Gå til innhold

Advarsel: Dobbeltbooking av seter med Norwegian

Anbefalte innlegg

Vil advare om at det ser ut til at Norwegian har fått litt rot i sine bookingssystemer i det siste. Opplevde nylig at det var 10 seter i et fly som var dobbeltbooket. Når flyet er nesten helt fullt blir det litt kaos av slikt.

Pass også også på gjenparten av boardingkortet hvor setenummeret står.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overbooking er helt vanlig (med ca 10% tror jeg) , men dobbeltbooking av seter har jeg aldri vært med på før.

Enig der. Jeg har fløyet opp mot 100 ganger, for det meste til utlandet, og aldri opplevd dobbeltbooking av et sete. Tror noen har fått forklart den feilen der, vel, feil.

Overbooking har med selve bestillingen av antall plasser i flyet. Setenummer er noe du får etter du er ferdig med å sjekke inn. Det skal strengt tatt være umulig å ende opp med samme sete som en annen person.

Lenke til kommentar
Overbooking har med selve bestillingen av antall plasser i flyet. Setenummer er noe du får etter du er ferdig med å sjekke inn. Det skal strengt tatt være umulig å ende opp med samme sete som en annen person.

Akkurat det der, opplevde jeg seinest i april, da jeg fløy med United fra Las Vegas til Chicago...da var vi 3 stk som hadde fått samme sete....og det samme var tilfelle med flere andre på flyet. Men det kan godt være at noen i innsjekkinga hadde røra...ikke første gang det skjer, for å si det sånn.. :D

Pantera

Lenke til kommentar

Akkurat det der, opplevde jeg seinest i april, da jeg fløy med United fra Las Vegas til Chicago...da var vi 3 stk som hadde fått samme sete....og det samme var tilfelle med flere andre på flyet. Men det kan godt være at noen i innsjekkinga hadde røra...ikke første gang det skjer, for å si det sånn.. :D

Pantera

Jepp, som sagt, det skal absolutt ikke skje, men det finnes unntak. For alt vi vet så kan det ha vært en lærling som sto i innsjekken. :p

Lenke til kommentar

Pantera

Jepp, som sagt, det skal absolutt ikke skje, men det finnes unntak. For alt vi vet så kan det ha vært en lærling som sto i innsjekken. :p

Hehe...jo, det er absolutt en mulighet ja...broder'n jobber i ServisAir på Gardermoen, og hører mye rart om ferske tullinger i både innsjekk og boarding. Men det er jo ikke nødvendigvis flyselskapet sin feil da, da mange av dem bruker andre selskaper til slike jobber. Norwegian har sin egen handling-avdeling, men disse er stort sett innleid fra Proffice, og det er ikke bare rakettforskere som kommer derfra... :D

Pantera

Lenke til kommentar

Det skjer. For Norwegians del vil du få to "kvitteringer"/boarding passes når du går om bord, den ene med det opprinnelige setet, den andre med "reseated og setenummeret. Mistenker at noen ikke har vært obs på at den andre printeren printet reseat på OSL.

Å overbooke med ti stykk er ikke unormalt. Tror man normalt selger 10 % flere seter enn man har, og på et DY fly med ca 150 plasser blir det 15 personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...