Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Så jeg tenkte jeg kunne fyre opp min Final Fantasy 8 for å se hvordan den fungerer på min PS3, men etter at PSX logoen dukker opp så blir det bare en svart skjerm og ikke noe skjer. Er det noen som vet hvorfor? Noe jeg har gått glipp av? Så på en gull lapp som fulgte med i boksen at jeg måtte inn på en side hvor jeg måtte lese litt for å finne ut hvordan jeg går frem, men jeg kommer ikke inn på den sida. Det ser heller ikke ut som den norske versjonen av playstation.com gir meg noen svar. Noen ideer? EDIT:: Ser ut som dette er sida http://faq.eu.playstation.com/bc som jeg ikke kommer inn på >.< Endret 21. oktober 2007 av Saykin Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Kan du gi oss adressen du fikk på lappen med maskinen? EDIT: Er det 40GB maskinen du har? I så fall kan du glemme PS1/2-spill. Endret 21. oktober 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Nei, glemte visst å skrive det. Jeg har 60GB versjonen... Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har du opprettet et minnekort? Game -> memory card utility -> new internal memorycard Lenke til kommentar
Walts Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 40gb utgaven har mulighet for ps1 spill den =P Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 ja, jeg har oprettet et minnekort. Både for PS1 og PS2 Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 40gb utgaven har mulighet for ps1 spill den =P Nei... Ikke i følge Sony Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja, vær så snill og ikke gå off topic... Prøvde noen av de andre diskene, men ingenting dukka opp ennå. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 BC-listen du linker til har vært nede en stund, men kommer nok opp igjen. På http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus kan du velge 80Gb og søke, siden den bruker samme emulering som den europeiske. I følge den listen skal spillet virke nesten perfekt. Har du prøvd disken på andre maskiner? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg prøvde den, den kommer opp, men ikke samme spill versjon som jeg har. Som er SLES-02080 Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Da er det ikke godt å si. Men man skulle jo tro et så stort og populært spill burde fungere. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 PS3 har innebygget kvalitetskontroll og spiller ikke dårlige FF-spill. Prøv heller 7 og 9, de funker nok bedre Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har faktisk lest litt rundt, til og med FFVII også problemer med PS3, med mindre du har platinum utgaven av dem begge. Så jeg ser ikke poenget i posten din? Hvor fikk du denne informasjonen fra, link? Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har du koblet PS3 til nettet (PSN) og lastet ned siste oppdatering? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jah, version 1.93? Det er vel den nyeste versjonen, men jeg tror jeg må nøye meg med at jeg ikke får spillt. Jeg er ikke den eneste, må nok bare vente til neste update og se. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har faktisk lest litt rundt, til og med FFVII også problemer med PS3, med mindre du har platinum utgaven av dem begge. Så jeg ser ikke poenget i posten din? Hvor fikk du denne informasjonen fra, link? Du tok ikke spøken, tydeligvis. Poenget var at PS3 har innebygd kvalitetskontroll (noe den selvfølgelig ikke har i virkeligheten), og dermed ville nekte å spille FF8 (som jeg avskyr), men glatt ville kjørt FF7 og FF9 (som jeg elsker). Uansett, ifølge Sonys BC-liste så kan FF8 kjøres på PS3 (med system software 1.80), men med merkbare problemer. FF9 kan også kjøres, med noen mindre problemer,. FF7 finner jeg ikke på listen over spill som er kompatible med den europeiske utgaven av PS3. Så hvorfor du ikke får kjørt FF8, det vet jeg ærlig talt ikke. http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har faktisk lest litt rundt, til og med FFVII også problemer med PS3, med mindre du har platinum utgaven av dem begge. Så jeg ser ikke poenget i posten din? Hvor fikk du denne informasjonen fra, link? Du tok ikke spøken, tydeligvis. Poenget var at PS3 har innebygd kvalitetskontroll (noe den selvfølgelig ikke har i virkeligheten), og dermed ville nekte å spille FF8 (som jeg avskyr), men glatt ville kjørt FF7 og FF9 (som jeg elsker). Uansett, ifølge Sonys BC-liste så kan FF8 kjøres på PS3 (med system software 1.80), men med merkbare problemer. FF9 kan også kjøres, med noen mindre problemer,. FF7 finner jeg ikke på listen over spill som er kompatible med den europeiske utgaven av PS3. Så hvorfor du ikke får kjørt FF8, det vet jeg ærlig talt ikke. http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm Jo jo, herregud. Tok spøken, det er litt vanskelig å få sarkasme fram når du skriver Ja, det som er lista der er bare tull. Ivertfall en god del, du må faktisk søke deg fram til informasjonen du trenger på forumer og etc. Ettersom den sida lister opp bare en versjon av spillet (den nyeste antar jeg) og ikke de andre også. Ettersom platinum utgaven til FF8 fungerer helt fint, men mange av de andre versjonen gjør ikke. Samme med FF7.. Jeg har utgave kode SLES-02080, den jeg har fungerer ikke, men noen andre får den til å fungere (de har samme utgave nummer som min) fordi det er en kode til ved siden av den (altså SLES-02080) på coveret som er forskjellig fra min, hvis du skjønner. Det nummeret har heller ikke blitt lista opp på den sida. Så det er masse sony ikke har tatt med på sida som kan hjelpe folk som prøver å finne ut om dems versjon fungerer eller ikke. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sorry for OT, men nå er jeg enda mer sikke på at jeg skal droppe BC og gå for 40GB-versjonen. Jeg hadde inntrykk av at PS3 har perfekt BC, noe den tydeligvis ikke har. Hvis jeg må stresse med lister og oppdateringer osv, er det like greit å heller ha en ekstra konsoll (PS2) kobla til systemet og bruke den til PS2 og 1 spill. Surt at FF8 ikke funka da (Er mitt favoritt FF, tett fulgt av 9 og 10 ) Lenke til kommentar
Amored Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jo, Lol Sony har vanskelig for å bestemme seg gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå