Gå til innhold

hvordan gjør jeg det med penger på zanzibar?

Anbefalte innlegg

satt i går og skulle bestille fly til thailand,da jeg så en reklame om fly fra stockholm til zanzibar. var ok pris men vanskelig og komme fra tromsø til stockholm. så gikk jo lyset opp for meg, flyr de til stockholm flyr de vel til andre byer :) så sjekka jeg fra london, ble 860 pund for 2stk. slengte på norwegian sin direkterute tromsø london for 2500 for 2 st og endte opp på latterlige 6000,- pr.pers

et lite hopp i destinasjonen, en har alltid hatt lyst og reise dit. men billetter har vært dyre. og dette er jo 5K billigere for 2 enn jeg klarte og sette sammen til bangkok

da jeg fikk reiseruten viste det seg at flyet mellomlander i roma, og at turen faktisk kunne blitt billigere. kan man reis med billig norwegian billet fra oslo til roma havner man rett over 5K

http://www.ethiopianairlines.com/

men nok reklame, har noen vært der. trenger tips. forholdsvis stor øy så grait og ha en bra plan

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da jeg fikk reiseruten viste det seg at flyet mellomlander i roma, og at turen faktisk kunne blitt billigere. kan man reis med billig norwegian billet fra oslo til roma havner man rett over 5K

http://www.ethiopianairlines.com/

I 2006 mellomlandet de i alle fall kun i Roma for å fylle på drivstoff. De tok ikke på passasjerer. Det var likevel mulig å få kjøpe billetter med dem fra Roma via websidene deres, men de som stod der med billetter i hånden kom ikke på noe fly...

Aner ikke om de har endret denne praksisen. Tror uansett du bør gjøre litt mere research rundt flyselskapet.

Lenke til kommentar

er gøy med litt eventyr, har før reist med turkish air, og med ukraine air :)

takker for for den prislista, så jeg hadde litt dålig tid i tanzania ved transfer til zanzibar. grei backup hvis jeg er sein og flyselskapet skylder på meg:)

har 11 timer i london. slik jeg har forstått er det airport shuttle mellom stansted og heatrow, ca 2 timer buss. vet ikke om det er mulig og kjøpre metro imellom flyplassene så kan jeg stoppe i sentrum, hadde vært ok og sett litt når jeg først var innom.

lurer litt på hvor jeg skal dra når jeg kommer ned, flere øyer og velge imellom. og som alltid greit og finne ei lita paradisbukt med plass til hengekøya til fin pris. har et par reisebøker i posten fra amazon

Lenke til kommentar

4 dager på Fundu Lagoon er tingen ;) Jeg har allerede begynt å spare til ferien min i 2009. Der jeg ska ha 1 uke på safari og 1 uke på fundu lagoon. Men rompriser på 300-400 dollar, så må det spares. Men når en først kliner til så gjør jeg det :) Blir selvfølgelig ikke aleine :D

Så forresten at Virgin Atlantic var veldig billige og :=)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

nermer seg avreise nå, blir bra ikke sett sola siden 25 november nå så kjenner suget :yes:

sliter litt med dette med penger, priser over allt er jo oppgitt i dollar. ser ikke helt for meg og veksle in 3000 dollar og ha i lommen hele ferien heller, kan ikke tenke meg det er dollar i ATM. har aldri vært backpacker på ei så stor øy. jeg er ganske stor og svær, men er nok et lett offer med så mye penger

Penger: Dollar i kontanter er det som gjelder. Visakort fungerer kun på enkelte hoteller, restauranter og butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...