arnizzz Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Er på tide å byttet ut Xbox Media Center snart. Trenger å kunne spille av HD filmer. Men er litt usikker på om jeg vil benytte Tiger til dette. Så spørsmålet er om windows fungerer på Mac Mini? Hadde vært genial som media-boks under tven. Er det noen ny oppgradert versjon som kommer i forbindelse med leopard? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er mulig å installere Windows på alle Mac maskiner med Intel prosessor. Hvis jeg ikke tar helt feil, så bruker Mac Mini Intel. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jepp. Funker fint. Personlig vil jeg anbefale at du i det minste prøver å bruke mac os før du bruker 1200+ kroner på en ekstra Windows-lisens. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Jepp. Funker fint. Personlig vil jeg anbefale at du i det minste prøver å bruke mac os før du bruker 1200+ kroner på en ekstra Windows-lisens. Har windows gratis fra jobb så det er ikke noe problem. Har nyeste iMac og ble ikke helt overbevist av Mac OS. Sliter litt med at deler av skjermen til tider henger igjen og at ting fryser litt av og til. Alt i alt ganske skuffet. Er ikke noe jeg gidder å jobbe på, men kan jo hende at det vil fungerer greit som media center. Skal som sagt testkjøre og se om jeg får det brukanes på mac minien. Hvis ikke går jeg over til XP eller Vista. Men noen nyheter om det kommer noen nye versjoner av minien i nær framtid? Men takk for svar. Tror nok det blir en sånn. Dog irriterende pris for 2gb oppgraderingen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg tror faktisk det kommer en oppdatering, ja. Ryktene går om en såkalt "mac nano" som skal være mindre enn Mac Mini, men til samme pris. Og så kommer jo Leopard om en uke, så jeg ville i hvertfall ventet til da, selv om du ikke skal bruke Mac OS. Når det gjelder bruk som media center tror jeg nok du blir litt skuffet med Mac OS, ja. Test ut Front Row, det følger jo med fjernkontroll du kan bruke også, og hvis ikke det er bra nok kan du sjekke om du finner noen gode tredjeparts-prosjekter, men til syvende og sist er det nok ingen programmer som er like gode som Windows Media Center. (Som jeg bruker selv Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Trenger ikke mye. Et GUI som er laget for TV. Altså stort nok slik at jeg kan se det selv om jeg sitter 3 meter unna tven (40"). Browsing av filene basert på mappestruktur for å finne fram til det man skal spille av. Er ikke så glad i navigering basert på ID-tags. Har bare rot i mine tags Og selvfølgelig god codec støtte og mulighet til spille av 720p. Og all media ligger på en Vista ultimate maskin med SMB/CIFS sharing. Dette er vel bare å mounte opp i en mappe på macen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Vel, hvis du bruker Front Row med iTunes tror jeg bare du kan bruke H.264 og Mov, og det er jo ikke bra nok. Jeg vet at Quicktime støtter de aller fleste codecs med Perian (tredjeparts codec), men du får nok ikke åpnet de i Front Row. (Tror jeg.) Edit: Jeg bruker NicePlayer med Perian, og spiller av alt jeg trenger. Men det har jo ikke noe særlig GUI for HTPC-bruk, da. Ikke noe mediebibliotek eller lignende, knapt nok playlists. Endret 21. oktober 2007 av tofagerl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå