Crazysteps Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hva syns dere? Er mottakelig for all mulig kritikk så lenge den er konstruktiv Større versjon og muligheter for kommentarer her Endret 25. oktober 2007 av Crazysteps Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Den større versjonen var faktisk mindre? Men uansett. Ganske herlig bilde, delikate farger og godt "sug" inn i bildet. Fint "forfallbilde". Fint lys, får en god gammelfølelse. Skulle gjerne sett det samme bildet med større vidvinkel, og litt mer dybde. Det er god dydbe nå, men vil ha mer. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Den større versjonen var faktisk mindre? Faktisk ikke, begge er 500x320. Av det lille vi ser så synes jeg det ser knall bra ut. Ser litt tegnet/malet ut, men det stilig. Har ikke noe spessielt å legge til. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ooops større versjon her ENDA større her Alle størrelser og mulighet til å legge inn kommentarer her Da blir det mulig å se det enda større. Beklager feil-lenkingen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Er dette HDR? Synes det er en halo effekt, særlig på høyre side av låven, som forstyrrer ganske mye. Jeg tror også at låven skulle ikke vært midtstilt på bildet. Tom Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Er dette HDR? Synes det er en halo effekt, særlig på høyre side av låven, som forstyrrer ganske mye. Jeg tror også at låven skulle ikke vært midtstilt på bildet. Tom Jepp, er så vidt jeg husker 5 forskjellige håndholdte eksponeringer i RAW satt sammen til en HDR. Er en liten halo-effekt rundt hele toppen av og på høyre side av låven. Litt forstyrrende, men fikk ikke redusert den mer enn dette uten å samtidig fjerne andre gode kvaliteter ved bilde. Mangelen på bruk av det gyldne snitt er jeg gjort oppmerksom på av andre også og er helt enig. Om det skal brukes til noe en gang, så blir bildet litt beskjært på høyre side og i bunn for å få en bedre balanse. Takk for kommentar! Endret 22. oktober 2007 av Crazysteps Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Stilig motiv med spesielle (og fine) toner. Likte det noe spesielle, gule lyset. Himmelen kunne ha vært noe mer spennende. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Føyer meg på Autoxave her, dette likte jeg Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Beskjært bildet litt nå. Syns det ble noe bedre balansert Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan klarer du 5 ulike eksponeringer håndholdt? Mitt kamera takler kun 3 i bracketing så vidt jeg vet, vet ikke hva du har, men høres bra ut. Dersom du gjør innstilllinger på stående fot mellom hvert bilde skal du ha enda mer cred for dette bildet. Bildet er svært så smakfullt spør du meg. Liker hele saken, mer vidvinkel kunne vært gunstig ja. Evt gjøre låven mindre i bildet, eller få med mer av landet rundt (og mer himmel), dersom det er like øde som det ser ut. Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ikke det at teknikk er det viktigste i fotografi, men her er skyggene (busken, under låven og litt av døren) blitt blokkert i svart. Selvsagt er ikke det verdens undergang og et brudd på regler, men kanskje det ville vært bedre med litt detaljer i skyggene? På nært hold i originalstørrelse ser låven litt uskarp ut, antakelig fordi du har skutt håndholdt og ikke med stativ. Heller ikke det er krise, det er motivet som gjør bildet, og her har du et innmari lekkert motiv. Dog må jeg si at dette bare er en kulisse. Det mangler et forgrunnselement. En bjørn som labber foran buskaset, en ørn på himmelen, eller kanskje en mystisk svartkledd person med ryggen mot kameraet som står som ei påle midt i buskene. Det ville løftet bildet to hakk. Som sagt; fin bakgrunn for et bilde, men det mangler det essensielle - et hovedelement. Uten det blir det mer et effektfullt snapshot. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvordan klarer du 5 ulike eksponeringer håndholdt? Mitt kamera takler kun 3 i bracketing så vidt jeg vet, vet ikke hva du har, men høres bra ut. Dersom du gjør innstilllinger på stående fot mellom hvert bilde skal du ha enda mer cred for dette bildet. Bildet er svært så smakfullt spør du meg. Liker hele saken, mer vidvinkel kunne vært gunstig ja. Evt gjøre låven mindre i bildet, eller få med mer av landet rundt (og mer himmel), dersom det er like øde som det ser ut. Har ikke AEB på mitt kamera, så justerer innstillinger underveis. PS gjør en god jobb i å sette sammen bildene og rette de opp i etterkant. Er så øde som det ser ut som, så andre perspektiver er fullt mulig. Ikke det at teknikk er det viktigste i fotografi, men her er skyggene (busken, under låven og litt av døren) blitt blokkert i svart. Selvsagt er ikke det verdens undergang og et brudd på regler, men kanskje det ville vært bedre med litt detaljer i skyggene? På nært hold i originalstørrelse ser låven litt uskarp ut, antakelig fordi du har skutt håndholdt og ikke med stativ. Heller ikke det er krise, det er motivet som gjør bildet, og her har du et innmari lekkert motiv. Dog må jeg si at dette bare er en kulisse. Det mangler et forgrunnselement. En bjørn som labber foran buskaset, en ørn på himmelen, eller kanskje en mystisk svartkledd person med ryggen mot kameraet som står som ei påle midt i buskene. Det ville løftet bildet to hakk. Som sagt; fin bakgrunn for et bilde, men det mangler det essensielle - et hovedelement. Uten det blir det mer et effektfullt snapshot. Takk for input Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Falt ganske pladask for dette bildet. Utrolig fine farger og detaljer i bildet, spesielt til å være håndholdt ! - DHM Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tøft bilde. Som nevnt har det en nesten malerisk effekt og et veldig særegent preg med det grønne fargeskjæret. Kan vel og nevne at blender på engelsk er noe helt annet enn blender på norsk (i bildetittelen) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Kan vel og nevne at blender på engelsk er noe helt annet enn blender på norsk (i bildetittelen) Hehe, ja. Ser ut som jeg har vært helt i språktåka i noen uker... Aperture er ordet, selvfølgelig Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nice bildet, deilige farger... ja Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Oi, oi. Gloriene ødelegger litt, men dette var vakkert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå