Gå til innhold

Gainward sitt GeForce FX skal kun produsere 7dB støy


EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det menneskelige øret er i stand til å høre lyder ned til omtrent 20 dB, så om dette virkelig stemmer vil man ikke være i stand til å høre kortene overhodet.

:lol: Dette er hwn-folkå i eit nøtteskal; inkompetente idiotar som berre skriver av. 0 dBA er faktisk satt til den mennesklege høyregrensa. Ikkje det at 7 dbA er så høgt då men...

Lenke til kommentar

 

Når begynte det å komme lyd fra hjertet da? Jg hører ikke noe til mitt.

 

Godt poeng, da kan det jo ikke lage lyd, hører du det knaster i tastene mine nå? Ikke? De må jo være lydløse. Vet jeg er litt krass, men ærlig talt, hvorfor tror du leger lytter på hjertet ditt da? For å late som de gjør noe?

 

AtW

Lenke til kommentar

Tre ganger så høyt lydnivå blir 13 dB. Ikke varmere strøk down under om det kortet greier noe sånt..

 

Og hvordan vet du det da mr."jeg vet alt"

Blir lei meg jeg.

Nesten (merk nesten) alle klager på at kortet ikke ga de ytelsene som var forventet. So what ?

Kortet vil bli markedets beste på det tidspunktet.

Og lyden. Greit den er høy,

men folk som vil ha stille pc kjøper ikke det beste grafikk kortet som fins på markedet.

Jeg overlever flotters med den såkalte "hårføneren" jeg.

 

ØY din møkka mann hva f. vet du om at jeg ikke vil ha lydløs pc? Jeg har (se siggen ikke det beste men ikke langt unna)

Lenke til kommentar

Ja jøss. 7dB. Samme som å si at det er jul hele året. For de gainward folka må hvertfall tro på Julenissen og alle hardware alvene hans.

 

Nei, spør du meg så har de mål lyden 2-3 rom unna, eller puttet mikrofonen inne i noen øreklokker å puttet dem på seg.

 

Men hva er vitsen med lydkort da? Er det ikke skjermkort vi prater om her? :roll:

Lenke til kommentar

Og hvorfor skulle et ekkofritt rom sørge for dette? Trodde for det første at støynivået fra pcer skulle måles i et tilnærmet ekkofritt miljø jeg da. Og for det andre ...

 

En seriøs måling skal gjøres i en eller annen form for ekkofritt rom, og hvis rommet er godt nok er det heller ikke noe problem å måle 7 dBA. 7 dBA er ikke målbart i et vanlig rom fordi bakgrunnstøyen alltid er mye høyere.

Lenke til kommentar

En seriøs måling skal gjøres i en eller annen form for ekkofritt rom, og hvis rommet er godt nok er det heller ikke noe problem å måle 7 dBA. 7 dBA er ikke målbart i et vanlig rom fordi bakgrunnstøyen alltid er mye høyere.

Ok, misforsto argumentene dine. Det jeg selv mente var at den støytesten ikke kunne være spesielt seriøst med mindre den ble gjort i verdensrommet, ettersom lydbølger ikke forplanter seg i vakuum. Meningen med denne kommentaren var naturligvis at jeg tok denne "støytesten" for å være ren sprøyt.

Lenke til kommentar

 

Når begynte det å komme lyd fra hjertet da? Jg hører ikke noe til mitt.

 

Godt poeng, da kan det jo ikke lage lyd, hører du det knaster i tastene mine nå? Ikke? De må jo være lydløse. Vet jeg er litt krass, men ærlig talt, hvorfor tror du leger lytter på hjertet ditt da? For å late som de gjør noe?

 

AtW

 

LOL

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som er litt bekymret over at hw.no har klint denne "nyheten" utover hele forsiden dems? De burde kanskje ha fått bekreftet støynivået fra flere kilder før de gjør noe sånt, personlig tror jeg neppe den greia skulle være god for 7 dB. 30 dB kanskje, men det er jo da nesten 800 % høyere enn hva den lover og kan neppe sies å falle innenfor et statistisk standardavvik.

 

uhh, har du lest linken til gainwards nettsider??? det bør holde....... Hvis Gainward har skrivefeil, er det ikke hw's problem...

Lenke til kommentar

 

7x3= 13?

 

13:3=4,3333...

 

7x3= 21.

 

enkel mattematikk

hehe, gledet meg litt til den posten kom opp :D Mulig det er enkel mattematikk, men tror du mangler litt fysikkkunnskaper..

Når det gjelder dB skalaen dobles den for hver tredje dB. Det vil si at 10 dB er det dobbelte av 7 dB, 13 dB det dobbelte av 10 dB osv.. Når det gjelder øret vårt oppfattes dog en økning på 10 dB som en dobling.

Lenke til kommentar

Tre ganger så høyt lydnivå blir 13 dB. Ikke varmere strøk down under om det kortet greier noe sånt..

 

Og hvordan vet du det da mr."jeg vet alt"

Blir lei meg jeg.

Nesten (merk nesten) alle klager på at kortet ikke ga de ytelsene som var forventet. So what ?

Kortet vil bli markedets beste på det tidspunktet.

Og lyden. Greit den er høy,

men folk som vil ha stille pc kjøper ikke det beste grafikk kortet som fins på markedet.

Jeg overlever flotters med den såkalte "hårføneren" jeg.

 

Låter som en desperat Nvidia fanboi dette :lol:

 

Faktum er vel at NV30 var skuffende i ytelse (til å være 7måneder senere), blir slått av 9700 Pro med FSAA/Anisotropic, og høres ut som en liten jet-turbin..... Og som om ikke det var nok, så vil trolig ATI's R350 (som trolig er endel raskere enn GF-FX) kort være tilgjengelig i butikkene kun 1 måned eller så etter at GF-FX er tilgjengelig.

 

 

GF-FX er pr. idag i noen tilfeller det raskeste kortet, i andre tilfeller litt treigere. Kortet er 7 måneder nyere, bruker ca. 20 watt mere, og bråker mer og koster mere en R300..... vil ikke kalle dette en stor suksess, ei heller en stor fiasko, men ett helt greit kort, uansett hvor mye fan man er av enten Nvidia eller ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...