Gertab Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Heisann! Tenkte og spørre dere som har brukt ekstern blitz en stund. Hvor mye har man bruk for og kunne rotere hodet til sidene. Vet det er viktig og kunne vinkle det oppover for og reflektere lys i taket. Hvis man skal reflektere lys fra veggene er man vel ganske avhengig av en forholdsvis hvit vegg? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vurderer en blitz med kun mulighet for og vippe hodet oppover. Kommer man til og savne mulighet for og rotere det? er forøvrig en metz 44 af-4, tror den skal være ganske kurant. Blir kjempeglad for noen innspill rundt dette! Mvh Gert A Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg bruker kun blits ved refleksjon, altså avfyrer jeg aldri blits rett frem. Når jeg tar bilder med blits, er det som oftest av mennesker, altså bruker jeg portrettformat. Da er det nødvendig at blitshodet kan roteres til siden. En blits som bare kan vinkles oppover har begrenset bruk. Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Jeg bruker kun blits ved refleksjon, altså avfyrer jeg aldri blits rett frem. Når jeg tar bilder med blits, er det som oftest av mennesker, altså bruker jeg portrettformat. Da er det nødvendig at blitshodet kan roteres til siden. En blits som bare kan vinkles oppover har begrenset bruk. Ved høydeformat er det absolut en fordel og kunne rotere til siden ja, hadde faktisk ikke tenkt på det. Da går nok metz blitzen ut som en mulig kandidat. Er ny på dette med blitz da jeg alltid har prøvd og klare meg med naturlig lys, men har innsett at det ikke er mulig bestandig. Endret 21. oktober 2007 av Gertab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå