Staale Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Er det noen som kan visse meg ein guide for oppsett av wrt54g og lyse-bredbånd? Har to pc`er. XP. Takker så mykje hjelp. PS. Treng ikkje at det fungere trådløst. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Du kopler ruterens wan port til OUT3 porten på lyse utstyret . Lyse deler ut IP internett kun til denne. Oppsetet mot ISP i ruteren setter du til automatisk(DHCP). Lenke til kommentar
Staale Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Deler linja med husverten. Så eg har ikkje tilgang på lyse sitt utstyr. Er det ikkje ein mulighet for å dele linja mellom dei to pc`en eg har uten å blande inn husverten? Takk for svar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Bruke samme oppsett i Linksys (auto/dhcp) og kople kabelen fra husverten inn i WRT54G's wan port skulle vel funke . Edit: Du bør vel også endre IP range fra 192.168.1.X til noe annet for å unngå konflikter med husvertens ruter/nett. Du kan f.eks bruke 10. nettet , eks 10.10.1.x DNS adressene hos lyse må du muligens legge inn manuelt hvis din WRT54 ikke får de tildelt. Endret 21. oktober 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Siden du ikke vet noe om vertens ruter/nettverk kan du gjøre ting veldig enkelt. Vanskelig å sette din WRT som f.eks gateway uten mere info om husvertens nett. Kople husvertens ethernet connector tilførsel rett inn i din WRT's svitsj (port 1-4) -ikke wan port. Og bruk den kun således som svitsj . Du har da igjen tre eth. PC uttak lokalt til dine PC-er som fremdeles vil få tildelt DHCP adresser fra husverten's sin ruter/DHCP server. Lenke til kommentar
Staale Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Takk. Har fått det til no. Fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå