner det Her Endret 21. oktober 2007 av abze Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Har selv brukt drivergrabber til å "nappe tak" i driverne før man formaterer. Fungerer helt flott, men man må som regel fortelle det nyinstallerte OS-et hvor de finnes. Er bare å velge "have disk", og oppgi stien til der du har lagt de. Mener jeg fant den her: http://siginetsoftware.com/forum/ Endret 21. oktober 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) DriverMax er tingen, for å hente ut alle driveren. anbefales ! http://www.innovative-sol.com/drivermax/ lykke til Endret 21. oktober 2007 av gaggen Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Takker for svar Jeg tok backup av alle driverne med alle programmene som har blitt nevnt her nå, og formaterte for å teste. Det så ut til å funke fint med DriverMax, men innså fort at nettverksdriverne ikke hadde blitt instalert :/ Prøvde da med de to andre programmene, men funka ikke med de heller.. Var forresten et par andre drivere som ikke ble instalert også.. som fingeravtrykkleseren min og sånne perifèr utstyr. Noen som vet om det bare er PC-en min, eller om det er noe med programmene som ikke funka helt som det skulle? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvis du ikke "får på plass" alle driverene, kan det lønne seg å ta seg en tur i datamaskinbehandling og fjerne enhetene du sliter med, særlig hvis de er merket med rødt. Det hender at man ikke får lagt til driveren da. Fjern enhetene, og gjør et nytt forsøk. Da smetter ting på plass, som regel, forutsatt at du har riktige drivere, selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå