Gå til innhold

Er mitt 8800 ultra defekt?

kosteb00

Anbefalte innlegg

Skaffet meg nettopp et evga 8800 ultra ko. Det kommer ferdig klokket på 636/2250 Mhz. Etter litt spilling så opplevde jeg at bilde fryser seg. Det gjelder spill som Bioshock, HL2:ep2 og cod4 demoen. Dette skjer som regel etter noen minutter.

Etter hvert prøvde jeg følgende løsning:

- åpnet kabinettet og kjørte vifta på 100 %. Med spilling lå tempen på rundt 75 grader

- klokket NED kortet til 612/2160 Mhz. Dette er den originale hastigheten på ultrakortene

- Jeg har siste driver 163.75.

Samme problem som tidligere.

Jeg får ikke feilmelding eller noe frysing under 3dmark06. Kortet står sammen med evga 680i sli, qx6800, 4gb ram og vista hp 64 bit.

Kan mitt kort være defekt?

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke feilmelding eller noe frysing under 3dmark06. Kortet står sammen med evga 680i sli, qx6800, 4gb ram og vista hp 64 bit.

Om det er varme som er problemet kan 3Dmark kjøre fint fordi testen går relativt kjapt, og du får derfor ikke nok tid til å varme opp kortet. Du kan prøve å repetere 3Dmark uten pauser og se om det også kræsjer.

Lenke til kommentar

Det er nok et varmeproblem ja. Sendte *akkurat* det samme kortet tilbake til Netshop for noen måneder siden. EVGA hadde problemer med noen av mosfet'ene på tidligere revisjoner av kortene sine, men de kortene ble raskt trukket tilbake igjen (og dette var snakk om et problem som skjedde nærmere 2 år siden). Trodde først det var noe lignende som var problemet, men fant nokså kjapt ut at det var noe galt med selveste temp'en/RAM på kortet. Tok en titt innom EVGA sitt forum, og der var det flere andre med samme problemet. På den tiden hadde jeg ikke vannkjølingskit tilgjengelig, så jeg sendte det tilbake til butikken. At jeg ikke la merke til klagene om ACS KO kortet tidligere irriterte meg grenseløst, siden jeg er vanligvis veldig grundig med research'en min når jeg kjøper ny hardware. Var vel p.g.a. at kortet ble solgt billig (a.la. Ukes Tilbud) at jeg gikk rett på an... :(

Lenke til kommentar

hmm, liker ikke dette altså. Jeg har jo i utgangspunktet ikke tenkt å endre til 2gb. Må bare vente litt på 2nye gb med ram da de jeg hadde ble en smule "fryed" av hovedkortet mitt :mad:

Får håpe det er noen der ute som har fått dette til å virke. Oppsettet burde jo være ganske "common". 680i SLi, vista 64bit, corsair dominator pc8500, 8800 ultra ko.

Lenke til kommentar
hmm, liker ikke dette altså. Jeg har jo i utgangspunktet ikke tenkt å endre til 2gb. Må bare vente litt på 2nye gb med ram da de jeg hadde ble en smule "fryed" av hovedkortet mitt :mad:

Får håpe det er noen der ute som har fått dette til å virke. Oppsettet burde jo være ganske "common". 680i SLi, vista 64bit, corsair dominator pc8500, 8800 ultra ko.

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t45109.html

Fant denne.. Ikke bare du som har tull med dette :)

Les gjennom dette og jeg tipper du finner ut av det.

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...