romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Rød kledde helter! Forhenværende "kle deg i noe rødt markeringer" til støtte for de modige munkene i Burma var noe laber i Bergen by, "men vettu ka". Lørdag kveld var eg vitne til noe helt fantastisk. Ti tusener av mennesker gikk i rødt overalt, prestene ringte i kirkeklokkene og menn, kvinner og barn gråt sine modige tårer i all offentlighet, alt i sympati for unge mennesker som dør for sin frihet. Fabelaktig, det er håp for den tredje verden. Skulle nesten tro det var fotballkamp.. Du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! God dag mann økseskaft Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 BRAAAAAAAAAANN!! Burma?? Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 BRAAAAAAAAAANN!! Burma?? Mediaoppmerksomhet og vestlig engasjement er det burmesiske folkets oksygen, ikke mye O2 her, blir litt kvalt... Jeg er bergenser og branntilhenger, men slike obskøne utrop underbygger bare mine fordommer mot ekstreme fotballfanatikere (ikke vanlige fans). Vi tapte i går, slik brann har tradisjon for å gjøre når forventningene er skrudd for høyt. Gullet kommer senere, men nå prøver jeg å sette fokus på dem som dør, unge studenter og religiøse voktere. Hørte ikke kirken ringte klokkene for dem... Fokus PS! Jeg er verken SV eller FRP Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Rød kledde helter!Forhenværende "kle deg i noe rødt markeringer" til støtte for de modige munkene i Burma var noe laber i Bergen by, "men vettu ka". Lørdag kveld var eg vitne til noe helt fantastisk. Ti tusener av mennesker gikk i rødt overalt, prestene ringte i kirkeklokkene og menn, kvinner og barn gråt sine modige tårer i all offentlighet, alt i sympati for unge mennesker som dør for sin frihet. Fabelaktig, det er håp for den tredje verden. Skulle nesten tro det var fotballkamp.. Du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv. Har de fått vite det det der nede at dere lager slikt "styr" for deres skyld? Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Rød kledde helter!Forhenværende "kle deg i noe rødt markeringer" til støtte for de modige munkene i Burma var noe laber i Bergen by, "men vettu ka". Lørdag kveld var eg vitne til noe helt fantastisk. Ti tusener av mennesker gikk i rødt overalt, prestene ringte i kirkeklokkene og menn, kvinner og barn gråt sine modige tårer i all offentlighet, alt i sympati for unge mennesker som dør for sin frihet. Fabelaktig, det er håp for den tredje verden. Skulle nesten tro det var fotballkamp.. Du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv. Har de fått vite det det der nede at dere lager slikt "styr" for deres skyld? Det formidles gjennom blandt annet YATA.NO, men nå virker det som om juntaen har vunnet. Og da blir det 20 år til neste ungdommer kommer "på banen", klare til å dø for sin frihet. Jeg er redd denne generasjon som den forrige er knust gjennom vold og terror. Vi har det greit her i godstolen foran TV`en. Endret 21. oktober 2007 av Haraldson Fjernet et sitat da det var dobbelt opp av gjenværende innlegg. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Berlinmurens fall 1989 (demonstrasjon), Sovjetunionens fall 1991 (demonstrasjon++), Serbias fall (demonstrasjon++), Indias frigjøring (demonstrasjon++) Verden eri forandring/omveltning, det skjer verdenshistorie nå, men så sakte at vi ikke registrerer det. Det veltes fra Vest mot Øst. Det er ikke sikkert neste generasjon har våre goder. Bare å leve med det... " Be the change you want to see" Ghandi Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Det er typisk norsk å gjøre feil i bistandspolitikk, det er ikke bare å sette av penger, det må oppfølging og engasjement til. Nok terrorgrupper, geriljagrupper har fått kloen i bistandspenger nå. Det bør være litt engasjement og fokus også, pengedonasjoner alene løser ingen ting, insikt skapt gjennom bred engasjement gjør Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it. Mahatma Gandhi Indian political and spiritual leader (1869 - 1948) Endret 21. oktober 2007 av romancandle Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Du har peil på å sitere andre. Google kan brukes til såmangt Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Berlinmurens fall 1989 (demonstrasjon), Sovjetunionens fall 1991 (demonstrasjon++), Serbias fall (demonstrasjon++), Indias frigjøring (demonstrasjon++) Verden eri forandring/omveltning, det skjer verdenshistorie nå, men så sakte at vi ikke registrerer det. Det veltes fra Vest mot Øst. Det er ikke sikkert neste generasjon har våre goder. Bare å leve med det... " Be the change you want to see" Ghandi Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Det er typisk norsk å gjøre feil i bistandspolitikk, det er ikke bare å sette av penger, det må oppfølging og engasjement til. Nok terrorgrupper, geriljagrupper har fått kloen i bistandspenger nå. Det bør være litt engasjement og fokus også, pengedonasjoner alene løser ingen ting, insikt skapt gjennom bred engasjement gjør Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it. Mahatma Gandhi Indian political and spiritual leader (1869 - 1948) Han het ikke Mahatma Ghandi heller Han het Mohandas Karamchand Gandhi. Google Endret 21. oktober 2007 av Diesel1 Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Du har peil på å sitere andre. Google kan brukes til såmangt Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Berlinmurens fall 1989 (demonstrasjon), Sovjetunionens fall 1991 (demonstrasjon++), Serbias fall (demonstrasjon++), Indias frigjøring (demonstrasjon++) Han het ikke Mahatma Ghandi heller Han het Mohandas Karamchand Gandhi. Google Verden eri forandring/omveltning, det skjer verdenshistorie nå, men så sakte at vi ikke registrerer det. Det veltes fra Vest mot Øst. Det er ikke sikkert neste generasjon har våre goder. Bare å leve med det... " Be the change you want to see" Ghandi Ja,vi har det godt i godstolen. For vi kan ikke hjelpe alle,typisk Norge å skulle hjelpe absolutt alle her i verden,og det går ikke. Bare å leve med det. Det er typisk norsk å gjøre feil i bistandspolitikk, det er ikke bare å sette av penger, det må oppfølging og engasjement til. Nok terrorgrupper, geriljagrupper har fått kloen i bistandspenger nå. Det bør være litt engasjement og fokus også, pengedonasjoner alene løser ingen ting, insikt skapt gjennom bred engasjement gjør Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it. Mahatma Gandhi Indian political and spiritual leader (1869 - 1948) Ja, jeg har funnet noen sitater som er viktige for meg. Man kan lære av andre Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! God dag mann økseskaft Hva var vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! God dag mann økseskaft Hva var vanskelig å forstå? Skulle det ikke være det? Frustrasjonen er vel gjerne rotet i at man bare har en tanke i hode. Fotball. Les inlegget Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! God dag mann økseskaft Hva var vanskelig å forstå? Skulle det ikke være det? Frustrasjonen er vel gjerne rotet i at man bare har en tanke i hode. Fotball. Les inlegget Ikke plasser problemet hos andre. Det er faktisk du som eier problemet, så hva skal til for å hjelpe deg, lille usportslige lille venn? Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Syntes det var flott at de på festplassen sa noen ord om det som skjedde i Burma, men samtidig var ikke interessen for meg der og da, nok til å følge med å ta til meg det de formante. For jeg var klar til kamp! