Woods Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei, jeg har et meget irriterende problem. Jeg satt nettopp sammen en barbone, av typen Aopen AOpen XC Cube EZ661-T, med 1 GB Kingston Ram, Winfast GF5500 og Intel Celeron D 351. Problemet: Når jeg starter maskinen, får jeg en irriterende "suse" lyd, ikke av typen som kommer fra DVD-rom, vifter etc, men en irriterende "pipe/suse" lyd. Lyden er egentlig ganske vanskelig å forklare, men det høres ikke ut som en mekanisk lyd, men en teknisk.. Jeg har koblet fra DVD, ram, sjekket PSU, HDD og skjermkort, for å se om lyden forsvant.. noe den ikke gjor. Derfor har jeg en sterk mistanke ang. CPU'en. Noen som har opplevd dette eller kan noe? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Høres mer ut som loco kondensator på hovedkort eller annet kort... Har et lignende fenomen på jobbpc'en .... der det integrerte nettverkskortet lager en høyfrekvent pipelyd når det er i bruk... høres jo nesten ut som morse Når jeg deaktiverer nettkortet i bios blir det stille. Endret 21. oktober 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Woods Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Hmm.. Har prøvd å skru av alt i bios, del for del.. ingenting skjedde. Loco kondensator? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Slike lyder er ikke uvanlig. Se eks: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832411 Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Altså....Det er fysisk tenkelig umulig at en prosessor kan lage slik lyd.. Bare sjekk at ingen kondestatorer buler.. Endret 21. oktober 2007 av Olanru Lenke til kommentar
Woods Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Nope.. Kondestatorene vibrerer ikke, i hvert fall ikke mye. begynner å gå tom for løsninger.. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 En annen ting jeg merker, er at hvis jeg bruker maskinen, så "bråker" den enda mer når jeg gjør et eller annet. F.eks, åpner "My Computer".. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Harddisk som lager ulyd? Var en bruker her på forumet for lenge siden som postet en video om at harddisken hans hørtes ut som en spurv når den jobbet... var ganske fancy. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) har du slått av Speedstep i BIOS? er sikkert C-STATE du hører, dvs når prosessoren skifter strøm sparings modus, da lager de en liten irritabel lyd. Dette gjelder bare Intel CPUer. Endret 23. oktober 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Woods Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Harddisk er det ikke. (det samme gjelder dvd-drev osv) Hmm.. Jeg har ikke prøvd på det, men skal prøve. Litt merkelig da, at den skifter "strøm" hele veien? Konstant.. fra sekundet maskinen får strøm? Edit: Fant ikke Speedstep. Endret 23. oktober 2007 av Woods Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Merkelig.... Jeg er fortsatt overbevist om at det må være noe på hovedkortet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Som Hårek peker til i den andre tråden, det kan være spoler som forårsaker susing. Dette er ikke helt uvanlig, har opplevd det på et par hovedkort. Det er en slags svak visle- eller kvinelyd. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Skal jeg bare levere inn maskinen kanskje? Begynner å bli kraftig lei problemet. Greit nok at det suser, men det er spessielt irriterende at det suser ekstra kraftig hver gang jeg trykker på et eller annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå