nubee Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Master-disken min begynner å bli full. På C: har jeg win2000 og på D: har jeg XP. Hva vil skje om jeg kun formaterer C: for å frigjøre plass? Jeg har ikke lenger bruk for win2000. Det jeg håper på er å slippe å installere XP på nytt. Eller finnes det en annen mulighet for å få XP på C:? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når du er i XP skal du se på Diskbehandling: http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Da vil du antagelig se at C: er System og D: er Boot. Det betyr at du ikke kan formatere C:, da ville du ikke kunne boote. Men du kan slette alle synlige filer. Systemfilene er skjult. Å bytte bokstav på Windows partisjonen er svær vanskelig, det er en risikabel operasjon å modifisere tusenvis av referanser. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Master-disken min begynner å bli full. På C: har jeg win2000 og på D: har jeg XP. Hva vil skje om jeg kun formaterer C: for å frigjøre plass? Jeg har ikke lenger bruk for win2000. Det jeg håper på er å slippe å installere XP på nytt. Eller finnes det en annen mulighet for å få XP på C:? Som hårek skriver er det risky å endre stasjonsbokstaven på OS-disken. Hvis jeg var deg ville jeg installert XP på nytt. Med på kjøpet kan det hende du får et mer responsivt XP (kommer litt an på hvor lenge du har hatt installasjonen og hvor mye graps som har samlet seg opp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå