Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama er blitt akutt voksen...


Anbefalte innlegg

jupp, det stemmer...

 

Vi blei sammen 17 mai. gla er jeg for det.

Så bynte vi ilag på folkehøgskole.

fra 17 mai, å dram til rett før start på skolen, var hu helt normal (seg selv)

Men nå som vi har bynt på skolen, har hun bare blitt helt sinnsykt voksen, å det bare på kunn kort tid.

Jeg har ikke akkurat forandra meg stort mye. noe hun mener jeg burde gjøre, å det skjønner jeg jo. men det tar jo litt tid å forandre seg.

 

Nå sier hun at dette ikke kommer til å fungere bare fordi jeg ikke er voksen nokk. har prøvd å si det til hun at hun er blitt alt for voksen på alt for kort tid. virker omtrent som hun ignorerer det.

 

Jeg veit at hu er sykt gla i meg, å ikke vil miste meg, jeg vil jo ikke miste henne heller men byner bare å tvile litt...

 

 

jeg trenger litt hjelp her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er du som er treg, ikke hun som er blitt akutt voksen. Samtidig vet jeg for sikkert at gutter blir voksne litt senere enn oss jenter.

 

Men hvis du er så glad i henne, og tydeligvis er redd for å miste henne, hvorfor ikke gjøre en innsats- og prøve å oppføre deg litt mer modent- det er vel ikke for mye forlangt hvis du er så glad i henne, er det vel?

Lenke til kommentar
Jeg tror det er du som er treg, ikke hun som er blitt akutt voksen. Samtidig vet jeg for sikkert at gutter blir voksne litt senere enn oss jenter.

 

Men hvis du er så glad i henne, og tydeligvis er redd for å miste henne, hvorfor ikke gjøre en innsats- og prøve å oppføre deg litt mer modent- det er vel ikke for mye forlangt hvis du er så glad i henne, er det vel?

 

Det er ikke mye forlangt nei, er bare ikke så lett. Veit jeg trenger å bli mere voksen, å jobber med saken, vi har prata om det. Men når hu vil jeg skal bli det på kunn kort tid, så blir det litt verre. Enten er det ei vrangforestilling eller noe sånt, men jeg tror det at hvis jeg plutseli bare skulle forandre meg, at jeg på en måte blir falsk, å det vil jeg ikke. "Du blir født som en original, ikke dø som en kopi"...

som sakt, jeg jobber med saken, har sakt det til hun å.

 

Etterpå skal jeg ta hu med på en tur å få prata skilleg med hu, å si det jeg mener. At hun rett å slett er blitt for voksen på kort tid, å forlanger for mye av meg. får jo prestasjonsangst...

Lenke til kommentar
Det er ikke mye forlangt nei, er bare ikke så lett. Veit jeg trenger å bli mere voksen, å jobber med saken, vi har prata om det. Men når hu vil jeg skal bli det på kunn kort tid, så blir det litt verre. Enten er det ei vrangforestilling eller noe sånt, men jeg tror det at hvis jeg plutseli bare skulle forandre meg, at jeg på en måte blir falsk, å det vil jeg ikke. "Du blir født som en original, ikke dø som en kopi"...

som sakt, jeg jobber med saken, har sakt det til hun å.

 

Etterpå skal jeg ta hu med på en tur å få prata skilleg med hu, å si det jeg mener. At hun rett å slett er blitt for voksen på kort tid, å forlanger for mye av meg. får jo prestasjonsangst...

Endel ting som du skriver i innlegget ditt, viser meg at du kanskje ikke er så barn.

 

Du får nesten forklare det til henne, lykke til, og håper det går bra for dere begge to.

Lenke til kommentar
Det er ikke mye forlangt nei, er bare ikke så lett. Veit jeg trenger å bli mere voksen, å jobber med saken, vi har prata om det. Men når hu vil jeg skal bli det på kunn kort tid, så blir det litt verre. Enten er det ei vrangforestilling eller noe sånt, men jeg tror det at hvis jeg plutseli bare skulle forandre meg, at jeg på en måte blir falsk, å det vil jeg ikke. "Du blir født som en original, ikke dø som en kopi"...

som sakt, jeg jobber med saken, har sakt det til hun å.

 

Etterpå skal jeg ta hu med på en tur å få prata skilleg med hu, å si det jeg mener. At hun rett å slett er blitt for voksen på kort tid, å forlanger for mye av meg. får jo prestasjonsangst...

Endel ting som du skriver i innlegget ditt, viser meg at du kanskje ikke er så barn.

 

Du får nesten forklare det til henne, lykke til, og håper det går bra for dere begge to.

 

 

Takker :) Håper på det beste jeg å, vil virkelig beholde hun...

Lenke til kommentar

Haha, 'mer voksen', unskyld at jeg ler, men faen. Kan du virkelig våkne opp en dag, og være noe helt hinsides mer voksen enn du var før? Høres ut som at hun bare vil 'virke', mer moden, uten å være det. Så en del slike på u.skolen.

 

"Fy faen, du er så barnslig atte! *kniz* nå skal jeg ut og drikke!".

 

Nei, spar meg heller for voksenlivets gleder.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som hun er blitt voksen, det virker som hun spiller voksen. Modning er en prosess, ikke en hendelse - sannsynligvis var planen med FHS å bli et nytt menneske. Hvorvidt det er henne eller ikke er det kun hun som vet, sannsynligvis overdriver hun litt for at folk skal tro at hun er mer moden/voksen enn hun er. Jeg hadde spilt med om jeg var deg, for hennes skyld.

Lenke til kommentar
Det virker ikke som hun er blitt voksen, det virker som hun spiller voksen. Modning er en prosess, ikke en hendelse - sannsynligvis var planen med FHS å bli et nytt menneske. Hvorvidt det er henne eller ikke er det kun hun som vet, sannsynligvis overdriver hun litt for at folk skal tro at hun er mer moden/voksen enn hun er. Jeg hadde spilt med om jeg var deg, for hennes skyld.

 

 

Det er det jeg å har finni ut, at hun på en måte spiller mere voksen. Jeg tror jaffal det at den såkaldte "prosessen" hennes gikk alvorlig fort, 2 mnd er litt vel fort, eller? stemmer at planen med FHS var å bli mer moden/nytt menneske.

Jeg klarer ikke å spille med, så nå er det gjort.

-lang historie- siden hun ikke klarer å ta ting på en annen måte enn det hun gjør, å jeg ikke blir akutt moden sån som hun, fant vi/hun ut at vi trengte en pause... prøvde opptil flere ganger å spørre om det ikke var andre måter, men det var det vist ikke... så da sa jeg bare att det var greit å gikk min vei...

Sinnsykt kjipt var det, men når hu ikke klarer å gjøre det på andre måter så får det bare være sån...

Har sakt det til hun at jeg er villi til å prøve igjen seinere, når ting å tang er bedre, håper på det beste :)

vurderer nesten å slutte på skolen her, å det er utrolig kjipt, nå som jeg driver med alt jeg liker... tror ikke jeg gidder å gå rundt å må se hun hele tiden...

 

jhejhe...

 

På hvilken måte er hun plutselig blitt voksen? Stereotype-voksen?

 

 

Generelt bare voksen. går ikke ann å prate normalt med hun lengre...

Merker det på hun at hun på en måte spiller mere voksen.

Men så sier hun at hun å stortrives med det, at hun har finni ut hva hun virkelig vill, å liker osv. hun har liksom finni seg selv, sier hun...

Endret av fompa
Lenke til kommentar

Synes da du har et modent og "voksent" syn på mye jeg, bare det at du la inn ditt innlegg her og vurderte andres råd...og du antyder et sed her at du kan ikke være falsk og prøve å være noe annet enn man er...det har du da rett i. (Men ellers litt med hensyn til oppførsel/adferd er det mye man "frivillig" kan jobbe med seg selv og sin utvikling :yes: )

RandiA

Lenke til kommentar

Tenk deg ihvertfall godt om før du slutter på skolen!

Finnes vel omtrent ikke noe bedre sted å være enn på en folkehøgskole, og det å være singel gjør det jo egentlig bare enda bedre. På FHS er du omgitt av en helg haug med ålreite mennesker som er der bare for å ha det moro, akkurat som deg også, og du går vel også på en linje der du driver med noe du liker godt?

 

Skjønner jo selvfølgelig at du synes det er vanskelig nå, men det er bare en overgangsfase.. :) Kjærlighetssorg går alltid over. Hvis du går på samme linje som henne, kan du jo prøve å bytte linje også, hvis det er vanskelig?

 

Det er først nå du kan virkelig nye året på FHS, leve livet, og bli kjent med masse nye mennesker. Når du kommer over henne er det kanskje en befrielse å ikke måtte være bare sammen med den ene personen hele tiden, også?

 

Husk at det er massevis av jenteskuldre du kan gråte litt på nå.. ;)

 

Det her går bra! Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...