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Rød kledde helter!Forhenværende "kle deg i noe rødt markeringer" til støtte for de modige munkene i Burma var noe laber i Bergen by, "men vettu ka". Lørdag kveld var eg vitne til noe helt fantastisk. Ti tusener av mennesker gikk i rødt overalt, prestene ringte i kirkeklokkene og menn, kvinner og barn gråt sine modige tårer i all offentlighet, alt i sympati for unge mennesker som dør for sin frihet. Fabelaktig, det er håp for den tredje verden. Skulle nesten tro det var fotballkamp.. Du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv. Du tar opp et nobelt poeng med tråden din. Likevel mistenker jeg det for samtidig ikke helt forstå betydningen av Branns gulljakt. Bergen er kanskje den byen i landet som har de mest patriotiske innbyggerene, jeg vil faktisk mistenke Bergen for å komme høyt opp på verdenslisten også. En stor del av identiteten til bergenserene er nettopp Brann, som er med å definere hvem disse menneskene er. Hva Brann skaper av samhold, glede, sinne, frustrasjon og ikke minst engasjenment som vi så på festplassen igår danner grunnlaget for at byen blir en bedre by, og at bergenserene kanskje kan bli bedre mennesker med større sympati for medmennesker og mer omsorg for hverandre. Men det gjør likevel ikke situsajonen i Burma mindre viktig for det om, og det tror jeg enhver SKB supporter sier seg enig i. Om byen ikke hadde vært festkledd i går, men derimot hadde vist sin støtte for oposisjonen i Burma hadde det helt ærlig kun hatt en marginal effekt, og mest sannsynlig kun blitt godskrevet samvittighetskvoten til nissekledde nordmenn. At det finnes steder på jorden som ikke har det vi vil i villeste fantasi kunne kalle et sivilisert samfunn kan ikke og er ikke noe som helst grunn for å ikke skape glede for oss selv, særlig den som ikke er materalistisk men kun er ekte lidenskap! Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Rød kledde helter!Forhenværende "kle deg i noe rødt markeringer" til støtte for de modige munkene i Burma var noe laber i Bergen by, "men vettu ka". Lørdag kveld var eg vitne til noe helt fantastisk. Ti tusener av mennesker gikk i rødt overalt, prestene ringte i kirkeklokkene og menn, kvinner og barn gråt sine modige tårer i all offentlighet, alt i sympati for unge mennesker som dør for sin frihet. Fabelaktig, det er håp for den tredje verden. Skulle nesten tro det var fotballkamp.. Du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv. Du tar opp et nobelt poeng med tråden din. Likevel mistenker jeg det for samtidig ikke helt forstå betydningen av Branns gulljakt. Bergen er kanskje den byen i landet som har de mest patriotiske innbyggerene, jeg vil faktisk mistenke Bergen for å komme høyt opp på verdenslisten også. En stor del av identiteten til bergenserene er nettopp Brann, som er med å definere hvem disse menneskene er. Hva Brann skaper av samhold, glede, sinne, frustrasjon og ikke minst engasjenment som vi så på festplassen igår danner grunnlaget for at byen blir en bedre by, og at bergenserene kanskje kan bli bedre mennesker med større sympati for medmennesker og mer omsorg for hverandre. Men det gjør likevel ikke situsajonen i Burma mindre viktig for det om, og det tror jeg enhver SKB supporter sier seg enig i. Om byen ikke hadde vært festkledd i går, men derimot hadde vist sin støtte for oposisjonen i Burma hadde det helt ærlig kun hatt en marginal effekt, og mest sannsynlig kun blitt godskrevet samvittighetskvoten til nissekledde nordmenn. At det finnes steder på jorden som ikke har det vi vil i villeste fantasi kunne kalle et sivilisert samfunn kan ikke og er ikke noe som helst grunn for å ikke skape glede for oss selv, særlig den som ikke er materalistisk men kun er ekte lidenskap! Jeg er bergenser Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! God dag mann økseskaft Hva var vanskelig å forstå? Skulle det ikke være det? Frustrasjonen er vel gjerne rotet i at man bare har en tanke i hode. Fotball. Les inlegget Ikke plasser problemet hos andre. Det er faktisk du som eier problemet, så hva skal til for å hjelpe deg, lille usportslige lille venn? Jeg spiller fotball, ser fotball og er nokså sporty av meg generelt :)Jeg er bergenser, og ja gullet skal hjem.. Hadde dog vært artig om flere mennesker engasjerte seg mer i f.eks Burma, ikke bare kjøpte seg samvittighet i kassen til en børsebærer, men det er intet nytt under solen Problemet eies tydeligvis av dem som dør...? Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv... Du er bare sur for at noen blander litt etikk inn i verdagen din Rød kledde helter!Forhenværende "kle deg i noe rødt markeringer" til støtte for de modige munkene i Burma var noe laber i Bergen by, "men vettu ka". Lørdag kveld var eg vitne til noe helt fantastisk. Ti tusener av mennesker gikk i rødt overalt, prestene ringte i kirkeklokkene og menn, kvinner og barn gråt sine modige tårer i all offentlighet, alt i sympati for unge mennesker som dør for sin frihet. Fabelaktig, det er håp for den tredje verden. Skulle nesten tro det var fotballkamp.. Du skal ikke så inderlig vel tåle den urett som ikke rammer deg selv. Du tar opp et nobelt poeng med tråden din. Likevel mistenker jeg det for samtidig ikke helt forstå betydningen av Branns gulljakt. Bergen er kanskje den byen i landet som har de mest patriotiske innbyggerene, jeg vil faktisk mistenke Bergen for å komme høyt opp på verdenslisten også. En stor del av identiteten til bergenserene er nettopp Brann, som er med å definere hvem disse menneskene er. Hva Brann skaper av samhold, glede, sinne, frustrasjon og ikke minst engasjenment som vi så på festplassen igår danner grunnlaget for at byen blir en bedre by, og at bergenserene kanskje kan bli bedre mennesker med større sympati for medmennesker og mer omsorg for hverandre. Men det gjør likevel ikke situsajonen i Burma mindre viktig for det om, og det tror jeg enhver SKB supporter sier seg enig i. Om byen ikke hadde vært festkledd i går, men derimot hadde vist sin støtte for oposisjonen i Burma hadde det helt ærlig kun hatt en marginal effekt, og mest sannsynlig kun blitt godskrevet samvittighetskvoten til nissekledde nordmenn. At det finnes steder på jorden som ikke har det vi vil i villeste fantasi kunne kalle et sivilisert samfunn kan ikke og er ikke noe som helst grunn for å ikke skape glede for oss selv, særlig den som ikke er materalistisk men kun er ekte lidenskap! Jeg er bergenser Forsøk heller å ha to tanker i hodet samtidig! God dag mann økseskaft Hva var vanskelig å forstå? Skulle det ikke være det? Frustrasjonen er vel gjerne rotet i at man bare har en tanke i hode. Fotball. Les inlegget Ikke plasser problemet hos andre. Det er faktisk du som eier problemet, så hva skal til for å hjelpe deg, lille usportslige lille venn? Jeg spiller fotball, ser fotball og er nokså sporty av meg generelt :)Jeg er bergenser, og ja gullet skal hjem.. Hadde dog vært artig om flere mennesker engasjerte seg mer i f.eks Burma, ikke bare kjøpte seg samvittighet i kassen til en børsebærer, men det er intet nytt under solen Problemet eies tydeligvis av dem som dør...? Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv... Du er bare sur for at noen blander litt etikk inn i verdagen din Det er fint at du lar deg provosere, det kalles progresjon (Gandhi) Endret 21. oktober 2007 av romancandle Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Viss du mener at folk kjøper seg samvittighet med penger i bøssa,så kan de for min del stoppe innsamlingsaksjoner med en gang. Norge gir nok,ikke halvparten kommer frem,og mindre enn halvparten bryr seg...Inkl meg. Lenke til kommentar
romancandle Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Viss du mener at folk kjøper seg samvittighet med penger i bøssa,så kan de for min del stoppe innsamlingsaksjoner med en gang. Norge gir nok,ikke halvparten kommer frem,og mindre enn halvparten bryr seg...Inkl meg. Jeg mener mange kjøper seg samvittighet, ikke alle. dessverre. Glemmer aldri når norge sendte tørrfisk til en afrikansk stat uten å følge opp/sende med kompetanse. Fisken ble brukt som takdekke på bungaloene? Det er ikke nok med penger, det trengs kloke og presise fokusområder, som gir et realistisk positivt resultat, det trengs å sendes med bestyrere sammen med penger, det trengs lokalkunnskaper, og gode kunnskaper om internasjonal politikk i hver eneste krone. Løsningen er ikke å gi opp, men sette fokus, engasjere seg. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Helter i rødt Trodde dette hadde noe med kommunsime å gjøre da jeg så emnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå