Gå til innhold

Nybegynner i Piano, hjelp? :)


B25S

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har et gammelt, fungerende keyboard liggende, må være fra 1990-2000 årene. Det har 666 lyder og fungerer utmerket til å spille piano med.

Jeg kan C-dur skala, Lisa Gikk Til Skolen og Kven Kan Segla. Har lært dette i musikktimene på skolen.

Tror jeg har skrevet ned noen noter, men dette er til gitar tror jeg, men uansett så skjønner jeg ikke hva jeg har skrevet og nå er det jo piano jeg skal bruke.

Har lyst til å lære meg å spille pga. at jeg vil lære meg å lage musikk, det er interessant og vakkert på en måte. Fint tidsfordriv og det gir egentlig status :D

 

Noen som har link til nettsider der jeg kan lære meg noter, eller finnes det websider med "noter" som det står C-dur tingser på? Er helt fersk på dette så jeg beklager om jeg har sagt noe feil!

 

Kom gjerne med informasjon, tutorials osv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke snøring på hvor man finner sånt, men spilte keyboard i 6 år før jeg skifta til gitar :thumbup: og musikklæreren min hadde klistret lapper med skalaen på alle de hvite tangentene for å gjøre det enklere å venne seg til hvor de forskjellige tastene befinner seg. C-D-E-F-G-A-H-C... bare et tips... men det skal også sies at jeg har spilt gitar nå i snart 10 år uten å kunne lese en eneste note.. gehør er vel så viktig som å kunne noter.. men har man null gehør er man avhengig av notene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Gehør kan alltids trenes opp, dog tar det temmelig lang tid. Jeg har spilt piano nå i seks år, og hadde null gehør når jeg begynte. Nå greier jeg å ta passe enkelte sanger etter gehør. Men sier det stopp når enkelte steder. Men det er bare å øve, øve, øve :p

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
piano er såååå 2006, få en ordentlig hobby ;)

Hehe, ikke sant. Piano drar jenter, det er god nok grunn til å kunne spille piano. "Jeg spiller piano jeg" og jentene blir med en gang betatt :innocent: Hehe, neida, piano er i allefall en fin-fin hobby å drive med. Man blir musikalsk og man har temmelig stor glede av det når man blir større. I tillegg er det ikke så vanskelig å spille andre instrumenter inne når man har basicen fra piano inne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...