redsnapper Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har akkurat hentet nytt utstyr og sliter litt med å få hovedkortet mitt som er: MSI K7T turbo 2 til å vise den aktuelle hastigheten på Cpuen som skal være 1,33ghz, den vil kun vise den som en Amd XP 1000mhz. Har vært i bios og stilt på Cpu ratio uten at det virker! Viser kun 1000mhz uansett hva jeg stiller den som! Må det bios oppdatering til på et helt "nytt" kort Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Om det sitter en jumper på HK som stiller bussen fra 100 -> 133 er det nok det som er feilen. Ellers kan du jo gå inn i BIOS og sette bussen til 133, om det ikke er noen jumper dah... 1333/133=10x 1000/100=10x Som du ser har ikke CPU ratio noe med dette å gjøre. Problemos med busshastigheten tenker jeg. Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 som eg sa til en anna som hadde samme prob., les manualen for hk og finn en jumper som du må flytte, da blir probleme ditt nesten garantert løyst :smile: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 har du stilt den til 133mhz fbs? det må nok muligens en bios oppdatering til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå