Gå til innhold

Gainward sitt GeForce FX skal kun produsere 7dB støy


EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Hvor lærte du matte? en dobling for hver dB gir jo 2 i 10 potens = 1024 dobling for hver 10. dB ...

hmmm, tok litt tid før det gikk opp for meg hva jeg egentlig hadde skrevet. Nå kan jeg jo heller ikke skylde på at det var sent på kvelden da jeg skrev dette, så jeg tror jeg gir opp med å prøve å bortforklare dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan hende at produsenten tok med seg lydkortet i et vakuum (altså verdensrommet) og testa støynivået der ute..... :D

 

7000 kroner på at man i vakuum ikka hadde hørt noe som helst på en meters avstand 8)

 

13000 kroner på at i et vakuum fungerer luftkjøling heller dårlig... :p

 

 

Nei, Gainward har nok målt støynivået når kortet ikke er på, eller så har de klokka kortet ned til 100 Mhz. :-?

Lenke til kommentar
20dB er sånn ca generelt ambient støynivå svjv, så det blir vanskelig å høre noe som ikke blir maskert av det.

 

Ja det er greit nok, men å si at mennesket kun hører ned til 20db er villedene og bidrar til å så ytterigere forvirring. Mange nok misforstålser ute å går uten at man trenger å bidra til enda flere med uklarheter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Får håpe de har greid å lage en støysvak utgave. Gainward har jo bra kort. Det jeg ikke liker er den stive prisen. Og lurer litt på hvorfor de legger med lydkort og firewire kort samnt mange spill...? Folk som kjøper et slikt kort har mest sannsynlig alt dette fra før. Jeg for min del ville heller hatt bare kortet til en billigere pris.

Lenke til kommentar
Og lurer litt på hvorfor de legger med lydkort og firewire kort samnt mange spill...? Folk som kjøper et slikt kort har mest sannsynlig alt dette fra før. Jeg for min del ville heller hatt bare kortet til en billigere pris.

 

Forhåpentligvis selges det også i bulk versjon. Til tross for at gainward ikke er så flinke med dette :roll:

Lenke til kommentar
7 db????

Med luftkjøling? Må jo være skrivefeil..

 

Er jo nettopp der det ligger, det er luftkjølt i form av heatpipe-teknologien, ikke ved hjelp av viftekjøling.

 

Gurimalla da, selv om man bruker heat-pipe, saa maa man ha vifte, bruker selv heat-pipe i min maskin, poenget med heatpipe er at man kan flytte varmen fra en plass til en annen. anyway...

 

Hvis jeg er helt paa jorde, rett meg :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Det stemmer, det ble funnet opp rett etter at de fant opp flammer som brenner i verdensrommet.

 

Kan flammer brenne i fremtiden? Åjøsses. :rofl:

*host*solen*kremt*

som du (ikke?) vet består solen for det meste (eller bare) av hydrogen, og helium. "Flammene" på solen er egentlig fusjoner av "tungt" hydrogen, så det blir helium. Omtrent som en fusjonsatombombe som eksploderer hele tiden, bare med sykt mye større kraft. :google:

Lenke til kommentar
Og som vanlig er alle like skeptiske..  

 

skitt som dere klager da.  

Selvom om skulle bråke trippel så høyt som oppgitt ville det vært bra.

Bare vent til den kommer..

Bare vent..

Tre ganger så høyt lydnivå blir 13 dB. Ikke varmere strøk down under om det kortet greier noe sånt..

Og det er du 100% sikker på at det ikke gjør? Hvorfor er du så negativ til det.

Lenke til kommentar
Betaler ikke 5000 for det kortet når man kan få en Ati Radeon 9700 pro som scorer bedre på flere tester og som er langt billigere :woot:

Vet du hva? Det bryr eg meg ikke om. Om radeon scorer 15000 og FX 13000 poeng i 3d mark har veldig lite å si om kortet i bruk. Det er to gode kort om de får bra drivere. 5000? Så et FX 5800 ultra kort til 4300kr og det betaler eg gjerne?

Lenke til kommentar

du betaler det fordi du er dum vettu :roll:

om testene er dårlige, sier det masse om kortet også, men uansett drivere fra nvidia, så klarer ikke driverene å knuse R350, vent og se, da kan du sitte med ditt FX flymotor så skal jeg ha R350 og få 25000 i 3DMark2003 :wink: ååå, tester betyr jo ingenting.. :yes:

Lenke til kommentar
du betaler det fordi du er dum vettu  :roll:  

om testene er dårlige, sier det masse om kortet også, men uansett drivere fra nvidia, så klarer ikke driverene å knuse R350, vent og se, da kan du sitte med ditt FX flymotor så skal jeg ha R350 og få 25000 i 3DMark2003  :wink:   ååå, tester betyr jo ingenting..  :yes:

Om eg vil betale 15000kr for et skjermkort betyr da ikke eg er dum mann.

Testene som de holder på med er en fine reklame for kortprodusentene.

Og hvordan vet du at fx er en flymotor, har DU hørt den?

Lurer på eg hvor mangen kort du må kjøpe før du ser at det er bortkastet penger å kjøpe nytt skjermkort hvær gang det kommer ut ett nytt? Hadde du vist hvor mye eg har brukt på skjermkort oppgjennom årene så ville du vel sakt eg er dum, og det verste var at eg ikke merket noe forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...