Gå til innhold

Gainward sitt GeForce FX skal kun produsere 7dB støy


EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor byr seg? FX holder jo ikke mål likevel...Når et Radeon 9700PRO som er klokket til 325/620 holder følge med(og overgår i enkelte tilfeller) et FX klokket til 500/1000 ser jeg ikke helt hvorfor det skal se så lyst ut for FX. Når det i tillegg ikke kan overklokkes høyt i det hele tatt vil jeg si FX sliter litt. nVIDIA sin driveravdeling jobber nok på spreng.

Lenke til kommentar

7000 kroner på at man i vakuum ikka hadde hørt noe som helst på en meters avstand 8)

 

Duh, har du ikke sett noen scifi-filmer eller? Det bråker som bare f når det skjer noe..... :lol:

 

Hehe, du har ikke forstått det. Det er i fremtiden vet du, og da har man funnet en måte å overføre lyd på uten vibrasjoner i luft :lol:

Lenke til kommentar

Tre ganger så høyt lydnivå blir 13 dB. Ikke varmere strøk down under om det kortet greier noe sånt..

 

Og hvordan vet du det da mr."jeg vet alt"

Blir lei meg jeg.

Nesten (merk nesten) alle klager på at kortet ikke ga de ytelsene som var forventet. So what ?

Kortet vil bli markedets beste på det tidspunktet.

Og lyden. Greit den er høy,

men folk som vil ha stille pc kjøper ikke det beste grafikk kortet som fins på markedet.

Jeg overlever flotters med den såkalte "hårføneren" jeg.

Lenke til kommentar
Hehe, du har ikke forstått det. Det er i fremtiden vet du, og da har man funnet en måte å overføre lyd på uten vibrasjoner i luft :lol:

Det stemmer, det ble funnet opp rett etter at de fant opp flammer som brenner i verdensrommet.

 

Det er litt vanskelig å teste effekten av det når man er ute i verdensrommet. Det er liksom litt praktisk å ta av seg hjelmen... Det må være ubehagelig!

 

Grunnen til at det brenner er vel fordi det finnes noe brennbart som inneholder oksygen... Rakettmotoren slukker ikke når man flyr gjennom atmosfæren :roll: ... fordi drivstoffet inneholder oksygen. Dessuten så puster astronautene inn ren oksygen, så tenner du en fyrstykk har den brent opp på under et sekund!. Men det er litt usannsynlig at det skal brenne utenpå skroget når det ikke er snakk om noe lekasje fra innsiden...

 

hvis skipet blir truffet av en laser så vil nok lyden overføres gjennom vibrasjonene i skipet. Da kan bare de ombord på skipet høre det, med mindre "kampen" foregår i en gassky :D

Lenke til kommentar

Og hvordan vet du det da mr."jeg vet alt"

Blir lei meg jeg.

Har aldri sagt jeg "kan alt", hadde jeg kunnet det hadde det vel vært liten grunn til å fortsette med studiene... Var det ikke Aristoteles som ble kåret til verdens klokeste mann av Orakelet i Delphi fordi han innså at han faktisk ikke kunne "alt"? Uansett ingen grunn til å bli lei seg, bare å tørke tårene foran vifta på GeforceFX kortet.

 

(denne posten ble kanskje den mest usammenhengene jeg noen gang har skrevet, men skitt la gå)

Lenke til kommentar

Har selv kort fra Gainward, men kan ikke si jeg liker måten de gir kortene sine navn på. De spekulerer i misvisende navn i forhold til brikken på kortet.

Jeg sikter til "Ultra" som de bruker som sitert nedenfor:

"Gainward FX PowerPack! Model Ultra/800 Plus “Golden Sample”TM is based on the NVIDIA GeForce FX 5800 priced at €549 incl. VAT."

 

Sånn var det vel med noen GF3/4 også?

Sånt får meg til å få lyst til å velge en annen produsent neste gang.

Lenke til kommentar
Har selv kort fra Gainward, men kan ikke si jeg liker måten de gir kortene sine navn på. De spekulerer i misvisende navn i forhold til brikken på kortet.

Jeg sikter til "Ultra" som de bruker som sitert nedenfor:

"Gainward FX PowerPack! Model Ultra/800 Plus “Golden Sample”TM is based on the NVIDIA GeForce FX 5800 priced at €549 incl. VAT."

 

Sånn var det vel med noen GF3/4 også?

Sånt får meg til å få lyst til å velge en annen produsent neste gang.

 

Helst enig. Og Asus er enda værre.

 

Asus og Gainward suger nesehornkjønnsdeler. :grumpy:

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som er litt bekymret over at hw.no har klint denne "nyheten" utover hele forsiden dems? De burde kanskje ha fått bekreftet støynivået fra flere kilder før de gjør noe sånt, personlig tror jeg neppe den greia skulle være god for 7 dB. 30 dB kanskje, men det er jo da nesten 800 % høyere enn hva den lover og kan neppe sies å falle innenfor et statistisk standardavvik.

Lenke til kommentar
Har selv kort fra Gainward, men kan ikke si jeg liker måten de gir kortene sine navn på. De spekulerer i misvisende navn i forhold til brikken på kortet.

Jeg sikter til "Ultra" som de bruker som sitert nedenfor:

"Gainward FX PowerPack! Model Ultra/800 Plus “Golden Sample”TM is based on the NVIDIA GeForce FX 5800 priced at €549 incl. VAT."

 

Sånn var det vel med noen GF3/4 også?

Sånt får meg til å få lyst til å velge en annen produsent neste gang.

 

Helst enig. Og Asus er enda værre.

 

Asus og Gainward suger nesehornkjønnsdeler. :grumpy:

Pøh, dere hakke' skjønt det vettu. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...